Ovaj studeni u SŠ "Jure Kaštelan" Omiš prolazi u znaku Movembera, međunarodnog godišnjeg događaja u kojem muškarci diljem svijeta puštaju brkove i bradu. Cure i dečki iz frizerskog usmjerenja, poznatiji kao Omiške britve, tako svaki dan na svojoj društvenoj mreži objave zanimljiv digitalni sadržaj s ciljem podizanja svijesti o problemima muškog zdravlja. To su kratke promišljene, nerijetko i duhovite priče popraćene prigodnom glazbom i zanimljivom igrom riječima.
U razgovoru s učenicima, Lukom Ivanovićem i Rokom Radevenjićem, otkrili smo kako su došli na ideju da se uključe u obilježavanje Movembera na ovaj način.
Luka: Na ideju smo došli još lani kad smo snimili prvi video za Movember, ali tada je naš profil na društvenoj mreži tek bio u povojima i trebalo je neko vrijeme da razvijemo kompetencije digitalnog marketinga. U protekloj godini nas je nastavnica Sorić naučila različitim vještinama u kreiranju digitalnih sadržaja, od jezika reklama do stvaranja vizualnog identiteta. Nismo do tada razmišljali o objavama tako. Da smo lani krenuli s objavama, one sigurno ne bi bile detaljno osmišljene i povezane kao ove godine.
Kako izgleda vaš proces planiranja objava?
Luka: Uglavnom je to brainstorming metoda. Sastanemo se, nabacimo nekoliko ideja, izaberemo one najbolje i nit koja će ih sve skupa povezati. Naše nastavnice, Ankica Sučić i Elvira Sorić, inzistiraju da prije stvaranja svake nove objave dobro istražimo elemente koje ćemo objaviti. Tako smo, primjerice, ove godine morali istražili lik i djelo Salvadora Dalija, različite glazbene stilove od Miše Kovača do klasične glazbe, ali i iščitati sve što je ikad o brkovima objavljeno na internetu. Od poslovica do pjesama. Tako stvaramo smislene i tematski povezane sadržaje. Našim smo pratiteljima već vizualno prepoznatljivi po okviru u bojama barbers pola, a nadamo se da će i njihov broj sa svakim novim projektom rasti.
Volontirate ove godine u Bradatoj aukciji?
Roko: Tako je. Ove smo godine, na temelju naših objava, pozvani da se pridružimo kao volonteri na Bradatoj aukciji koja će se održati 7.12. u Splitu. Za Britve je to iznimna čast, a za mene osobno velik poticaj jer sam tek prvi razred, a već sam dio tako velikog projekta.
Luka: Volonterski rad je Britvama vrlo bitan. Surađujemo s UOSI Agape u sklopu našeg školskog kurikuluma i volontiranje je dio našeg zanimanja koji ćemo sigurno ponijeti sa sobom u život i nakon škole. Dokaz tome je naš bivši kolega, Albin Ahmeti, koji je lani maturirao, a i sada rado i često volontira. On će nam se također pridružiti na Bradatoj aukciji.
Vidjeli smo na vašem profilu da Movember nije jedino čime se bavite u studenom?
Roko: Nije, spremamo se i za 6. Milenijsko natjecanje iz kreativnih industrija koje će se održati na Ekonomskom fakultetu u Osijeku 5. i 6. prosinca.
Luka: Ove se godine natječemo u kategoriji Mitologija, a izvan natjecanja ćemo, na poziv organizatora, održati kreativnu radionicu na kojoj ćemo natjecatelje brijati na glagoljicu i poljičicu. S tim smo idejnim rješenjem lani osvojili 3. mjesto, a nadamo se da će i ove godine pasti neka nagrada iako je konkurencija svake godine sve jača i jača. A ako i ne padne, nećemo puno žaliti nama je iskustvo koje dobijemo sudjelovanjem na natjecanju neprocjenjivo, a idejna rješenja koja stvaramo ostaju zauvijek.
Možemo li znati s kojim idejnim rješenjem idete ove godine?
Roko: To vam još ne smijemo otkriti. Reći ćemo samo da smo osmislili edukativan i zabavan način za širenje hrvatske mitologije u 21. stoljeću o kojem će se sigurno pričati. Ono što je zanimljivo s našim ovogodišnjim idejnim rješenjem je da je ono prva aktivnost u sklopu velikog školskog projekta u kojem sudjeluju gimnazijalci, hotelijeri, instalateri i mi frizeri. I svi skupa ćemo se predstaviti s našim idejama i aktivnostima na Festivalu izvrsnosti Centra izvrsnosti Splitsko – dalmatinske županije u svibnju 2025. godine.