Kandidat za gradonačelnika Splita Zoran Đogaš danas je s bivšim gradonačelnikom Androm Krstulovićem Oparom održao press konferenciju za medije na temu biciklističke infrastrukture i razvoja alternativnih oblika prijevoza u Splitu. Iako treba rješavati kronične probleme nedostatka parkinga i javnih garaža, jedino dugoročno rješenje, istaknuo je Đogaš, su alternativni oblici prijevoza koji smanjuju broj automobila na cesti, doprinose smanjenju zagušenosti prometnica i emisija CO2 u prometu.
Veliki doprinos tome napravljen je 2019. godine kada je Grad Split pod vodstvom Andre Krstulovića Opare, pustio po prvi put u rad sustav javnih bicikala – klasičnih i električnih. Sustav je u potpunosti zaživio. Već nakon prve godine od pokretanja projekta su korisnici ove usluge - njih 11 tisuća, od čega su 80 posto upravo Splićani - odvozili osam krugova oko zemaljske kugle te imali 22 tisuće unajmljenih sati. Split može postati biciklistički grad, ali samo ako prestane gubiti vrijeme na politikanstva i svađe.
Nakon zajedničkog đira biciklom po rivi, Zoran Đogaš je istaknuo
- Zbog politikantstva i političke paralize grada u godinu dana nije napravljen niti jedan metar novih biciklističkih staza, iako su bile obećane. Puljak je pred prošle izbore obećavao da će u svojem mandatu realizirati barem pet projekata novih biciklističkih staza – Poljička, ulica Domovinskog rata, kod Trstenika, lungo mare do Stobreča, od Stobreča prema Lovrincu. Obećali su cijeli prsten biciklističkih staza oko Splita. No, to nije uključio u proračun, u njemu je ravno nula kuna za razvoj staza. To najbolje govori o sposobnosti i stvarnim namjerama bivše vlasti, ali ćemo srećom to promijeniti – rekao je Đogaš te naglasio da će u suradnji s Hrvatskim cestama i svim zainteresiranima, dovršiti najavljene projekte.
Pritom je posebno naglasio da će inzistirati na izgradnji dodatne studentske biciklističke staze koja povezuje kampus na Splitu 3 s studentskim domom na Spinutu.
Komentirajući biciklističku infrastrukturu, bivši gradonačelnik Krstulović Opara je istaknuo kako su skeptici, kad je projekt započet 2019. godini, govorili da Split ne može biti grad za bicikle. No, broj biciklista na splitskim ulicama dokazuje suprotno.
– Kad vidite bicikliste na splitskim ulicama to su uvijek nasmiješeni ljudi, a bili bi i sretniji da se nastavila izgradnja biciklističke infrastrukture. Puljak treba dati odgovor zašto nije ništa napravio po pitanju nastavka razvoja biciklističkih staza, zašto za to nije predvidio nijednu kunu u proračunu? Iza priče, ne postoje rezultati. No, srećom Đogaš i njegovi zamjenici imaju znanje i nastavit će širenje projekta razvoja biciklističke infrastrukture, s novim javnim biciklima i postajama – zaključio je Krstulović Opara.