Danas je u HGK - Županijskoj komori Split održan sastanak predstavnika putničkih agencija kako bi im se prezentiralo tehničko rješenje funkcioniranja pogodnosti za turističke autobuse, a vezano za novu regulaciju iskrcaja i ukrcaja putnika iz turističkih autobusa na terminalima kod Turističke palače na Rivi.
Naime, 23. svibnja Grad Split donio je odluku o uvođenju nove iskrcajno/ukrcajne pristojbe u Splitu za turističke autobuse. S obzirom na termin donošenja odluke i već dogovorene aranžmane putničkih agencija i prijevoznika, ta im odluka predstavlja dodatni trošak i problem za poslovanje, uslijed čega su HGK – Županijska komora Split, Udruženje putničkih agencija HGK, Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Udruga nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) dogovorili u suradnji s Gradom Splitom i gradskom tvrtkom Split parking pogodnosti za one turističke ture koje su ugovorene do 23. svibnja, kada je odluka donesena.
''HGK – Županijska komora Split u potpunosti podržava napor Grada da regulira promet u Splitu, ali smo također prepoznali problem koji je nastao za naše članice, putničke agencije, te smo skupa s ostalim partnerima i zahvaljujući razumijevanju i spremnosti Grada iznašli procedure da se za turističke ture ugovorene do 23. svibnja omoguće posebne pogodnosti'', rekla je Nataša Bušić, poslovna tajnica Strukovne grupacije putničkih agencija ŽK Split. Bušić je također pozvala gospodarstvenike, ali i sve građane, da za dolazak u centar Splita koriste terminal u Kopilici i metro, kako bi se u što većoj mjeri rasteretio promet u gradu.
Kako bi se omogućilo onima koji imaju ugovore sklopljene do 23. svibnja, a koji su te ture prijavili HGK – Županijskoj komori Split, da po staroj cijeni ulaze na autobusni terminal Riva, uvest će se sistem plaćanja s tzv. digitalnim vaučerima, a s cijelom procedurom su detaljno upoznati na sastanku.
''Ture koje su dogovarane nakon 23. svibnja i za koje je bilo prostora da se novi trošak ukalkulira u cijenu, ulaz na terminal će plaćati po novom cjeniku, a ovim rješenjem smo željeli pomoći onima koji su putničke aranžmane već definirali i za koje nije bilo prostora da se povećana davanja unesu u kalkulacije'', rekao je Jurica Glavina, zamjenik predsjednika Udruženja putničkih agencija HGK, zahvalivši Gradu, Komori i svima koji su pomogli da se ovaj problem brzo i kvalitetno riješi.
''Ovo rješenje smo iznašli u zaista kratkom roku, te svi sa svoje strane trebamo učiniti sve da ono funkcionira i da imamo što manje problema. Ovo nam je također prilika da unaprijedimo sustav, da se digitaliziramo i međusobno svi bolje povežemo, jer nam je zajednički cilj rješenje prometne zaglušenosti grada'' poručio je nazočnima direktor Split parkinga, Marko Bartulić.
Tijekom godine na autobusnom terminalu na Rivi obavi se 40.000 ukrcaja i iskrcaja putnika turističkim autobusima. Organizacijom Glavnog željezničkog kolodvora u Kopilici i uvođenjem gradske željeznice u službi javnog gradskog prijevoza očekuje se smanjenje pristiska vozila, naročito turističkih autobusa, na uže središte grada, a putnicima se omogućava dolazak u središte za samo 4 minute.