Izvrsno vrijeme uz južni vjetar jačine 13-17 čvorova pod sunčanim hrvatskim nebom, omogućile su i gledateljima i natjecateljima na D-Marin ORC Svjetskog prvenstva 2019. uživanje u bliskim nadmetanjima i pravim dvobojima u dvije utrke koje su sada dodane seriji rezultata.
Nakon tri odrađene utrke - jučerašnjoj navigacijskoj i današnjim dvjema "u štap" u klasama su se pojavili i novi lideri. Regate na sjevernom polju u Murterskom moru zapadno od luke u Šibeniku, najbrže je projedrio u klase ORC A. Marco Serafini na TP 52 XIO - učinio je da izgleda lako s pobjedama postignutim u obje utrke.
No, detaljniji prikaz regatavanja pokazao je drugačiju priču. Ukupno gledajući Serafini je na kraju stekao tek 33 sekunde prednosti u odnosu na pobjednika navigacijske regate Roberta Montija za kormilom TP 52 Air je Blue, i samo 40 sekundi u drugoj utrci ispred Giovanni Labinija GS 46R Luduan Reloaded.
– Nema prostora za ispravljanje pogreški - kaže navigator XIO Ian Moore i dodao:
Ne možemo napraviti nikakve greške jer ne vozimo izravno protiv naših konkurenata, utrkujemo se na vrijeme, a tu je i mnogo talenata i odličnih kormilara u ovoj klasi, pogotovo u današnjim uvjetima.
Moore je mislio na umjereni stalan povjetarac, mirno more i relativno neobuhvaćeno otvoreno područje polja za 13 posada koje se natječu u klasi ORC A.
Klasa ORC B na području polja ispod Zlarina na jugu Šibenika imala je ono što je Denis Marinov rekao da su dvije "savršene" utrke.
– Vjetar je od jutra malo varirao, ali bio je stabilan, počeli smo na vrijeme, nije bilo pojedinačnih ili općih povlačenja, nije bilo promjena. Možda je s juga došlo do laganog Timski rad na Meli također je pomogao njihovo aktivno sudjelovanje i uspjeh u utrkama, gdje su zaradili titulu. kao europski prvak na prošlogodišnjem razrednom prvenstvu u Porto Cervu.
– Natjecanje nas tjera da dobro poznajemo brodove, i ionako dobro prolaze u ORC-u, tako da ne čudi što smo sva tri na Swan 42, na vrhu ljestvice u ovoj klasi – rekao je Zennaro.
Unatoč današnjim odličnim rezultatima, 11. mjesto momčadi u jučerašnjoj navigacijskoj utrci koja se ne odbacuje znači da još uvijek prate suparnika Selene – Alifaxa i Digital Bravo Alberta Francija za nekoliko bodova u poretku.
– Još imamo puno posla - priznao je Zennaro.
Klasa ORC C na polju kod Murtera nije bio ni približno tako dobar kao klasa ORC B, s voditeljicom utrke Ariane Mainemarie koja je morala izvući "crnu zastavu" kako bi ukrotila ovu najveću skupinu na regati s 50 brodova. Olimpijac Lorenzo Bodini, taktičar na 37-metarskoj Katariini II, branitelju europske titule ORC-a, rekao je da su startovi jako teški.
– Ako te netko prevari, možeš prosvjedovati, ali u čemu je stvar, samo se moraš skinuti s linije, jer ako nisi, utrku je nemoguće nadoknaditi - rekao je Bodini.
Činilo se da današnji lider u ORC C izbjegava ovaj problem jer ima čiste staze kako bi brod obavio posao i dobre taktičke pozive koji su se pojavili s impresivnim rezultatom. Zdenek Jakoubek je na Hebe V teško pogriješio na prepunoj startnoj liniji, ali je kormilar Petr Fiala također bio zaslužan da uz vjetrovite uvjete ostvare uspjeh, koji je ipak bio malen za 28 sekundi u prvoj regati. Njihov gubitak od jučerašnjeg pobjednika navigacijske utrke Ott Kikkas Sugar 3 u drugoj utrci bio je za 1:12 minutu više od sat vremena utrke.
Sutrašnja prognoza sugerira čak i jače udare juga, uz obalu i do 20 čvorova, pa su organizatori utrke odlučili zakazati tri utrke i gurnuti sljedeću kratku navigacijsku utrku već u petak, čija prognoza u ovoj fazi nije toliko obećavajuća s vrlo laganim vjetrom. Konačna utrka "u štap" zaključit će seriju u subotu kada će biti okrunjeni novi svjetski prvaci.strujanja od pola čvora, možda je sve to zadržalo sve natrag, ali linija je bila stvarno kvadratna, i svi su bili na njemu s prostorom pri svakom signalu starta. Bila sam stvarno iznenađenja, ali zadovoljni smo jer smo danas napravili dvije velike utrke – kazao je Marinov.
Kao i u razredu ORC A, jedna je posada pobijedila u obje utrke u klasi ORC B: Andrea Rossi za kormilom Mela. Kao i XIO u klasi ORC A, margine su bile čvrste… u stvari, vrlo čvrste u prvoj utrci, a drugoplasirani - jučerašnji pobjednik navigacijske regate Massimo De Campo na Selene – Alifax - na kraju je i izgubio tek za devet sekundi u korigiranom vremenu.
– Danas smo plovili jako dobro, s jakim startovima i izvršavanjem plana jedrenja u svakoj utrci – rekao je taktičar Enrico Zennaro i dodao:
– Ovo je bilo da idemo lijevo, s malom marginom prema liniji, i prelazimo sve, i uspijevalo je.