Danas je u turističkom sektoru iznimno važna digitalna transformacija, to posebno vrijedi za turističke agencije koje organiziraju izlete i ekskurzije za modernu digitalnu generaciju.
„Želite li ostati konkurentni na tržištu iznimno je važno biti korak ispred“, poručuje Jurica Glavina, direktor Eklate putničke agencije specijalizirane za školske izlete i putovanja, koja je početkom godine lansirala novu web aplikaciju Izlet.hr, za sada jedinu takvu u Hrvatskoj.
Putem ove jednostavne i zabavne aplikacije profesori, roditelji, ali i učenici samostalno mogu izraditi ponudu školskog izleta bilo gdje u Hrvatskoj. Nakon odluke u koju županiju žele ići, biraju hoće li izlet biti u prirodi ili će se fokusirati na razgledavanje kulturno-povijesnih znamenitosti, a mogu se odlučiti i na kombinaciju više sadržaja te ponudi dodati primjerice i ručak. Odabiri se jednostavno "poklikaju" ili „drag&dropaju“, upiše se broj učenika i odmah se dozna cijena i uvjeti plaćanja.
„Aplikacija Izlet.hr kreirana je kako bi maksimalno olakšala odabir izleta osnovnim školama, ali i ubrzala i pojednostavnila njegovu organizaciju“, kaže direktor Eklate.
Veliki povratak školskih izleta i putovanja
Nakon pandemijske 2020. u kojoj gotovo školskih ekskurzija i izleta nije niti bilo te vrlo slabe 2021., prošle godine sve se počelo vraćati na staro. U 2022. turističke agencije, posebno specijalisti u organizaciji školskih putovanja, imali su iznimno veliki broj školskih grupa jer su se uz nova u toj godini organizirala odgođena putovanja iz sušnih pandemijskih godina.
„Upravo zbog ovih razloga ne može se prošlu godinu smatrati referentnom, no poslovno gledano riječ je o rekordnoj godini. Ove, 2023., imamo redovno, očekivano stanje, dakle povratak u normalu i brojke iz 2019. Ovo vrijedi prvenstveno za domaća i nešto malo manje za inozemna školska putovanja“, ističe direktor Eklate. Ova poznata splitska agencija na turističkom je tržištu više od 20 godina, ima više od 2.500 odrađenih putovanja i više od sto tisuća zadovoljnih putnika.
Trendovi se nisu bitno promijenili
Osnovnoškolci putuju najviše u srednju i sjevernu Dalmaciju, ali im je privlačna i Istra i južna Dalmacija. U itinereru sve je traženiji Memorijalni centar Faust Vrančić na otoku Prviću, kao novo atraktivno odredište srednje Dalmacije.
Trendovi među srednjoškolcima nisu se bitno promijenili kad su putovanja u pitanju. I dalje su Španjolska, Češka, Grčka i Italija najpopularnija inozemna odredišta, no ove godine školska putovanja u prosjeku su skuplja od 15 do 20 posto. Turističke agencije uz porast svih ulaznih troškova suočene su i s deficitom djelatnika poput primjerice pratitelja i vozača, pa je i to utjecalo na formiranje cijena.
Tako se cijena domaćeg maturalca u prosjeku kreće od 60 do 73 eura po danu, pa roditelji za trodnevno putovanje trebaju izdvojiti oko 219 eura, četverodnevno oko 292 eura, dok su cijene stranih maturalaca još i veće jer u pravili traju minimalno sedam dana. Stoga se većina roditelja odlučuje na obročna plaćanja, a manje od deset posto ih plaća jednokratno.
„U koroni se pojavio i novi trend pa više nego ikad prije važan je renome agencije kao i kakva je bila politika povrata u 2020. i 2021. u slučaju odustajanja od putovanja“, kaže Glavina.