LADO, ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske koji je osnovan davne 1949., svojim je nastupom bio jedinstven ures jubilarnog 70. Splitskog ljeta. Prepun Peristil koji je s oduševljenjem dočekao naše čuvare i njegovatelje tradicijske kulture dokazao je koliko je LADO omiljen u Dalmaciji. Specifični ženski glasovi Ladarica izuzetne snage, ljepote i otvorenosti vokala te jedinstvene vokalne tehnike sjajno su se spojili sa sviračkom ekspresivnosti svojih sviračkih kolega u Orkestru Ansambla LADO.
Koncert je otvoren izvedbom skladbe „Jesenjsko kopanje“ u kojoj su Ladarice održavale izuzetno pokretan ritam koji je oponašao radnu atmosferu, a u orkestralnom su ih dijelu posebno virtuozno pratili violinisti. Pjesma „Zorja je zorja“ donijela je potpuno drugačiji, nježniji i spokojniji karakter uz zvonke početne solističke dionice. Pjesma „Čula jesam da se dragi ženi“ ritmički je prikazala skokovitu liniju i pamtljivu melodiju, ali uz mnogo dramatike u tekstu o bivšoj dragoj koja junački podnosi životni zaokret svoje ljubavi. „Turopoljski svati“ evocirali su svečano svatovsko raspoloženje, uz zanimljiv solistički duet i orkestralnu pratnju. Orkestar je potom pokazao svu raskoš svoje muzikalnosti uz „Pokupski svatovski drmeš“, pravo nadigravanje u tehničkoj vještini violinista i tamburaša.
„Oj djevojko moja“ donosi promjenu karaktera uz tih i ozbiljan mandolinski početak i zanimljive pjevane intervale i dirljivu solo dionicu. Skladba „Ako ti je, Marko, žal“ oplemenjena je dinamikom i suptilnim humorom u postavljanju pitanja mladiću čija se ljubav propituje. „Pet je kumi v jedni kleti“ dijaloški je biser u kojem je do izražaja došla dijalektalna raznolikost i šarolikost glasovnih boja. U „Nekaj grmi z Otrovanca“ publika se razdragano uključila u refren oduševljenim održavanjem ritma pljeskanjem. U „Sava je, Dunav je“ simpatično je interpretiran karakter djevojke koji je oslikan prpošnom melodijom. Orkestar je zatvorio drugi izvedbeni blok skladbom „Grajino kolo“ u kojem je do izražaja opet došla multiinstrumentalnost i sviračka sklonost glazbenoj igri.
Tri predivna solistička glasa nosila su iznimno emotivnu melodiju skladbe „Bratec kosi“, a „Vezovi i jorgovani“ oduševili su puninom zvuka kojega je u melodičnim uzvicima bio pun Peristil. Skladbe „Kad se slegnu vode na livade“ i „Podravski čardaš“ poslužile su kao uvod u spektakularnu „Poleg vode Drave“, himničke pjesme Podravini u kojoj su se dramatično isprepleli instrumenti i zvonki glasovi. Toliko željen bis obilježen je srčanom izvedbom „Grad se beli preko Balatina“ i „Malo Međimurje“.
Maestro Jurica Petar Petrač suvereno je vodio oba dijela ansambla, uz vrlo sugestivno dirigiranje, žustro održavanje ritma, oblikovanje ujednačene, bogate boje i vidljiv angažman u oblikovanju glazbenog potpisa ove autentične glazbene priče.
Snažni, zvonki glasovi Ladarica te individualna moć koja je utkana u kolektivnu vještinu prelijepo se ispreplela s muzikalnosti Orkestra LADO, a splitska je publika još jednom dokazala koliko voli i cijeni folklorno glazbeno stvaralaštvo.
Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Splitsko-dalmatinske županije u okviru Javnog poziva za financiranje promicanja i razvoja kulturnih sadržaja