U srijedu 8. ožujka, u Kazališnoj kavani (pokraj foyera) Hrvatskog narodnog kazališta Split s početkom u 12 sati, održat će se medijska konferenciji, kojom prigodom će se predstaviti predstojeća premijera opere Mila Gojsalića.
Povijesnu glazbenu dramu Jakova Gotovca premijerno će izvesti solisti, zbor i orkestar Opere HNK Split u petak 10. ožujka pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića. Na premijernoj izvedbi naslovnu ulogu Mile Gojsalića, legendarne heroine poljičkog kraja, tumačit će mezzosopranistica Terezija Kusanović, a na repriznim će izvedbama u toj ulozi izmjenjivati s mezzosopranisticom Irenom Parlov. Ostali protagonisti su: Ivica Šarić, Domagoj Dorotić, Lovre Gujinović, Stjepan Franetović, Marko Lasić, Mate Akrap, Božo Župić, Goran Velić i Ivica Čikeš.
Očito je da splitska operna kuća vodi računa i o repertoaru ali i o mladim pjevačima, poput Lovre Gujinovića, koji je prije nekoliko godina primijećen u ulozi Glasnika u Verdijevoj Aidi i tako postao najmlađi debitant splitske operne scene u povijesti!
Mladi Lovre trenutno sprema ulogu Izuran Alije-beja u operi Mila Gojsalića Jakova Gotovca, pa smo ga zamolili za razgovor, premda on više voli operne scenske nastupe.
Kako je i kada sve to počelo kod tebe?
- Od prvog dana svog života u dodiru sam s glazbom s obzirom da dolazim iz glazbene obitelji gdje su oba roditelja bili glazbenici koji su mog brata i mene upoznavali s različitim kvalitetnim glazbenim žanrovima kao i s klasičnom glazbom. Samim time bilo je logično da i ja steknem glazbenu naobrazbu te sam upisao i završio osnovnu glazbenu školu „Josip Hatze“ u Splitu, smjer gitara. Već u osnovnoj glazbenoj školi pokazao sam sklonost ka pjevanju pa sam postao član zbora glazbene škole. Namjeravao sam još tada nastaviti pjevačko obrazovanje, međutim nisam bio dovoljno odlučan u tome. Nakon toga upisao sam IV. gimnaziju u Splitu i slučajno saznao da škola ima vrlo uspješan zbor pod vodstvom prof. Tomislava Veršića koji je prepoznao moj talent i prenio svo svoje znanje o glazbi i zborskom pjevanju. Pored toga, svo svoje slobodno vrijeme ulagao sam u slušanje najpoznatijih zborskih glazbenih djela što mi je puno pomoglo pri razvoju interpretacije. Prof. Veršić me je uvijek poticao na više i bolje pa mi je predložio satove pjevanja kod operne solistice Branke Pleštine Stanić koja mi je puno pomogla u razvoju i naučila me osnovnoj tehnici opernog pjevanja.
Dakle, ti si jedan od onih kojima su potrebni stalni poticaji. Doduše, isplatilo se, zar ne?
- Pa vrlo brzo sam napredovao pa sam se odvažio nakon pet mjeseci rada prijaviti na audiciju za zbor HNK Split. Tada mi je zeleno svjetlo za ulazak u tenorsku dionicu zbora dao dirigent zbora mo. Veton Marevci.
Nakon uspješnog rada na Splitskom ljetu, postao sam stalni vanjski član zbora HNK u Splitu u sezoni 21/22 što je bilo vrlo naporno jer sam bio maturant te sam svakodnevno izbivao s nastave, naravno uz dozvolu škole. Trudom i vrijednim radom zadobio sam povjerenje mo. Marevcia koji me je predložio direkciji za ulogu Glasnika u Verdijevoj Aidi.
Uspješan debi doveo je i do još nekoliko solističkih uloga?
- Pjevao sam Gastona u nedavno izvedenoj Verdijevoj Traviati, lik vrhovnog suca u Krabuljnom plesu, a trenutno spremam ulogu Izuran Alije - beja u operi Mila Gojsalića Jakova Gotovca.
Nakon tih početnih uspjeha, kakvi su ti planovi vrijeme teće?
- Planiram ove godine upisati muzičku Akademiju u Zagrebu, smjer solo pjevanje. Svjestan sam toga da me čeka još puno rada i odricanja na što sam spreman jer mislim da je velika sreća u životu spoznati za što je čovjek stvoren i raditi posao koji je i više od posla, to je poziv. Pitanje je kako ću se razvijati i gdje će to sve završiti, ali o tome ni ne trebam razmišljati jer sam vođen velikom strašću i ljubavlju prema glazbi. Moja velika želja je da jednog dana otpjevam ulogu Radamesa na Peristilu koji je apsolutno jedna od najatraktivnijih opernih pozornica na svijetu, pogotovo kada govorimo o Aidi.
A kad govorimo o uzorima?
- Luciano Pavarotti, Franco Corelli, Aureliano Pertile…
Bome, uzori za primjer. Pa najmanje što ti možemo poželjeti je da dosegneš njihovu vokalnu ljepotu i mogućnosti. I slavu.
Drž' se Lovre, doći će i vrime peristilskog Radamesa!