U razdoblju od 1. srpnja do 30. rujna, ponovno se uvode sezonske cijene cestarine za vozila I.A, I. i II. skupine vozila, dok za teška vozila (autobusi, kamioni) cijene cestarine ostaju iste, javljaju iz Hrvatskih autocesta.
U navedenom razdoblju povećava se cijena cestarine za deset posto (10%). Sezonske cijene cestarine uvedene su 2017. godine, ali se posljednje četiri godine (tijekom i nakon COVID krize) nisu primjenjivale, kao jedna od mjera potpore građanima i gospodarstvu u turističkoj sezoni.
"Podsjećamo da je HAC ulaskom Republike Hrvatske u eurozonu u konverziji cijena cestarine zaokruživao iznose na jednu decimalu, čime je korisnicima omogućio niže cijene. Na primjer, ako je cestarina u konverziji iznosila 20,17 €, HAC ju je zaokružio na 20,10 € umjesto na 20,20 €. Isto tako, za razliku od drugih usluga, HAC cijene cestarine nije indeksirao prema inflaciji, cestarina je ista od 2012. godine, navode iz HAC-a te nastavljaju:
"Model sezonskih cijena cestarina, jedna je od prihvaćenih mjera financijskog restrukturiranja tvrtki u cestovnom sektoru. Uvođenje sezonskih cijena cestarina za određene kategorije vozila proizlazi iz činjenice da se oko 40% ukupnog godišnjeg prometa ostvaruje u ljetnim mjesecima, a na pojedinim autocestama broj vozila ljeti povećava se i do tri puta u odnosu na ostalo razdoblje u godini. Posljedično tome, značajno se povećavaju i troškovi održavanja, sigurnosti, praćenja i upravljanja prometom u ljetnim mjesecima. U ukupnom prometu vozila tijekom ljetnog razdoblja najveći udio vozila čine I.A, I. i II. skupine (motocikli, osobna vozila, osobna vozila s prikolicom i kamperi)", zaključili su.
Usporedba vansezonske i sezonske cijene cestarine za I. skupinu vozila
Dionica
|
I skupina |
|
Cijena cestarine (€) | Sezonska cijena (€) | |
A1 Zagreb-Karlovac |
2,50 |
2,80 |
A1-A6 Zagreb-Rijeka (Grobnik) |
9,20 |
10,10 |
A1 Zagreb-Dugopolje (Split) |
24,00 |
26,40 |
A4 Zagreb-Goričan
|
5,80 |
6,40 |
A3 Zagreb-Lipovac
|
16,90 |
18,60 |
A3-A5 Zagreb- Osijek
|
16,10 |
17,70 |
Bregana
|
0,90 |
1,00 |