Gotovi su radovi na ugradnji svjetlosno-dinamičke signalizacije na raskrižju Tješimirove ulice i Poljičke ceste na Žminjači, na cesti prema Žrnovnici.
Montirani su semafori i solarni mjerači brzine te je izrađena kompletna vertikalna i horizontalna signalizacija. Iz Županijske uprava za ceste Split ističu da je ukupna vrijednost radova 57.000 eura.
Kako navode u ŽUC-u, cilj ovog zahvata je kontrola i smanjenje brzine na Poljičkoj cesti (ŽC 6142) te omogućavanje sigurnijeg uključivanje vozila s nepreglednih sporednih prometnih pravaca što će doprinijeti i poboljšanju sigurnosti pješačkih tokova.
Prometna dionica
Semafor će imati dvostruku funkciju. Osim za potrebe uključivanja vozila iz nepreglednog sporednog prometnog pravca na Poljičku cestu, semafor će senzorima pratiti brzinu kretanja vozila i paliti crveno svjetlo kod većih prekoračenja brzine. Time će se postići sporije i sigurnije odvijanju prometa na Poljičkoj ulici, na kojoj prosječno prođe više od 13000 vozila dnevno, dok u ljetnim mjesecima prođe više od 15500 vozila.
Na ovoj dionici gdje su postavljeni semafor i mjerač brzine ograničenje brzine je 40 km/h. Display će pokazivati vozačima tri moguće informacije:
Crveno iznad 50 km/h
1. Ako se vozi 30 ili 40 km/h, piše brzina i "HVALA".
2. Ako se vozi 50 km/h, piše brzina i "USPORI".
3. Ako se vozi brže od 50 km/h, piše brzina i "PALIM CRVENO".
Kako doznajemo semafor bi mogao biti pušten u rad do kraja ovog tjedna.
"Ovo je još jedna od mnogih lokacija na cestovnoj mreži u Splitsko-dalmatinskoj županiji gdje Županijska uprava za ceste Split zahvatima na prometnici podiže razinu sigurnosti odvijanja motornog i pješačkog prometa kroz naselje. Poljička cesta u Strožancu predstavlja jedan od najvažnijih alternativnih prometnih pravaca prema Omišu te prometno povezuje istočna naselja grada Splita", ističu u ŽUC-u.
Ogroman problem raskrižja s magistralom
No, vozači koji s magistrale skreću na ovu cestu, a osobito oni koji se s Poljičke uključuju na magistralu u smjeru Omiša, najčešće imaju problem s dugotrajnim čekanjem. Naime, tamo je davno postavljen semafor koji nikada nije u funkciji te se promet odvija po prometnim znakovima. Nekada je vozaču koji s Poljičke želi skrenuti ulijevo, prema Omišu, isplatljivije skrenuti udesno prema Stobreču, pa se na tamošnjem raskrižju polukružno okrenuti, nego čekati na milost vozača na magistrali da se ih se propusti.
Raskrižje je pod ingerencijom Hrvatskih ceste. Što će se tek dogoditi krajem ove godine kada se promet udvostruči nakon što se u promet pusti novi most preko Cetine?