Iako se turistički rezultati tek zbrajaju i kako se čini, najviše brojke dosegnut će se u kolovozu, Pirovac bilježi odličan uspjeh već u srpnju. Razgovarali smo s direktorom Turističke zajednice Pirovac Igorom Meićem i doznali razloge dobrih rezultata.
Ministrica turizma se pohvalila kako su rezultati u srpnju iznad svih očekivanja, prelaze 50% prošlogodišnjih rezultata. Kakva je situacija u Pirovcu?
- Kod nas u Pirovcu situacija je iznadprosječna. U srpnju smo ostvarili oko 60% prošlogodišnjih dolazaka i oko 66,5% prošlogodišnjih noćenja. Za lipanj je nešto manji postotak, za svibanj također, no rezultati su još uvijek bili iznadprosječni. Kako smo ulazili u turističku sezonu taj postotak je rastao i nadam se da će nastaviti rasti i u kolovozu - kazao je Meić.
Koji su po vama razlozi takvih rezultata?
- Više je razloga, neki manje ovise o nama, neki više. Naša struktura gostiju je takva da imamo velik udio domaćih gostiju. To je stvar dugoročnog određenja, aktivnosti i nasljeđa. Naime, mi smo i u novoizrađenoj Strategiji razvoja turizma Općine Pirovac odredili domaće turističko tržište kao jedno od ključnih. To je ono što su mnogi do sada isticali kao nedostatak, ali sada se upravo to pokazalo kao prednost. Ono na što smo mogli trenutno utjecati i što je bilo ključno u ovakvoj situaciji usred pandemije je zadržavanje statusa korona free zone. I u tome smo uspješni jer je Pirovac za sada jedina priobalna općina u Šibensko-kninskoj županiji bez pozitivnog slučaja korone.
S obzirom na bitno smanjene prihode, sve su Turističke zajednice smanjile svoje marketinške aktivnosti. Što ste od vaših planiranih aktivnosti uspjeli u tom smislu poduzeti?
- Prihodi su radikalno smanjeni, ali što se tiče marketinških aktivnosti važnije je napomenuti to da se one provode znatno prije turističke sezone. Upravo u tom periodu su bile na snazi epidemiološke mjere i bilo je neizvjesno koliko će trajati i hoće li uopće biti turističke sezone. U takvoj situaciji bi bilo neodgovorno ulagati veća financijska sredstva u promociju. Također, novim zakonom su marketinške aktivnosti centralizirane na županijske turističke zajednice. Za ovu sezonu smo planirali većinu promotivnih aktivnosti vezati uz manifestacije koje smo definirali kao ključne. Tako bismo kroz manifestacije privlačili goste te istovremeno brendirali Pirovac i razvijali kvalitetu ponude jer jedno bez drugog ne ide. No, krizna strategija je bila održavati postojeću ponudu i komunicirati da smo korona free zona. Strani mediji stalno prate domaće medije koji cijelo vrijeme izvještavaju o situaciji i na to je trebalo pripaziti.
Kulturni programi su u nekim gradovima i općinama potpuno ukinuti. Pirovac je svojim gostima, uz pridržavanje epidemioloških mjera ipak pripremio neka događanja. Možete li nam reći što je održano i što još očekuje sve one koji vas u narednom periodu posjete?
- Smatram da su to ishitrene odluke o potpunom ukidanju programa. Trebalo je pristupiti staloženo i odgovorno. Mi smo sazvali Turističko vijeće i Skupštinu Turističke zajednice kako bismo raspravili o strategiji za ljetni program s obzirom na tadašnje i potencijalne epidemiološke mjere. Ljetni program je većinom bio organiziran, no na tijelima zajednice smo morali donijeti odluku koja može izazvati najmanje negativnih posljedica. Otkazali smo sva veća događanja ali ostavili njihovu mogućnost u slučaju poboljšanja situacije, također smo otkazali i sva događanja koja uključuju podjelu ili degustaciju hrane i pića.
Dogovorili smo se da će događanja biti na manjem trgu koji ne može primiti velik broj posjetitelja i na kojem se mogu provoditi epidemiološke mjere, dok će u centru biti samo dječje predstave s obzirom da podrazumijevaju usku ciljanu publiku i neće okupiti prevelik broj posjetitelja. Odlučili smo i da ćemo objavljivati program tjedan za tjedan što se pokazalo ispravnim jer vidimo na primjeru brojnih destinacija da otkazuju nastupe u zadnji tren.
Mi smo izbjegli takve zbunjujuće i gostima razočaravajuće situacije, te ostavili mogućnost modifikacije programa. Osnovno je pravilo u turizmu da treba nadmašiti očekivanja gostiju i ovakvim postupkom smo upravo stvorili uvjete za to. Do sada smo imali više dječjih predstava, blues festival, koncerte, nastupe puhačkog orkestra i KUD-a, u tijeku je festival filma, a potom koncert šibenčanke Sare Škugor, mađioničarski show, koncerti i dječje predstave. Uglavnom ćemo održati događanja koja smanjuju vjerojatnost stvaranja žarišta korona virusa.