Kazalište PlayDrama priprema pravu dramsku poslasticu s već uhodanim potpisom želje za neobičnim izazovima. Redatelj Hrvoje Korbar, nakon izuzetno uspješnog projekta „Tako nam Bog pomogao“ prema motivima Dežulovićeve „Summa atheologiae“, priprema nešto mnogo drugačijeg karaktera, a jednako intrigantno. Predstava „Dalmatinska kuhinja“ počiva na antologijskom djelu gastronomske kraljice Dike Marjanović-Radica, a osim kuhinjom, bavit će se i cijelim nizom intimnih obiteljskih odnosa koji se odvijaju tijekom pripreme jednoga jela. Glavne uloge tumače Nadežda Perišić Radović i Zdravko Vukelić, scenografiju potpisuje Paola Lugarić Benzia, glazbu Matko Botić, a kreativni tim posebno zahvaljuje Diki Hrnjak Radica na podršci projektu. Redatelj Hrvoje Korbar približio nam je novi projekt PlayDrame koji se kuha već neko vrijeme, a publika ga željno iščekuje.
Kako ste došli na ideju da za novu suradnju s PlayDramom izaberete kultni, ali kazališno toliko neobičan tekst?
Predstava je nastala iz ideje da se bavimo „Dalmatinskom kuhinjom“ Dike Marjanović-Radica kao važnim kulturalnim tekstom našeg područja. To je bila dobra ideja za pristup radu koji PlayDrama posljednjih godina njeguje kroz ideje komornih predstava, iako bi se ova bez problema mogla preraditi i za veliki ansambl. Za kuhanje svi vežemo priče i uspomene, ona igra važnu ulogu u našim životima, odnosima i identitetu. Čini mi se da je u Dalmaciji kuhinja posebno važna. Ujedno je to nastavak moga rada na nekonvencionalnim kazališnim tekstovima – radio sam jednu predstavu koja je nastala na motivima IKEA-ina kataloga, a i Dežulović je bio neka vrsta netipične kazališne teme. Ovdje se u kazalištu bavimo kuharicom – što je izazovna ideja oko čega treba stvoriti poseban dramski svijet.
Spomenuli ste da se, osim samoga jela, „zakuha“ i odnos među dva intrigantna lika?
Predstava se bavi i odnosom majke (koju igra Nadežda Perišić Radović) i sina (Zdravko Vukelić) te je ispala gotovo autofikcionalna, možda i moja najosobnija predstava do sada. Ako je „Tako nam Bog pomogao“ bila posljedica istraživanja moga odnosa s Crkvom, a posljedično i s mojim ocem, ovo je jedna vrsta posvete mojoj majci, koja je, uz mnogošto drugo, i tom dalmatinskom kuhinjom učinila velik dio moga života – dalmatinskim. Preko priče o pripremi jednog obroka ispričat ćemo i priču o odrastanju, odvajanju i ponovnom spajanju.
PlayDrama je na svom putu koji zahtijeva mnogo kreativnosti i snalažljivosti već igrala na zanimljivim lokacijama, a ovaj ste se put odlučili za BARAKA BBQ & Brew Bar. Kako se Baraka uklopila u Vašu priču?
Kod nas je doma kuhinja uvijek bila centralno mjesto, gosti su se okupljali u kuhinji, to je bio prostor najživlje radnje. Zato sam htio estetiku „slice of life“, a Baraka je odlično mjesto za to – komorno je, intimno i realistično, gotovo dokumentarno. To je produkcijski izazov koji zahtijeva scenografske intervencije, pogotovo PlayDrami, ali oni su uvijek spremni za iskorake pa smo se upustili u tu avanturu. Scenografiju potpisuje Paola Lugarić Benzia. Vjerujemo da ćemo u tom prostoru uspjeti napraviti dojam gotovo „voajerskog“ pogleda publike u jednu obiteljsku priču.
Što publika može očekivati od ove predstave i što vi očekujete od publike?
Vjerujem da publika može očekivati mnoge situacije u kojima će se prepoznati te da je dinamika odnosa kojom se bavimo jako poznata i roditeljima i djeci. Potrudili smo se da postoji i obrat koji ima nešto neočekivano, netipično. Sigurno ćemo se prisjetiti i raznih anegdota koje vežemo uz kuhinju i hranu. Nadam se da će predstava biti lijepa, drugačijeg je karaktera od „Tako nam Bog pomogao“, što mi je drago, raduju me izazovi i novi pristupi. Imam pozitivan osjećaj i nadam se da će se svidjeti publici. Uživam u radu s ovim glumačkim dvojcem i veselim se što će ih dio gledatelja vidjeti prvi put.
Kakvu će poruku prenijeti predstava?
Sama Dika Marjanović-Radica u kuharici kaže „Hranimo se da bismo živjeli, ali hranimo se da bismo i uživali“. Hrana je uvijek i slika odnosa prema drugome te prema zajednici u kojoj živimo. Ovo je djelić svih onih obiteljskih priča koje se odvijaju u najvažnijoj prostoriji obiteljskog doma – kuhinji. I Proustovo je traganje za izgubljenim vremenom počelo upravo jednim čajnim kolačićem! Ovo je predstava čije će trajanje odrediti kuhanje jednog jela i u kojoj ćemo prateći dramaturgiju kuhanja graditi i dramaturgiju jednog odnosa. Vjerujem da je to dobar recept za uspješan projekt.
Premijera „Dalmatinske kuhinje“ zakazana je za 17.10., a ovom će se predstavom ujedno obilježiti i 15 godina PlayDrame. U slobodnoj su prodaju ulaznice za 18. i 19.10. preko sustava Adriaticket, online i na njihovim prodajnim mjestima (Dancing bear i Tisak – City centar). Sve izvedbe počinju u 19.30, ulaz u Baraku moguć je od 18.30.
Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Splitsko-dalmatinske županije u okviru Javnog poziva za financiranje promicanja i razvoja kulturnih sadržaja