Nakon beskrajno duge jednogodišnje pauze, projekt Night Jazz Festival, mijenja pozornicu velike dvorane Podruma Dioklecijanove palače, zamijenit će novom koncertnom dvoranom Hrvatski dom Split. Na toj prelijepoj sceni u razdoblju od 17. do 19. lipnja nastupit će splitsko-američki jazz sastav Black Coffee & Martine Thomas, etno-jazz-world music duo Hojsak & Novosel, ex Bow vs. Plectrum, te domaćini festivala, akustični jazz duo Sara & Jappa, uz gosta večeri Gordana Tudora na saksofonu.
O tome smo popričali sa Sarom Brodarić Šegvić, vrhunskoj jazz interpretatoricom, jednom od najboljih, i suosnivačicom ove jedinstvenu manifestaciju s kojom se Grad ima razloga ponositi.
Gudalom protiv trzalice
-Drugo izdanje Split at Night Jazz Festival počinje u četvrtak, 17. lipnja s početkom u 20:30 sati. Čast otvorenja pripala omiljenom splitskom jazz sastavu Black Coffee i energičnoj Martine Thomas, američkoj pjevačici karipskih korijena, s kojom uspješno surađuju i nastupaju diljem svijeta već dugi niz godina. Okosnicu sastava čine basist Renato Švorinić i bubnjar Jadran Dučić Čićo, a kojima se prije više od deset godina pridružio pijanist Ivan Ivić. Riječ je o jazz glazbenicima koji pod imenom Black Coffee aktivno nastupaju gotovo puna tri desetljeća, a iza sebe imaju čak 12 studijskih albuma, 3 diskografske nagrade "Porin" i pregršt nastupa, kako na domaćim tako i na inozemnim jazz festivalima – zanosno objašnjava Sara
Što nas očekuje u petak i subotu. Baš me zanima kako će ta lijepa koncertna dvorana prihvatiti jezik jazza?
- Zasigurno, ma uvjerena sam da ćemo se sroditi s tim ambijentom. U petak, 18. lipnja s početkom u 20:30 sati, u koncertnu dvoranu stiže jedinstvena fuzija hrvatskog etna, world music i jazz glazbe koju donosi internacionalno priznati duo Hojsak&Novosel, a koji su svoju glazbenu priču započeli pod imenom “Bow vs Plectrum”, što u prijevodu znači “gudalom protiv trzalice”. Neočekivani spoj tambure i kontrabasa te vrhunske improvizacije ispunjene narodnim glazbenim motivima, unutar kojih se isprepliće etno jazz s panonskim prizvucima, donijeli su Tihomiru Hojsaku i Filipu Novoselu iznimnu pozornost medija i mnoga priznanja svjetske glazbene scene. Posljednjeg dana festivala, 19. lipnja, također s početkom u 20:30 sati nastupa duo Sara&Jappa i gost večeri na saksofonu - Gordan Tudor, jedan od vodećih glazbenika svoje generacije, aktivni solist, skladatelj, komorni glazbenik i pedagog.
Idemo sad malo o tebi. Znam, ti bi sad najradije otpjevala. Od jazza se ne može živjeti, ali se može živjeti za jazz. Ti si očiti primjer posvećenju toj glazbenoj vrsti. I sad apsurdnost u pitanju: zašto ipak jazz?
-Definitivno dobro pitanje. Ne može se od jazza živjeti, bar u našim uvjetima. Profesorica sam engleskog i talijanskog jezika, i nakon osam godina rada u splitskim gimnazijama, posljednjih sam par godina posvetila doktoratu iz lingvistike, koji upravo privodim kraju pri Filozofskom fakultetu u Splitu. Trenutno radim kao savjetnik i stručnjak za strane jezike za potrebe digitalnog marketinga. Ali, jako me ispunjava rad kao suorganizator i promotor Split at Night Jazz Festivala. Smatram da je Split grad u kojem se još puno toga može napraviti po pitanju promicanja i razvitka novih glazbeno-scenskih programa.
Očevim stopama
Glazbu također smatram svojom profesijom – iako, nikada nisam htjela financijski ovisiti isključivo o glazbi, jer mi se čini da su radi mainstream komercijalnog uspjeha muzičari često prisiljeni raditi kompromise koji nemaju mnogo veze s njihovom ljubavi prema glazbi.
Do sada sam isključivo radila na glazbenim projektima koji su meni zanimljivi, zabavni i kvalitetni, bilo u jazz, pop ili hip-hop žanrovima. Volim svaki korak stvaranja muzike - od rada na studijskim materijalima, probi za koncerte, do planiranja i snimanja video uradaka koji prate glazbu, a mislim da ipak najviše volim nastupati uživo pred publikom. Neprocjenjiv je osjećaj sviranja uživo s drugim glazbenicima, i oni trenutci kada prenosite svoju emociju publici vokalnom interpretacijom! Također imam sreću da mogu svirati sa svojim ocem, što je rijetkost, a i rijetkost je za oca imati tako fantastičnog muzičara koji je također i predivna osoba s kojom se odlično slažem!
Je li jazz jedini žanr koji voliš slušati, izvoditi?
-Nije jedini, ali za mene su jazz klasici ipak najljepše melodije koje su stvarane – ono što me dodatno privlači je kompleksnost vokalne izvedbe takvih skladbi, naravno da je uvijek izazov pronaći svoju interpretaciju pjesama koje su otpjevali velikani poput Elle Fitzgerald, Peggy Lee, Frank Sinatre, Nat King Colea itd. Ono što zaista cijenim kod tog razdoblja je virtuoznost, kako pjevača tako i svirača i potpuna posvećenost detaljima kod skladanja i izvedbe.