Danas ujutro su počeli konzervatorsko restauratorski radovi sanacije mosta Rakite na rijeci Žrnovnici koji se nalazi na ulazu u Korešnicu. Kako smo više puta javljali, most je oštećen uslijed prometne nesreće u kojoj je vozač radnog stroja udario u most i napustio mjesto nesreće, no policija je naknadno otkrila njegov identitet. Do danas iz Grada Splita nismo dobili odgovor je li Grad pokrenuo postupak naknade štete.
POVEZANI SADRŽAJ:
- USKORO OBNOVA I ZATVARANJE OŠTEĆENOG MOSTA PREMA KOREŠNICI Policija lani predložila postavljanje rampe
- Radnim strojem teško oštetio povijesni most na istoku Splita pa pobjegao s mjesta nesreće
-
-
OPASNOST NA ISTOKU SPLITA Drastično povećan broj napuknuća na vrlo prometnom mostu
-
Split: Pogledajte kako šleperi devastiraju zaštićeni povijesni most i blokiraju promet
-
Radovi se izvode u skladu s rješenjem i prethodnim odobrenjem nadležnog Konzervatorskog odjela u Splitu te ishođenim suglasnostima Županijske uprave za ceste Split i Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, redarstvo i mjesnu samoupravu Grada Splita.
Danas smo posjetili područje mosta gdje se radi punom parom, a radove obavlja tvrtka Kvinar. Most se nalazi točno na granici grada Splita i općine Podstrane, a radove je obišao podstranski načelnik Mladen Bartulović.
- Znamo da je most napravljen u doba Austro-Ugarske, a namjena mu je bila prelazak pješaka i konjskih zaprega. Nikako se ne radi o mostu koji je odgovarajući sadašnjim potrebama, a to su veliki autobusi, šleperi, automobili. Prolaskom dizalice došlo je do oštećenja mosta i rušenja dijela kamenog zida kada je kamenje palo u rijeku Žrnovnicu.
Dogovorom Grada Splita i Općine Podstrana krenuli smo zajedno u sanaciju jer je dio mosta u Splitu, a dio u Podstrani. Napravili smo projekt sanacije, nakon toga nalaz i mišljenje statičara, uslijedilo je prometno rješenje, a tek tada smo dobili suglasnost Konzervatorskog odjela u Splitu jer je most zaštićeno kulturno dobro. Projekt sanacije iskomuniciran je s Gradom Splitom, PU splitsko-dalmatinskom i Prometom. Proveden je postupak bagatelne nabave, vrijednost radova je nešto manje od 80 tisuća kuna plus PDV.
Radovi su krenuli jutros. Ako nam vrijeme dozvoli, sanacija mosta mogla bi biti gotova do kraja ovog tjedna. Ako bude kiša, prolongirat će dan do dva. Sve ovo je prva faza koja je najvažnija. Bit će i druga faza sanacije jer smo uočili manje pukotine na donjem svodu mosta. To će se raditi sa skele, no most će biti u funkciji i promet će se normalno odvijati - kazao nam je Bartulović.
Šetnica će konačno biti povezana s cestom
Kako se dosta lokalnog stanovništva žalilo da s ceste na ovom dijelu ne može pristupiti šetnici uz rijeku Žrnovnicu, u planu je skora izgradnja stepenica od ceste na šetnicu. Stepenice će biti dvadesetak metara sjeverno od autobusne stanice.
U planu izgradnja novog mosta preko rijeke Žrnovnice
Most ima ograničenje nosivosti 5.5 tona, no taj prometni znak se sustavno zanemaruje te preko mosta svakodnevno i ilegalno prelaze šleperi. Kako riješiti taj problem?
- Ovaj most nije napravljen za šlepere, autobuse, cisterne Čistoće... Trenutno je ovo nažalost jedino rješenje. Ono što sam upoznat, u sklopu prve faze izgradnje brze ceste TTTS - Mravince predviđa se izgradnja novog mosta koji će onda riješiti ovaj problem. Taj most bio bi prema kamenolomu. U postupku je ishođenje građevinske dozvole, trebamo biti strpljivi. Sredstva za tu prvu fazu su osigurana.