Pokraj čvora Vučevica na autocesti Zagreb-Split-Ploče počelo je probijanje tunela kroz Kozjak! Dio je to većeg projekta "Novi ulaz u Split" kojim je predviđena i gradnja mosta Split-Kaštela. A upravo se Kaštelani najviše bune protiv probijanja tunela. Štoviše, traže od Vlade da se radovi - zaustave, javlja HRT.
Na dan će se probijati do deset metara tunela
Ovo su kadrovi prvog miniranja, a za nekoliko tjedana počet će i probijanje glavne cijevi tunela Kozjak.
Bageri pokraj čvora Vučevica ne staju ni po najvećoj vrućini - radove izvodi kineska tvrtka koja je izgradila i Pelješki most! Radovi na tunelu Kozjak vršit će se novom norveškom metodom; na dan će se probijati od sedam do čak deset metara tunela.
Tunel će biti dugačak dva i pol kilometra, ima tu dosta posla.
- Ugovorni rok je trideset šest mjeseci, odnosno tri godine, ukupna vrijednost 75 milijuna eura, kazao je Hrvoje Drmić, voditelj projekta.
- Stijena je čvrsta, kompaktna, prava dalmatinska, rekao je Igor Kukec, nadzorni inženjer gradilišta.
Igor Kukec pazi da se radovima ne ugroze ni ljudi ni objekti.
- Dominantni okolni objekti su trasa Autoceste Zagreb- Split- Ploče i trasa plinovoda- na tom dijelu smo i postavili seizmografe, dobili neke podatke. Imam osjećaj da su rezultati dobri, kazao je Kukec.
Kaštelanima sporna izgradnja mosta Split - Kaštela
No s druge strane Kozjaka, bez obzira na rezultate, dio građana protivi se gradnji; sporno im je sve, pogotovo trasa ceste od južnog izlaza do budućeg mosta prema Splitu.
Na južnim su padinama Ivanu Kovaču - dragocjeni vinogradi.
- Niti nas je itko kontaktirao, niti je itko raspravljao, oni žele napraviti taj tunel bez da su riješili imovinsko-pravne odnose, ali u ovom slučaju se ne radi o mojoj zemlji nego se radi o zdravom razumu, napomenuo je Ivan Kovač Matela, kaštelanski vinar, GI Spasimo Kozjak i Kaštela.
Zbog rješavanja splitskih prometnih problema ispaštat će, kažu - Kaštelani.
- Treći izlaz s autoputa u dvedeset pet kilometara- gdje to imamo u državi? Je li to potreba?- Ja mislim da nije, kazao je Ante Garbati, GI Spasimo Kozjak i Kaštela.
"Split zaslužuje još jedan ulaz u grad"
Župan Blaženko Boban spušta loptu. Kaže da će ovaj tunel preporoditi zapadni, najnerazvijeniji dio županije, baš kao što je Sveti Ilija kroz Biokovo preporodio Imotsku krajinu.
- Grad Split, kao drugi grad u Republici Hrvatskoj, zaslužuje još jedan ulaz u grad Split i to je shvatila i Vlada RH, rekao je Blaženko Boban, splitsko-dalmatinski župan.
- Zaista ne znam razloge zbog čega se bune. Ponavljam - sve ono što se napravi uvijek je dobro, kazao je Hrvoje Drmić, voditelj projekta.
U građanskoj inicijativi ne misle tako.
- Meni ovo izgleda kao jedna prisila i demonstracija moći našeg državnog vrha i još jednom apeliram na državni vrh da zaustave projekt, da stanemo, makar da ponovno pogledamo i revidiramo na što sve ovo skupa sliči, ustvrdio je Ante Garbati, GI Spasimo Kozjak i Kaštela.
- Od 2009. godine je ova trasa postavljena i otad je ravno devet javnih savjetovanja i devet predstavljanja ovih projekta bilo, komentirao je splitsko-dalmatinski župan.
Sve prilike za prigovore Kaštelani su propustili, ali doznajemo da će ih iz resornog ministarstva najesen ipak pozvati na sastanak.