50 godina plovidbe danas slavi najpopularniji trajekt među otočanima, trajekt Lastovo koji plovi na liniji Lastovo – Split, a ljeti na liniji Zadar – Ist – Olib – Silba - Premuda – Mali Lošinj.
Brod Jadrolinije plovi kada drugi ne mogu i možda je upravo zato i stekao svoju popularnost. Podsjetimo samo da je prije par dana ovaj trajekt otukao more 5 do 6, a sve zahvaljujući dobroj procjeni kapetana ali i specifičnoj građi Lastova.
Kapetan Milo Sršen koji na Lastovu plovi devet godina rekao nam je o samoj povijesti broda:
- Danas slavi 50 godina svoga postojanja i uspješne plovidbe. Ovaj trajekt iznikao je iz japanskog brodogradilišta Kurushima, služio je osam godina na Pacifiku da bi potom 1978. godine došao u Jadransko more kojim danas plovi i prepoznat je kao brod koji plovi na najzahtjevnijoj liniji u čitavoj floti Jadrolinije, posebice zimi.
Iako među manjim trajektima, dug je 70,7 metara, a širok 13,5 metara, može ukrcati 50-ak vozila, a u tri putnička salona može primiti do 600 putnika. Na pitanje da li brod i po nevremenu plovi kada drugi brodovi ne plove, jer to je ono po čemu je najpoznatiji, zbog hrabrosti kapetana i posade ili pak zbog dobre konstrukcije kapetan Sršen je naglasio kako je prije svega bitna posada, a onda ovisno o vremenskoj prognozi odlučuju hoće li isploviti ili ne jer na kraju ipak poštuju more.
- Brod je takve konstrukcije da trpi otvoreno more za razliku od ovih trajekata koji voze na kraćim linijama, koji su otvoreni i koji su predviđeni za takve relacije. Ovo je brod zatvorenog tipa, brod s dušom, što bi se reklo. Konstrukcijski je jače napravljen da može voziti i po malo jačem otvorenom moru. Kombinacija i posade i broda daje odgovor na pitanje zašto Lastovo plovi kada nitko drugi ne plovi. Najvažnija je koordinacija dobre posade i dobroga broda u konstrukcijskom smislu. U određenim situacijama odlučimo ne isploviti, putnici se znaju i naljutiti, ali sigurnost je najvažnija.
Događaj koji posebno pamti je onaj koji se zbio prije sedam godina.
- Imali smo 9. prosinca 2012. godine jedno teško nevrijeme. Iz Lastova smo krenuli u 4:30, a u Split smo došli tek u 12:20 sati. Nikad prije ni kasnije nije bilo takvog događaja. Zaista je bilo gadno – kazao je kapetan Sršen.
Lastovo je i brod koji ima vlastitu Facebook stranicu, a danas je kao rođendansku čestitku dobio i posebnu fotografiju – onu milenijsku poznatog vodičkog fotografa Šime Strikomana.
Na vezu broj 25 u splitskoj gradskoj luci danas su se okupili svi ljubitelji Lastova, a bilo ih je poprilično. Prisjetili su se putnici lijepih iskustava koja su imali na Lastovu koji je prema riječima Damira Jerkova za današnje moderno doba malo 'demode'.
- Ovakvi se brodovi više ne grade. I za današnje pojmove ovakav brod bio bi preskup, bio bi nerentabilan. Sada se grade laganiji ali nisu ni blizu Lastovu koji i po orkanskoj buri i oluji plovi. On je nezamjenjiv. Vozi 11 mjeseci godišnje, nema kvarova i problema.
Lastovo je bio mjesec i pol dana u remontu tako da će sigurno idućih pet godina održavati ovu liniju.