Danijel Bićanić započeo je profesionalnu karijeru na prodajnim i rukovodećim mjestima u njemačkom i hrvatskom hotelijerstvu 1998. godine.
Godine 2007. osniva Bićanić Consulting kroz koji će hrvatskim tvrtkama ponuditi jedinstveni koncept primjenjive prodajne edukacije i savjetovanja utemeljenog na prodajnoj stvarnosti i specifičnostima hrvatskog tržišta i gospodarstva.
Kao konzultant i trener radi u Hrvatskoj, Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Crnoj Gori Bosni i Hercegovini, Srbiji i na Kosovu. U ulozi terenskog prodajnog trenera imao je priliku nazočiti na više od 5.000 b2b prodajnih razgovora te pratiti preko 7.500 maloprodajnih razgovora.
Na samom početku našeg razgovora, definirao nam je što je to uopće dobra prodaja.
"Dobra prodaja je kad kupac kaže - ‘ja želim još’, a još bolja je kada još netko dođe s njim i taj drugi kaže - ‘ja sam čuo da je on zadovoljan, ja bi isto to’", govori Bićanić.
Kao i svaki drugi poduzetnik - i Danijel je na svom poslovnom putu radio različite greške.
"Najgora je greška iz koje nisi ništa naučio. Iz većine mojih greški sam nešto naučio. Imao sam nekoliko ideja u svom poduzetničkom životu u koje sam se zaljubio, no bila je to prilično samotna ljubav mene i ideje i onda to obično završi razvodom. Trebalo mi je pet do sedam godina da uopće shvatim da će ova moja karijera biti uspješna. Statistički, dobar dio poduzetničkih ideja propada prije pete godine. U Americi je propast sastavni dio razvojnog puta jednog poduzetnika. Dok god imaš neku ideju i elan, imaš i podršku. Kod nas se na propast i neuspjeh gleda kao da - ‘gotovo, ti si svoje odradio’", tvrdi Danijel te dodaje kako je poduzetništvo sport koji traje 24 sata na dan.
"Poduzetnik si 24 sata, 7 dana tjedno, 365 dana godišnje, pogotovo kad kreneš. Jer onda si sve. I onda s vremenom ta firma raste i većina firmi propada zbog organizacijskih izazova. Ne zbog toga što je neuspješan na tržištu", govori Bićanić.
O utjecaju umjetne inteligencije
Online prodaja danas čini velik dio ukupne prodaje u mnogim industrijama. Na pitanje hoće li nas “umjetna inteligencija” koštati glave, odnosno posla, Danijel tvrdi; “Vrlo aktualna tema s obzirom na sve što se događa. Pitanje je to koje i mene muči. Umjetna inteligencija se razvija takvom brzinom da će njeni kapaciteti biti nama neshvatljivi. Gdje god će se postupak prodaje moći automatizirati, tu će umjetna inteligencija preuzeti glavnu ulogu i to na način da nam čovjek neće ni faliti. Tamo gdje umjetna inteligencija neće zauzeti mjesto čovjeka je potreba za tom jednom dubinskom analizom, spajanjem, promišljanjem i kompleksnim okruženjima u kojem više ljudi s više strana sudjeluje u projektu, gdje će ta sposobnost međuljudske komunikacije biti potrebna da bi se bilo što dogovorilo”, kazuje Bićanić te napominje kako se radi o zanimanjima u kojima se prodaje bilo što kompleksno.
"Gdje god vaš proizvod ili usluga zahtjeva tim ljudi s jedne i s druge strane stola, gdje prodajni proces traje godinu ili dvije, tu su još dobre šanse da ćemo mi kao ljudi imati jednu od presudnih uloga", napominje prodajni savjetnik.
Prati ga 20.000 ljudi
Inače, Danijela Bićanića na LinkedInu prati više od 20.000 ljudi, a kao i u životu, tako i na mrežama - vodi se jednostavnom “filozofijom”.
"U biznisu imaš tri mogućnosti - ili ćeš raditi sve što drugi rade, tamo gdje to svi drugi rade, što je poprilično naporno - ili ćeš raditi sve što drugi rade, ali na nešto bolji način, a ni to nije baš jednostavno. Treći put je tamo gdje nema nikoga i gdje radiš nešto što nitko drugi ne radi. Nekad pogodiš, nekad ne, ali barem si sam", objašnjava Danijel.
"Volio bih živjeti u Hrvatskoj u kojoj priče poput Photomatha i Infobipa nisu iznimke, nego pravilo. Gdje se potiče izvrsnost, a ne prosječnost. Gdje s ovim resursima koje imamo činimo nešto za opće dobro. Želim vidjeti Hrvatsku u kojoj je svatko preuzeto individualnu odgovornost za vlastiti boljitak te da smo svi svjesni grupne odgovornosti za zajednički boljitak", zaključio je Bićanić u “Viziji Hrvatske”.