Danas je u hotelu Cornaro u Splitu upriličeno svečano potpisivanje ugovora za nabavu 34 Prometova autobusa.
Na početku se prisutnima obratio gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara, koji je rekao sljedeće:
- Stiže nam transformacija Prometa i premještanje na Dračevac, što nam je omogućio novi DPU. Ovaj projekt dio je našeg kohezijskog fonda. Usmjeren je i na zaštitu okoliša i bolje uvjete prijevoza. Dramatičan je ovo iskorak za našu tvrtku koja je uspjela opstati usprkos arheološkim primjerima u voznom parku. Za opstanak su bili ključni ljudi u Prometu koji će sada konačno imati bolje uvjete.
Ponosan sam da će cijela nova generacija autobusa biti dostupna i prilagođena osobama s invaliditetom, ponosan sam na to.Ovo je jedan dobar dan što postižemo ovako dobre rezultate, današnjim danom počinje ozdravljenje Prometa. Uhvatili smo se tako drugih problema koje smo riješili ili ih rješavamo, rekao je gradonačelnik.
Nakon njega, izjavu je dao Miroslav Delić, novi direktor Prometa:
- Vrijednost projekta je 74.900.000,00 kuna, a s PDV-om iznosi 93.600.000,00 kuna. Dogovorena je nabavka 20 autobusa marke Mercedes s tvrtkom Auto Jolly. To su zglobni autobusi, a također ćemo nabaviti i 14 solo autobusa s tvrtkom Auto Hrvatska. To su vozila marke MAN.
Ono što je bitno reći za sve naše korisnike da će to znatno pridonijeti povećanju kvalitete usluge, a s druge strane će omogućiti bolje uvjete rada za naše zaposlenike,.
Svi autobusi će biti opremljeni antivandalskim kabinama, što će pružiti jednu sigurnost našim vozačima, a i svim našim korisnicima.
Na godišnjoj razini prevezemo preko 35 milijuna putnika, negdje prođemo oko 9 milijuna kilometara, a prosječna starost naših vozila je bila oko 13 godina. Nabavkom ovih autobusa se nadamo da ćemo starost vozila dovesti na razinu od 6 do 7 godina što će jako puno značiti za kvalitetu naših usluga i za naše korisnike.
Ovo je bila prijelomna točka za tvrtku, gdje će stvari krenuti u jednom pozitivnom smjeru, da ne budemo 30 godina izloženi stagnaciji, propadanju i stalnim dugovanjima.
U tijeku su još dva značajna projekta, čija je vrijednost izražena u desecima milijuna kuna, o kojima će se javnost pravovremeno izvijestiti. Mislim da ćemo za godinu dana biti u jednoj puno boljoj situaciji i imati daleko bolju perspektivu.
Od ukupnog broja ovih sredstava, 85% je iz kohezijskog fonda Europske unije, a ostalih 15% je iz državnog proračuna Ministarstva prometa.
Hoće li se i dalje koristiti najstariji autobusi?
- U našem planu je da nam najstariji autobus bude 2007. godište, a takvi autobusi su nam sada najnoviji. Sada najstariji mogu ići na dražbe kao najstariji antikviteti.
Kako autobusi budu pristizati, radit ćemo plan i raspored gdje će se i kako autobusi koristiti. To ćemo odlučiti zajedno sa svim vlasnicima i suvlasnicima.
Solin ulazi u prvu zonu?
- O tome sada ne bih. To je tema za Skupštinu. Nikakve odluke nisu donesene, a mogu reći da sam obišao sve gradove i općine i imao sam razgovore sa svim gradonačelnicima i načelnicima općina. Svaki od njih je u zadnjih 5-6 godina imao zahtjeve koji nikada nisu bili niti razmatrani. Sve ti zahtjevi moraju ići na Skupštinu i to su odluke o kojima se raspravlja.
S naše strane smo pokazali jednu kooperativnost, ukazali smo neke stvari koje kao tvrtka želimo mijenjati, što je njima bilo jako bitno.
Većina gradova i općina je složna da bolje opcije za pružanje usluga prometa u ovom trenutku nema.
Znači li mijenjanje tarifnog modela više cijene karata?
- Ne znači. To je širok segment koji je teško sada elaborirati i o tome najprije treba raspraviti skupština, rekao je Delić.