U trajektu Petar Hektorović jutros je došlo do prodora mora, a na teren je stigla i Javna vatrogasna postrojba iz Splita. U međuvremenu se doznaje i što se točno dogodilo.
Evo što su nam jutros kazali iz Jadrolinije.
"Trajekt Petar Hektorović odradio je jutarnju plovidbu na trajektnoj liniji Ubli - Vela Luka - Split prema redovnom redu plovidbe, a svi su putnici i vozila iskrcani prema standardnoj proceduri. Nadalje, u jednom od tankova broda uočena je manja količina vode, što ni u kojem trenutku nije predstavljalo sigurnosnu ugrozu za putnike. Kako bi se detektirana voda u najkraćem mogućem roku otklonila, trenutačno radimo na definiranju uzroka problema", odgovorili su nam na poslani upit.
Iz vrlo pouzdanog izvoda Morski.hr dobio je informaciju da je trup Hektorovića doista probijen i da je u njega ulazilo more.
- Posada je pronašla rupu te je sanirala do konačnog popravka. Brod mora ići na dok u brodogradilište - kaže njihov izvor.
- Zapovjednik broda je dobio signal da mu more ulazi u plovilo, no nije bilo alarma za bilo kakvu evakuaciju. Pozvani su ronioci iz Splita i oni su uočili rupu. To se dogodi dva puta godišnje na brodovima i nije ništa neobično - dodaje.
- Do nastanka rupe je došlo djelovanjem galvanske struje koja s vremenom pojede željezo i to nije prvi put da se događa na ovim brodovima te je kvar lako sanirati - uvjerava.
- Rupa se nalazi u tzv. suhom prostoru, visine jednog metra - pojašnjava.
Kriva je galvanska korozija
Elektrokemijska korozija ili galvanska korozija je vrsta korozije koja se zbiva u elektrolitima (kemijski spojevi koji su električki vodljivi ili to postaju u otopljenom ili rastaljenom stanju jer sadrže ili stvaraju pokretljive ione koji mogu prenositi električni naboj). Elektrokemijsku koroziju uzrokuje djelovanje korozijskih galvanskih članaka nastalih na površini metala izloženoj elektrolitu.
Za galvansku koroziju potrebna su dva metala s različitim korozijskim potencijalom, elektrolit i međusobna električna veza, bilo da su direktno spojeni ili preko nekog vodiča. Jedan metal djeluje kao anoda, a drugi kao katoda ili jednostavnije rečeno, kada su dva različita metala uronjena u morsku vodu, jači metal će preuzeti elektrone od slabijeg metala. Ti elektroni se s vremenom pojavljuju kao rupičasta struktura ili korozija na slabijem metalu.
Do galvanske korozije može doći čak i ako su dva metala na različitim brodovima. Brzina korodiranja može ovisiti o više faktora, piše Morski.hr.