Nakon što je predstojnik Ureda Uprave Hrvatskih cesta doc.dr.sc. Goran Puž predstavio vijećnicima "Novu multimodalnu platformu splitske aglomeracije" na red je došla rasprava na koju su se javili svi klubovi.
Prvi se javio bivši omiški gradonačelnik, vijećnik Ivan Kovačić.
- Nema ništa gore nego kada vam netko vrijeđa u mozak, kada vam vrijeđa inteligenciju. HC bih usporedio s bendom Dubioza kolektiv jer imaju pjesmu "pare nisu problem, para nema", to se može primijeniti na Hrvatske ceste!
Ako se budeo vozili omiškom zaobilaznicom, to će biti za 40 do 50 godina.
Što se tiče EU fondova, pogledajmo primjere iz operativnih programa 2007. - 2013. U operativnom programu koji se tiče Prometa bilo je dozvoljeno oko 230 milijuna eura iz fondova, a sada se vidi koliko smo ugovorili. Unutar toga programa ugovorili smo preko 400 milijuna eura. Od 420 milijuna kuna koje smo ugovorili, izvođačima je isplaćeno 145 milijuna eura! Računi tada idu Europskoj komisiji na verifikaciju. Od spomenutog iznosa samo je 95 milijuna verificirano! Od 95 milijuna eura već imamo korekcije koje se odnose na projektnu dokumentaciju i javnu nabavu. Komisija, naravno, provjerava je li projekt realizirao po svim osnovama, ceste se sondiraju i ako uoče da se kralo, neće biti dobro.
Ovih dana otvoren je Čiovski most koji će se najvećim dijelom financirati sredstvima EU. Inače, most je trebao biti financiran od sredstava iz aparativnog programa 2007-2013., međutim znamo svi da je ta "kasa" propala. To je faziranje, i izgubljen je novac
za Čiovski most. Svega 50 milijuna poslano je Europskoj komisiji, a ostalo smo fazirali!
Što se tiče razvikanog programa Konkurentnost i kohezija - nije cijela alokacija za cestovni nego ostale promete - željeznice, pomorski promet. Kada vidite što se sve faziralo, postaje više nego jasno da neće biti novaca za projekte cestovnog prometa. Pelješki most je veliki politički projekt i treba ga raditi, no imamo ukupno 400 milijuna eura za projekte cestovne promete. Pelješki most neće biti plaćen 85 posto od strane EU kako se voli naglašavati jer je Europska komisija dopustila 85 posto od 270 milijuna kuna, a to znači da ćemo platiti cijelu razliku do 350 milijuna kuna! - kazao je Kovačić.
Nakon Kovačića govorio je Miro Bulj koji je Puževu prezentaciju nazvao običnom laži, a uz povišene tonove zgužvao je papire prezentacije i bacio ih pred Gorana Puža.
Ante Renić iz Pametnog nije dizao tonove, ali se također kritički osvrnuo na velik dio prezentacije Hrvatskih cesta.
SDP-ova Sandra Mitrović Nikšić imala je upečatliv "nastup" gdje je na govornicu stavila kutiju vezano uz njen prijedlog da se omiška zaobilaznica financira samodoprinosom.
Kako je točno izgledao prvi dio rasprave, pogledajte u našem videu:
[fb_pe url="https://www.facebook.com/dalmacijadanas/videos/505751783179429/" bottom="30"]
Goran Puž odgovorio je na neke od prozivki.
- 30 godina sam radio na fakultetu i drago mi je da su reakcije žestoke. Nastojim širiti entuzijazam za velike projekte, premda znam da neke stvari zaista ponavljamo više puta, ali se one na kraju dogode. Naše projekte moramo razvijati kroz strategije, višegodišnje planove, u tome moramo biti uporni. Što se tiče financiranja iz EU fondova, sve je onako kako piše, nema laži. Radi se o iznosima koji su iz programa, možemo izvući podatke koji su alocirani za Pelješki most i zaista premašili alokaciju.
Imamo listu projekata za koje još nemamo financiranje. Dobro je kada se neki projekt pokrene. U proračunu za cestu Solin - Omiš imamo 265 milijuna kuna i za te novce se može dosta napraviti. Ti novci su zacementirani odlukom Vlade. Nakon toga ćemo vidjeti kako će ići daljnje financiranje - kazao je Puž nakon čega je uslijedila polusatna pauza prije pojedinačnih vijećničkih javljanja.