Turkish Airlines, jedna od najvećih aviokompanija na svijetu, provodi internu istragu nakon što je nekolicina putnika izašla u javnost kako su na letovima spomenutog prijevoznika zabilježili ugrize stjenica, navedeno je izazvalo brojna pitanja o higijeni u industriji.
Putnici koji su s Turkish Airlinesom putovali na više međunarodnih linija u 2024. godini (iz glavnog čvorišta u Istanbulu, ali i iz Johannesburga, Abuje, Londona, San Francisca i Washingtona) izašli su u javnost s izjavama kako su ih na letovima ovog prijevoznika izgrizle stjenice, a kao dokaz su priložili i fotografije, piše Croatian Aviation.
Matthew Myers bio je na letu iz Istanbula za San Francisco u listopadu 2024. godine kada je drugi putnik kabinskom osoblju ukazao na stjenice koji su padale sa stropa zrakoplova. Brojni putnici su se požalili posadi, a naknadno i aviokompaniji, pa je Myers rekao da je dobio popust od 10 posto za buduće putovanje Turkish Airlinesom.
Na letu Washington Dulles – Istanbul, Kristin Bourgeois pronašao je stjenica na svom sjedištu i u jastuku tijekom desetosatnog leta. Kasnije su pronašli 13 ugriza na svom tijelu i poslali fotografije. Turkish Airlines tražio je liječničku potvrdu za obradu pritužbe i ponudio 5.000 milja kao kompenzaciju.
@TurkishAirlines bedbugs on our inbound flight to IST is every travelers nightmare!!! pic.twitter.com/cO03qBT73h
— Patience Titcombe (@lasgidicafephx) March 18, 2024
U drugom slučaju, u ožujku, Patience Titcombe vidio je stjenice na svom sjedalu na letu iz Johannesburga za Istanbul. Titcombe je rekao da je stjuardesa uklonila bubu i ignorirala njegovu zabrinutost. The Times je izvijestio da je Titcombe poslao prijavu putem Facebook Messengera i e-mail, na što je avioprijevoznik odgovorio da”nemaju prijava od strane posade i drugih putnika o bilo kakvim smetnjama”.
Jedan od glasnogovornika Turkish Airlinesa pisanim se putem (na platformi X) osvrnuo na sve češće prijave i članke na ovu temu po portalima diljem svijeta. Glasnogovornik je naglasio da se aviokompanija pridržava strogih protokola čišćenja, uvjeravajući javnost kako se sve prijave putnika ovog tipa detaljno istražuju, piše Croatian Aviation.
Iz kompanije su također komentirali kako se stjenice mogu pojaviti na letovima, nazivaju njihovo prisustvo prirodnim, a tvrde da se na letovima za koje se potvrdi prisustvo ovih životinjica, provodi detaljno čišćenje nakon leta, kao i dezinfekcija i dodatni pregledi kako bi se utvrdilo da je zrakoplov čist i bez nametnika za sljedeći let.