Turističko-ugostiteljska škola osnovana je 1. rujna 1960. godine kao Ugostiteljska škola s praktičnom obukom. Tijekom godina nazivi su se mijenjali; dugo godina je bila dio Centra za odgoj i obrazovanje Ante Jonić, a od 1993. godine postoji kao Turističko-ugostiteljska škola.
Aktualnu školsku godinu školu pohađa 608 učenika u 29 razrednih odjeljenja od kojih je 16 četverogodišnjih, 10 trogodišnjih i još 3 razreda djece s poteškoćama. Danas se u njoj stječe obrazovanje za velik broj programa i zanimanja:
- u četverogodišnjem trajanju
- hotelijersko-turistički tehničar
- turističko-hotelijerski komercijalist - u trogodišnjem trajanju
- konobar
- kuhar
- slastičar - obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju
- pomoćni konobar - TES
- pomoćni kuhar i slastičar - TES
O zanimanjima
Zanimanje hotelijersko-turistički tehničar (HTT) obrazuje učenike za rad u turističkim agencijama, recepcijama hotela... ili omogućuje upis na fakultet.
Zanimanje turističko-hotelijerski komercijalist (THK) obrazuje učenike za rad i vođenje malih obiteljskih hotela i pansiona te vođenje odjela hrane i pića u većim hotelima. Plan i program za ovo zanimanje napravljen je prema sličnim planovima i programima škola iz Austrije, Njemačke, Švicarske i Italije.
Zanimanja konobar, kuhar i slastičar su trogodišnja i obrazuju učenike za rad u ugostiteljstvu na tim poslovima. Ta zanimanja sve su atraktivnija razvojem turizma i ugostiteljske djelatnosti. Važno je napomenuti da završetkom redovnog ne prestaje mogućnost nastavka školovanja.
Zanimanja pomoćni konobar (TES) i pomoćni kuhar i slastičar (TES) predviđena su za učenike koji imaju teškoće u razvoju. Stjecanjem ovih zanimanja učenici imaju mogućnost obavljanja pomoćnih poslova u kuhinjama i restoranima ugostiteljskih objekata. Školovanje za ova zanimanja traje 3 godine.
Turističko-ugostiteljska škola iz Splita postala je prva škola iz Republike Hrvatske članicom AEHT-a, gdje učenici i nastavnici sudjeluju u raznim natjecanjima, razmjenama i kongresima s učenicima i nastavnicima brojnih škola iz cijele Europe.
Učenici su nositelji brojnih medalja, nagrada i priznanja s raznih natjecanja, naročito u znanju stranih jezika, s državnog natjecanja Gastro kao i AEHT natjecanja.
Cilj - ljudski potencijal u turizmu podignuti na jednu višu razinu
Ravnatelj Turističko-ugostiteljske škole Ivo Bilić jedan je od najzaslužnijih da je ova vrijedna splitska škola prerasla u Centar izvrsnosti/kompetencija u turizmu za cijelu regiju.
- Kao trenutno najvažniju stvar istaknuo bih to što je naša škola imenovana Regionalnim centrom kompetentnosti. Mi smo među samo šest škola u Hrvatskoj u turizmu koje su imenovane takvim centrom. Ovime ćemo na sebe nasloniti 15-ak drugih škola kojima ćemo pomoći da izlazne kompetencije i njihovih učenika budu ujednačene, kvalitetnije nego do sada, a sve u cilju da se ljudski potencijali u turizmu podignu na jednu višu razinu kako bi u konačnici turistički proizvod koji stvara Hrvatska bio kvalitetniji, a samim time i skuplji – objašnjava nam ravnatelj Bilić.
Projekt unaprjeđenja ljudskih potencijala u Sektoru turizma i ugostiteljstva ravnatelj Bilić prezentirao je još u srpnju 2013. godine u Ministarstvu turizma, na skupu pod nazivom Centri izvrsnosti za jačanje konkurentnosti ljudskih potencijala u turizmu.
Ovaj Centar će imati zavidnu infrastrukturu (školsku zgradu s učionicama, školsku radionicu s kabinetima i praktikumima za strukovne predmete, hotelske sadržaje, učenički internat, putničku agenciju, radionicu za djecu s teškoćama…) kroz koju će se osigurati izvrsni uvjeti za rad, novi kurikulumi, podizanje kapaciteta nastavnika, rad s učenicima s teškoćama, kontrolirana praktična nastava, osvježavanje znanja za zaposlene u turizmu i ugostiteljstvu. Opći cilj je poboljšati kvalitetu pružanja usluga u turizmu i hotelijerstvu, a svrha bi bila da se poboljšaju izlazne kompetencije učenika srednjoškolskog obrazovanja i polaznika cjeloživotnog učenja u sektoru turizma i ugostiteljstva koje će biti prilagođene potrebama regionalnog tržišta rada, kao što je ravnatelj Bilić istaknuo gore.
Regionalni centar kompetentnosti ima podlogu iz dva EU fonda.
- Iz jednoga ćemo graditi novu školu, novu zgradu. Investicija je to vrijedna gotovo 100 milijuna kuna. Iz EU fondova ćemo povući oko 30 milijuna, a ostatak će uložiti Splitsko-dalmatinska županija. Drugi dio se odnosi na ljudske potencijale; nastavnike, mentore u gospodarstvu, učenike, polaznike obrazovanja odraslih gdje ćemo kroz sljedeće četiri godine razvijati nove programe, nove kurikulume, osposobljavat ćemo mentore iz gospodarstva kroz jednu novu akademiju, jednu novu inovaciju. Također ćemo unaprijediti i kapacitete naših nastavnika, prvenstveno strukovnih nastavnika, a velik dio toga će se reflektirati na redovne učenike i programe cjeloživotnog učenja.
To je jedna nova škola, jedna nova gospodarska priča jer ćemo u jednoj sinergiji škole i gospodarstva pokušati izlazne kompetencije i općenito ljudski potencijal u turizmu dignuti na jednu višu razinu – kazao je ravnatelj Bilić te nadalje objašnjava kako će Regionalni centar kompetentnosti u sljedeće četiri godine napraviti stotinjak neformalnih edukacija upravo za zainteresirane osobe u turizmu, gdje će zasigurno proći preko tisuću polaznika koji će dobiti nove razne vještine koje su potrebne danas na tržištu rada na turizmu.
Osim Regionalnog centra u kojem će samo škola zaposliti 13 novih ljudi da rade na ovom projektu, 10 partnera među kojima su SDŽ, HGK, Sveučilište, tri poslodavca, tri škole, i SKMER od kojih će svatko dovesti jednu osobu koja će raditi u timu razvoja te nove škole, Centar je svakako jedan sveobuhvatan projekt koji će sigurno podići razinu kvalitete turizma.
Projekt infrastrukture je predan 20. rujna prošle godine na ocjenjivanje, čeka se povratna informacija, dok je dio o ljudskim potencijalima, tzv. soft dio prošao administrativnu provjeru.
- Iz Ministarstva turizma su mi kazali kako je među šest škola koje su predale ovaj projekt, naš najbolje ocijenjen. Očekujemo da bi do sredine proljeća trebali dobiti odobrenje obaju projekata te krenuti u pripremu za gradnju za iduću godinu. Završetak jednog i drugog projekta predviđen je do 31.12.2023. godine.
Obrazovanje odraslih
Turističko-ugostiteljska škola ima 50-godišnje iskustvo u obrazovanju odraslih. Izvode se redovni srednjoškolski programi, prekvalifikacije i doškolovanja za sva zanimanja u sektoru turizma i ugostiteljstva, a također usavršavanja i osposobljavanja. Škola ima specijalizirane kabinete za izvođenje najsuvremenijih oblika nastave. Nastavnici koji izvode nastavu su renomirani predavači s dugogodišnjim iskustvom u podučavanju odraslih osoba, a i stručnjaci iz realnog svijeta rada.
- Programi cjeloživotnog učenja u našoj školi su vrlo kvalitetni i ovdje se mogu steći vještine potrebne za rad, a naravno u suradnji s gospodarstvom to će se samo unaprijediti. Svake godine razvijemo po nekoliko novih programa, naročito osposobljavanja i usavršavanja jer to je ono što turističko gospodarstvo trenutno treba. U Regionalnom centru kompetentnosti mi ćemo u ove četiri godine razviti četiri nova programa na razini 5. po hrvatskom kvalifikacijskom okviru, to je jedan prostor koji do sada nije u našem obrazovnom slučaju korišten, a ne pripada ni srednjem ni visokom obrazovanju, to je jedno postsrednjoškolsko obrazovanje za npr. voditelja hrane i pića u hotelima, voditelja hotela, event managera i slično. S ovim programima ćemo u periodu od godinu ili dvije godine polaznike osposobiti da oni samim završetkom tog programa iskoriste svoja znanja i vještine na tržištu rada.
Prednost ove škole u odnosu na druge ustanove za obrazovanje odraslih su vrhunski opremljeni kabineti s kuhinjama, kvalitetni i kompetentni nastavnici te izvođenje dijela praktične nastave u tim prostorima kako bi polaznici na školski način usvojili znanja i tehnološke postupke koje će nadograditi u gospodarstvu.
Ljubav ide kroz želudac: Društvo iz kuhinje
Sam obilazak ove škole započeli smo tamo odakle su se širili itekako primamljivi mirisi, u jednoj od kuhinja gdje smo zatekli drugi G razred, slastičare i kuhare.
Nastavnica struke kuharstva, Smilja Ivakić, pokazala im je kako se vješto i s lakoćom rade razna predjela.
- Ovdje je sada drugi razred koji radi topla predjela. Danas radimo topla predjela od mesa, povrća, jaja. Mala je grupica pa radimo svašta, svi su zainteresirani za rad. Iako je sada kuharstvo in, neke malo to ponese jer misle da lova pada s neba, ali ovaj ovdje razred je zbilja poseban, zainteresirani su, rade. Kao kuhari možete zbilja odmah dobiti posao što gotovo svi naši učenici dobiju, naravno, ako vam je stalo – naglašava nastavnica Smilja.
Cvita Lolić, nastavnica slastičarstva koja u ovoj školi radi 25 godina, u vrijeme naše posjete sa svojim učenicima pravila je muffine, savijače i londonere. Upitali smo je kako učenicima ide te mogu li lako naći posao po završetku školovanja.
- Ide im odlično, djeca se trude, rade i odrađuju, a poslije svi zajedno jedemo spravljeno.
Broj slastičara se nažalost nije povećao, tržište rada je u deficitu po pitanju slastičara. Vidimo danas koliko tehnologija u slastičarstvu napreduje kao i samo slastičarstvo, žao mi je da se u današnje vrijeme ne posvećuje više slastičarstvu – kazala je nastavnica Lolić te dodala kako smatra da je krivac za to cjelokupna situacija u društvu.
Unatoč tome što se u slastičarstvo ne ulaže onoliko koliko bi bilo potrebno, interes učenika za ovo zanimanje ne jenjava.
- Odlučila sam upisati slastičarstvo jer volim spravljati slastice u slobodno vrijeme i tako je odluka pala na ovu školu. U školi sam naučila kako pravilno raditi biskvite, kreme i slično. U budućnosti se nadam poslu slastičarke – kazala nam je Klara Pandža iz 2.g razreda, smjer slastičar.
- Odlučio sam upisati ovaj smjer jer volim kuhanje i to me zanima. Kuham u svoje slobodno vrijeme, često radim večere za prijatelje ili rodbinu, a najviše volim pripremati lazanje. U budućnosti se vidim kao pomoćni kuhar, a onda kao šef kuhinje – rekao je Marin Abram, iz 2.g razreda, smjer kuhar dok njegov kolega Bruno Bešlić miješa umak od gljiva i potvrđuje kako se i on od malih nogu želio baviti kuhanjem.
Tatarski biftek, kokteli i crno vino
Nakon kuhinje posjetili smo kabinet u kojem nas je dočekao dobro raspoloženi Dragan Todorović, nastavnik ugostiteljskog posluživanja.
- Ovdje su tri, četiri discipline koje oni danas pokazuju vama, ali i svojim kolegama koji su mlađi godinu dana kako bi i ti mlađi zavoljeli struku kao i ovi stariji. Danas ćemo dekantirati jedno arhivsko crno vino, a djevojka koja to radi je treća u Europi, Ana Pralija, dok su druge dvije djevojke, Petra Pojić i Paula Sučić, smjer HTK, sudjelovale na natjecanju u baru, a prilikom naše posjete prezentirale su nam izradu koktela. Još jedan dvojac našao se ovdje prilikom naše posjete, a koji nam je prezentirao pripremu tatarskog bifteka.
- Mi uvijek preferiramo voditi učenike na natjecanja jer time dokazujemo koliko ova struka vrijedi, ali i kako s njima radimo dobro – odmah je naglasio nastavnik Todorović.
- Škola u zadnje vrijeme ulaže jako puno novaca da bismo mi imali materijalne uvjete odnosno adekvatne uvjete za raditi s njima. Možda prostorno nismo još najbolje sve napravili, ali nemamo još uređenu školu, ali uskoro ćemo i to imati. U planu je Centar kompetencija koji će nam nuditi jako lijepe uvjete za rad, a moji kolege koji budu dolazili iza mene će imati prigodu uživati u tim novim prostorima i obučavati mlade kadrove – kazao je nastavnik Todorović.
Učenice Petra i Paula potom su nam pokazale kako one 'mućkaju' koktele, točnije digestivni koktel i aperitivni koktel, dok je Ana dekantirala crno vino.
- Na zadnjem natjecanju, AEHT natjecanju u studenome prošle godine gdje smo u gostima imali preko 600 sudionika, 320 studenata i učenika koji su se pet dana natjecali u deset različitih kategorija, osvojila sam 3. mjesto. Osim lijepog priznanja za rad, natjecanja su lijepa iskustva jer iz njih jako puno naučim. Ova škola mi je otvorila mnoge mogućnosti, a ono što sigurno u ovome trenutku znam jest da ću se nastaviti školovati u smjeru turizma – kazala je Ana.
Kvaliteta na jednom mjestu, ali i rad, rad, rad
Strukovni nastavnik kuharstva Kruno Grgurević koji predaje učenicima u redovnoj nastavi kao i učenicima s teškoćama, rekao nam je malo više o AEHT natjecanju kao i hard i soft projektima škole.
- AEHT natjecanje koje je natjecanje europskih turističkih-ugostiteljskih škola uspješno smo organizirali. Bio je to jedan veliki zalogaj, ali smo ga spremno odradili. Mogu reći da je to čak bio jedan gastrospektakl u europskim okvirima i ponosan sam na to.
Što se tiče hard i soft projekata, ovdje su ozbiljni planovi da ova škola pređe formalno i pravno i općenito u Regionalni centar kompetentnosti. To se već događa, ali naravno za to nam treba infrastruktura, to su projekti koji će se u dogledno vrijeme zasigurno realizirati. Na mjestu ove škole bit će jedan Centar kompetentnosti, skroz novi prostori, nova prilika za učenike i nastavnike. Ovdje će biti koncentrirana kvaliteta na jednom mjestu.
Tu su i soft projekti koji se tiču stručnog usavršavanja nastavnika i općenito rada na poboljšanju svih elemenata nekog nastavničkog procesa i općeg napretka u strukovnom obrazovanju koje je pokazalo da ima budućnost samo se to treba popratiti na svim razinama, a mi idemo u tom smjeru i tako ćemo nastaviti – pojasnio je nastavnik Grgurević.
Zanimalo nas je koliki je odaziv današnjih generacija za ova zanimanja.
- Definitivno se struka popularizirala, stanje je bolje nego što je bilo, međutim neću reći ništa nova ako kažem da radne snage nedostaje. Znači ovaj posao nije lagan i da biste vi radili uopće ovaj posao, trebate imati strast, a isto tako morate imati onaj odgovor i sluh poslodavca koji će tu cijelu priču oformiti. Mi ustvari radimo taj 'proizvod' koji bi poslodavac kasnije trebao oformiti, njegovati tog radnika i obrazovati ga unutar svojih okvira, naravno radi se o usavršavanju. Nadam se da ćemo na tome još i više surađivati u budućnosti. Kada budu novi kapaciteti očekujemo sigurno da će se upisati više djece, ali nove generacije trebaju raditi na odgovornosti, spremnosti na žrtvu jer bez rada, talent može biti tu, ali rad je neizbježan. Raditi i raditi i rezultati će doći, prije ili kasnije – poručuje ovaj nastavnik.
Aktualni projekti: Story telling
Mnogobrojni projekti su odrađeni u učionicama i kabinetima ove škole; učenici, nastavnici, svi sudjeluju. Mnogi od njih su i nagrađeni, prepoznati. A neki novi tek se rađaju. O projektima koji su 'friško' iz ideje krenuli u realizaciju porazgovarali smo s nastavnicima i učenicima koji sudjeluju u njima. Krenimo redom.
Nastavnica ekonomskih predmeta, Vedrana Vrbanac, kazala nam je par riječi o dva aktualna projekta na kojima ona radi sa svojim učenicima.
- Radimo jedan novi turistički proizvod koji do sada nije postojao, a u koji je uključeno 11 učenika naše škole i 12 učenika Grafičke škole. Mi radimo tekstualni dio, a Grafička škola će raditi sve vizuale. Uključen je i Muzej Grada Splita, Etnografski muzej i TZ Grada Splita.
Do sada srednjovjekovne palače u Splitu nisu bile brendirane niti prezentirane kao cjelokupna turistička atrakcija, uvijek je to bila Dioklecijanova palača, a mi ovo želimo napraviti kao sekundarnu atrakciju. Pri tome ne mislimo umanjiti značaj Dioklecijanove palače u turističkim atrakcijama grada Splita - kazala je nastavnica Vrbanac te naglasila kako projekt mora biti gotov do rujna ove godine, nakon toga ide odabir najboljih projekata od strane Ministarstva turizma.
Projekt 'Promoviranje zanimanja' je financiran od strane Ministarstva turizma RH, radimo ga sa Školom za grafiku, dizajn i održivu gradnju s kojom smo u uspješnoj suradnji već duži niz godina. Zadaća ovog projekta je brendiranje splitske palače i srednjovjekovnih palača, a zadatak obavljamo kao story telling – kazali su nam učenici iz 3.A razreda: Lara Delić, Josip Lauš, Eva Ljubičić i Ivana Matkovac.
Maturanti 4.a razreda imaju jedan drugačiji projekt koji rade u suradnji sa Splitsko-dalmatinskom županijom, a koji je jedan od najopsežnijih projekata koje su u ovoj školi ikada radili, a u koji je uključen veliki broj osnovnih i srednjih škola.
- U projektu story tellinga u SDŽ sudjelujemo s još 10 osnovnih škola i 12 srednjih, FESB-om i PMF-om. Sudjeluje i osam turističkih zajednica. Cilj je da svaki grad ima svog lika koji će ispričati priču o svom gradu, a mi radimo sadržajni dio za web stranicu i pokušavamo tekst doraditi do kraja. U razredu smo podijeljeni u osam grupa, svaka grupa je dobila svoj grad i svoju story telling metodu za ispričati. Primjerice, Imotski je dobio legende imotskog krša, posebice priču o Gavanovim dvorima, Trogir legendu o Katarini Sobota, Sinj o fra Pavlu Vučkoviću, Split Ivana Meštrovića, Brač ima Herkula, Kaštela Miljenka i Dobrilu, Omiš gusare i Kačiće – kazale su nam Anamarija Žanić, Angela Ćurić, Paula Smajić i Marta Bradarić.
Direktori TZ-a su odabrali lik koji će biti specifičan za njihov grad, a koordinatorica ovog projekta je Renata Tešija iz SDŽ.
'Fit 4 work' težak preko milijun kuna
Slaven Škrabić, nastavnik turizma, ali i voditelj jednog vrlo opsežnog dvogodišnjeg projekta u Turističko-ugostiteljskoj školi 'Fit 4 work' koji ima novčanu težinu od milijun i 948 tisuća kuna, kazao nam je više o provedbi ovog projekta.
- Projekt je u potpunosti financiran od strane EU, a to je projekt koji je namijenjen osposobljavanju i uključivanju ranjivih skupina u društvu, dugotrajno nezaposlenih i osoba s invaliditetom na tržište rada u ugostiteljstvu i turizmu. Projekt je sada doveden kraju, osposobili smo 45 osoba od kojih je velika većina zaposlena u ugostiteljstvu i turizmu. Posebno su interesantni primjeri triju osoba: jedna je osoba s invaliditetom koja je nakon početnog rada dobila stalan posao u jednom ugostiteljskom objektu, druga osoba je mladi polaznik koji nikada nije imao dodira s ugostiteljstvom, a koji je nakon osposobljavanja za poslove pomoćnog konobara upisao doškolovanje za zanimanje konobara, treća osoba završila je nešto što je novost na našem tržištu, a to je hotelski concierge za osobe s invaliditetom i na osnovu našeg tečaja uspjela se zaposliti kao asistent u centru Juraj Bonači. Ponosni smo na uspjehe koje smo postigli iako je bilo jako teško – rekao je nastavnik Škrabić.
Aktualni projekti: Antički običaji, tradicija i kuhanje, putovanje u Madrid, maskice za mobitele
Sanja Vrgoč, profesorica Kulturno-povijesne baštine i Etike, trenutno radi na dva projekta.
- Jedan projekt je suradnja s Muzejom Grada Splita koja je počela prošle godine. Tada smo imali i jedan katalog koji sam pisala s učenicima, maturantima. To bi bile crte u staroj jezgri grada Splita. Ove godine radimo na projektu antički običaji, tradicija i kuhanje. Tu ćemo spojiti učenike HTT-a s učenicima kuharima.
Drugi moj projekt je vezan za školska partnerstva i ove godine sam započela projekt Our shared history, prehistory Europe. U projektu sudjeluje 16 učenika iz škole, a partneri u projektu su Irska, Španjolska, Grčka, Italija… - nabraja nam profesorica Vrgoč.
Simone Koko i Marina Duplančić, smjer HTT, koji su u Erasmus projektu kazali su kako se vesele putovanju u Madrid gdje će predstaviti svoju školu i grad.
- Naša grupa ide u Madrid. Proteklih nekoliko tjedana spremali smo se za to putovanje, radili smo videa i prezentacije. Cilj samog projekta je upoznati i istražiti prapovijesnu Europu i druge zemlje i naravno prezentirati našu zemlju. Želimo vidjeti kako je to u drugim zemljama ali i upoznati nove ljude – složni su.
Miranda Matković, nastavnica ekonomske grupe predmeta, u školi sudjeluje još kao i mentorica učenicima koji odlaze na Word skills natjecanja, sudjelovala je u organizaciji AEHT-a kao i u prijašnjim projektima promocije zanimanja koje odobrava Ministarstvo turizma. Ti projekti su bili 'Lutanje s don Franom Bulićem' i 'Don't miss Klis' koji su učenici nastavili raditi i još uvijek rade na tom projektu.
Andrea Bilandžić, nastavnica ekonomske grupe predmeta, kao i njeni kolege s učenicima radi dosta na projektima.
- Za ovu školsku godinu ono što mogu istaknuti je odlična suradnja s Vladinim institucijama, osobito Turističkom zajednicom Grada Splita s kojom odrađujemo ove godine ukupno četiri projekta.
Prvi projekt je krenuo od projekta 'Promocije zanimanja'. Radili smo maskice za mobitele kao originalne suvenire grada Splita. Ovdje su i dvije učenice koje su umjesto svoje ljetne prakse imale zanimljivu suradnju s TZ. Nadalje smo za TZ odradili i projekt Gastro adventa, marketinški dio. Dobili smo poziv da sličnu priču odradimo i za Uskrs. Zajedno s TZ Grada Splita i uz podršku Županijske gospodarske Komore radimo i 100% originalni hrvatski suvenir koji će uskoro ugledati svjetlo dana – pohvalila se nastavnica Bilandžić.
Učenice Laura i Nikolina ovom prilikom su nam ispričale svoja iskustva o suradnji s TZ Grada Splita.
- Ovaj projekt je bio ovoga ljeta. Aktualan je još i danas, maskice se i dalje prodaju i velika je potražnja za njima. Projekt je također bio promocija zanimanja u suradnji s Ministarstvom turizma i Školom likovnih umjetnosti u Splitu, a mi smo svoju praksu odradili u TZ Grada Splita – kazala je Laura Jelača, smjer HTT.
Laura i njena kolegica Nikolina Rogošić radile su u dvije smjene, promovirale su proizvod, dijelile letke, prodavale maskice. Projekt je uspješno odrađen i djevojke su zadovoljne. Maskice za mobitele danas se mogu nabaviti u ovoj školi po cijeni od 75 kuna.
- Posebne su jer se u sredini maskice nalazi fluorescentni logo našeg projekta 'split joy', podijeli radost ili splitska radost, a na maskici se nalaze motivi Splita: Riva, Grgur Ninski, katedrala svetog Duje, Poljud – pojasnila nam je Nikolina zbog čega je ova 'njihova' maskica tako posebna.
Učenica na odlasku i poznata lica koja su izašla iz klupa Turističko-ugostiteljske škole
Prilikom našeg posjeta školi razgovarali smo i s jednom učenicom na odlasku, maturanticom Teom Batrnek iz 4.c razreda, smjer HTT. Zamolili smo je da sada kada je na kraju svog srednjoškolskog školovanja podijeli s nama iskustva iz ove škole.
- Ovu školu sam odlučila upisati zbog toga što je Hrvatska turistička zemlja i smatram da iako nam dobro ide turizam, treba nam novih ideja da bi se razvijao i novih proizvoda, a novi proizvodi su ideje. Smatram da mogu doprinijeti tome i želim se dodatno usavršavati u tome. Nakon škole namjeravam se usmjeriti ka svojoj struci.
Ono što ova škola ima jest dobar omjer prakse i informacija, jednostavno škola je vrlo dobra, ima puno stranih jezika, uveden je i španjolski, nastavnici su susretljivi i zbilja odlični – uputila je poziv za upis u ovu školu sadašnjim osmašima i/ili budućim generacijama.
Turističko-ugostiteljska škola u svojim je redovima imala i čitav niz učenika koji su je pohađali, a koji su nakon njenog završetka postali poznati u nacionalnim, a neki od njih i međunarodnim okvirima. Tako su ovu školu završili sportaši Aljoša Asanović, Zoran i Zlatko Vujović, Mario Carević, Ivan Pudar, Alen Bokšić, Drago Gabrić, Lucija i Ana Zaninović, Nikola Vlašić, Tina Erceg, Zorica Kondža, Petar Grašo, Anđelko Milardović, Fani Čapalija, Ana Kurobasa te mnogi drugi.