Hrvatska turistička zajednica i njezino Predstavništvo u SAD-u predstavljaju hrvatsku turističku ponudu na sajmu New York Travel Adventure Show, koji se 28. i 29. siječnja održava u New Yorku. S obzirom da je Hrvatska jedina europska zemlja u statusu partnera ovogodišnjeg izdanja sajma, u New Yorku boravi i hrvatska turistička delegacija predvođena Kristjanom Staničićem, direktorom Hrvatske turističke zajednice, koja je ovim povodom organizirala i posebni „Hrvatski paviljon“ u sklopu kojeg svoju ponudu na sajmu predstavlja i 46 hrvatskih subjekata, koji su imali priliku održati i vlastite prezentacije pred najvažnijim partnerima s američkog tržišta. Sajam su obišli i Pjer Šimunović, veleposlanik RH u SAD-u te Nikica Kopačević, generalni konzul.
„Prisutnost Hrvatske na sajmu u New Yorku te općenita vidljivost naše zemlje na tržištu SAD-a je višestruko važna za cjelokupni hrvatski turistički sektor. Naime, riječ je o našem najvažnijem dalekom tržištu s kojeg tradicionalno ostvarujemo najveći turistički promet, a navedeno potvrđuju i lanjski podaci prema kojima su Amerikanci u našoj zemlji ostvarili više od 1,6 milijuna noćenja. Time smo ostvarili više od 90 posto rezultata iz rekordne 2019. godine što je odličan rezultat. Također, ne smijemo zanemariti ni činjenicu da su Amerikanci među gostima s najvećom potrošnjom te da vole putovati tijekom cijele godine. Potencijali daljnjeg rasta su vrlo veliki, a najbolji pokazatelj toga je velik broj hrvatskih i američkih subjekata koji su ovaj sajam iskoristili za brojne međusobne poslovne sastanke i susrete“, poručio je direktor Staničić.
Tijekom prvog dana sajma je, u sklopu hrvatskog štanda, održana i poslovna radionica Sell Croatia koja je okupila više od 120 američkih putničkih agenata te u sklopu koje se predstavilo više od 50 turističkih subjekata iz Hrvatske, među kojima su turističke zajednice, hotelske grupacije, destinacijske menadžment kompanije (DMC) te charter kompanije.
„Iznimno nas veseli odličan odaziv hrvatskih, ali i američkih turističkih subjekata koji redom potvrđuju rast popularnosti naše zemlje među američkim ljubiteljima putovanja. Uspješno smo zadržali, a rekla bih i dodatno učvrstili svoju poziciju na ovom tržištu. Vjerujem u nastavak pozitivnog i uzlaznog trenda, a kako je riječ o dalekom tržištu najviše ćemo pažnje i aktivnosti usmjeriti u daljnje jačanje aviolinija i stratešku suradnju s turoperatorima kako bi naša zemlja bila što dostupnija Amerikancima“, izjavila je Leila Krešić Jurić, direktorica Predstavništva HTZ-a u New Yorku, nadodavši kako je sastanak održan i sa predstavnicima Collettea, jednog od najvećih i najstarijih američkih turoperatora.
Također, hrvatska je delegacija boravak u New Yorku iskoristila i za susrete s brojnim partnerima izvan sajma, pa su tako odrađeni i sastanci s predstavnicima Internove, novog partnera na tržištu koji predstavlja daleko najveći konzorcij putničkih agencija, agenata i savjetnika za putovanja u SAD-u, koji broji preko 6.000 agencija u 80 zemalja i preko 100.000 agenata. S njima se razgovaralo o mogućnostima uspostave suradnje na godišnjoj razini po uzoru na već postojeće i vrlo uspješne suradnje s udruženjima kao što su Virtuoso i Signature.
S predstavnicima turoperatora Downtown Travel, najvećim zakupcima sjedala United Airlinesa razgovaralo se o pokretanju suradnje kroz kreaciju posebnih „talor made“ ponuda za različite vrste američkih agenata prilagođenih različitim skupinama američkih turista.
S dugogodišnjim partnerom, aviokompanijom Turkish Airlines USA na čelu s generalnim direktorom Emre Ismailogluom razgovaralo se o mogućnostima daljnjeg povećanja turističkog prometa prema hrvatskim destinacijama, provođenju zajedničkih kampanji i evenata, ali i o uvođenju novih aviolinija za Hrvatsku s naglaskom na letove u pred i posezoni.
Predstavnici Hrvatske turističke zajednice sudjelovali su i na TravMedia eventu IMM u sklopu kojeg su održani susreti s predstavnicima medija specijaliziranih za putovanja. Tom se prilikom hrvatska delegacija susrela s novinarima i s predstavnicima medija kao što su AFAR, CN Traveler, Travel & Leisure, BBC, CNN, Wall Street Journal i dr., a s kojima se razgovaralo o mogućnostima suradnje u promociji i pozicioniranju Hrvatske na američkom tržištu.
Dodajmo kako se na sajmu, između ostalih, predstavljaju turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske, Zadarske i Ličko-senjske županije, Kvarnera te gradova Zagreb i Pula, a tu su još i NP Plitvička jezera te 30-ak drugih subjekata, agencija i hotelskih grupacija iz Hrvatske.
Prema službenim podacima, sajam New York Travel Adventure Show prošle je godine posjetilo oko 14.000 posjetitelja od kojih je oko 3.000 bilo iz segmenta putničkih agenata, turoperatora i medija, a ove se godine očekuju još veće i bolje brojke posjećenosti.