Gradonačelnik Ivica Puljak i njegovi zamjenici, Bojan Ivošević i Antonio Kuzmanić, na konferenciji za medije jutros su predstavili projekt rekonstrukcije i proširenja Rive.
Projekt će voditi arhitekti iz studija 3LHD, po čijim je nacrtima i prvotno preuređena splitska Riva. Riva će se rekonstruirati i proširiti prema istoku i zapadu po projektu, a građanima možda najzanimljivji detalj oko novog uređenja i proširenja je činjenica da će se ukloniti glomazni nosači tendi i rasvjetna tijela. Nestat će prepoznatljivi "jarboli" koji su godinama "boli oči" nekim stanovnicima Splita, a bili su i tema kritika nakon preuređenja 2009. godine.
"U prethodnom periodu zajedno s autorima originalnog rješenja Rive izradili smo projekt koji se sastoji iz tri dijela.
Prvo je rekonstrukcija centralnog dijela Riva, zatim proširenje Rive na zapad i istok. Sama ideja cijelog projekta je da se proširi Riva i da se uklone stvari koje nisu zaživjele, kao što su takozvani jarboli i rasvjeta, s čime se vjerojatno slažu i građani", rekao je Puljak.
"Ono što želimo je proširiti pješačke zone na istok i zapad. U centralnom dijelu ćemo ukloniti jarbole i rasvjetne stupove koje ćemo izmijeniti vertikalnim, a dijelom će se obnoviti štekati, zelenilo i ostala oprema. Izvođenje bi počelo nakon sezone sljedeće godine 2025. godine, a iznos centralnog dijela je oko 3,5 milijuna eura", objasnio je.
Zbogom jarbolima i vješalima
Novi nosači tendi, prema vizualima, bit će niži i više će pristajati uz prostor, a cilj je bolji pogled na južne zidine Dioklecijanove palače. Rasvjetni "jarboli" zamijenit će se novima, koji će biti vertikalni stupovi bez "vješala".
Obnova i proširenje Rive odvijat će se u tri faze, a prva bi trebala početi u jesen 2025. godine, nakon čega slijede faze 2026. i 2027. godine, kada bi projekt trebao biti gotov. Cijena projekta je oko 20 milijuna eura. Plakat 01_Koncepcija i organizacija prostora Plakat 04_zona B Plakat 05_zona C
"Zapadni dio Rive ćemo proširiti do crkve Svetog Frane. Na tom dijelu će se promet okretati oko kružnog toka, a ostatak Rive će biti napravljen u istom stilu kao i centralni dio Rive. Fontanu ćemo ostaviti u ovom obliku dok se ne odlučimo u konačnici kakva će ona biti. Predvidjet ćemo prostor i za skulpturu Vaska Lipovca, Šetače, koji su bili na Rivi i doživjeli uspjeh. U samom proširenju ćemo obnoviti i urbanu opremu te instalirati druge stvari kao što su podzemni kontejneri. Sve će to proširiti pješačku zonu koja će se spojiti s varoškim trokutom, a sljedeće godine će biti realizirana.
Istočni dio ćemo proširiti sve do Hrvojeve ulice, u istom stilu. Parking ćemo isto izmjestiti, dok ćemo parking za motore smjestiti sa zapadne strane Lučke kapetanije. Zapadni dio ćemo započeti 2026. godine iza sezone, a istočni godinu iza toga 2027. godine. Cijena produženja Rive na zapad je oko 8 milijuna eura, a na istok je oko 7 milijuna eura", najavio je planove gradonačelnik.
Puljak: Konkurencija je uvijek dobrodošla
Puljak je dodao kako vjeruje u pobjedu na nadolazećim izborima i osiguranje novog mandata.
"Računam da smo mi u ovom mandatu dobro radili i da će nam građani ukazati povjerenje da to nastavimo iduće četiri godine. Vjerujem da će nam dati tu podršku. Konkurencija je uvijek dobrodošla, želimo da se svi natječu. Natječemo se idejama i radnom etikom, da građani pokupe sve ideje i odluče", odgovorio je Puljak.
"Mislim da zaslužujemo još jedan mandat da nastavimo sve što smo započeli", dodao je.
Istočni i zapadni dio nove šetnice također će biti popločan tehnobetonom, dok će se postojeći na Rivi obnoviti. Maknut će se parkirališta, kod crkve sv. Frane bit će manji kružni tok gdje će moći doći turistički autobusi, dok će osigurati mjesta za motore na daljem kraju Rive.
Problem parkinga
Što se tiče problema parkinga, Puljak je podijelio planove za nove podzemne parkinge na Sustipanu i s istočne strane Rive.
"Sve projekte ćemo projekte pažljivo sinkronizirati s izgradnjom podzemnih garaža. Prva, koja bi trebala krenuti iduće godine, je garaža na Sustipanu s oko 600 mjesta, zatim ćemo s istočne strane Rive napraviti jedno dvije podzemne garaže, jednu sa 700 i jednu s 300 mjesta. Što se tiče zapadnog dijela Rive, zamjena parking mjesta će se realizirati kroz garažu na Sustipanu i garažu na Kragićevoj poljani koje bi projektirali u okviru projekta Starog Hajdukovog", kazao je Puljak.
"Mislim da su ovi projekti ono što građani Splita uvelike podržavaju. To će oplemenit ovaj dio grada i proširiti pješačke zone zajedno s proširenjem i rekonstrukcijom Hrvojeve ulice, proširenjem Rive i varoškog trokutom, Split će biti grad u Hrvatskoj s najvećim pješačkim zonama u centralnom dijelu grada", rekao je Puljak. Plakat 02_Pogled prema zapadu Plakat 03_Pogled prema istoku