68. Splitsko ljeto sinoć je ugostilo plesnu skupinu Baletto di Roma u predstavi suvremenog plesa pod nazivom Première. Gostovanje je plod suradnje Splitskoga ljeta i Talijanskog instituta za kulturu u Zagrebu. Koreograf Andrea Costanzo Martini i plesači Baletto di Roma slave povratak u normalan život nakon pandemije, a projekt je specifičan jer je u potpunosti pripremljen „na daljinu“, online.
Predstava počinje predivnom modernom glazbom koja slavi buđenje i povratak normali, pokreti su otvoreni, prikazuju nevjerojatnu lakoću življenja i mladost kakva u suštini jest. Po prestanku glazbe ples se pretvara u pantomimu, gimnastiku, svatko prolazi svoju viziju bivanja sam sa sobom, a opet dijeleći te trenutke sa svojom okolinom. Plesači posrću pa se opet dižu, sami ili uz pomoć, u metafori buđenja.
Vodstvo preuzima plesačica koja kratkim vokalom koji sliči na govor nijema čovjeka izdaje kratke upute, a „pleme“ je slijedi, mijenjajući smjer i oblikujući nove pokrete koji se na kraju pretvaraju u verziju treniranja marinaca. Scena gdje svi leže i svojim snažnim i ujednačenim pokretima lupaju o pod ne traži pozadinsku glazbu, ona je u drugom planu, nje skoro da i nema, jer je glazba u njihovu plesu, uz periode zvukova „pucanja žarulje “ i potpunog mraka. Izvedba, u istraživanju pravoga završetka, završava autoreferencijalno – pljeskom članice ansambla koja provocira pljesak ostalih – ono po što su, u svom modernom i sasvim drugačijem angažmanu, i došli.