Zasigurno ste se do sada našli u situaciji da ste plaćali parking u Splitu putem SMS poruke. Uđete u SMS poruke na svom mobilnom telefonu, napišete u poruci svoju registarsku oznaku automobila i sukladno parking zoni u kojoj se nalazite pošaljete na broj naveden na aparatu ili znaku koji se nalazi na parkingu.
Potom nekoliko sekundi kasnije, zaprimite potvrdni SMS od strane Split parkinga sljedećeg sadržaja: "Platili ste parkiranje vozila (...) u Splitu u ( X. Zoni) do (VRIJEME) po cijeni ( KUNA), Cijena SMSa utvrdena je vazecim cjenikom. Cuvajte SMS do isteka parkiranja. Broj transakcije: (...)".
I nekoliko naših sugovornika kažu isto, da su uradili korak po korak, no na vjetrobranskom staklu dočekalo ih je iznenađenje. Kazna, u različitim iznosima, iako su mislili da su parking, kao i uvijek do sada, platili SMS-om, no slanje poruke u konačnici nije podmirilo obvezu prema Split Parkingu.
Iz Split Parkinga izvijestili su nas da je u zadnje vrijeme primijećen veći broj pritužbi korisnika o nemogućnosti plaćanja parkinga putem SMS-a kod svih mobilnih operatera.
Evo što navode kao problem
"Problem je uzrokovan zadnjim ažuriranjem mobilne aplikacije „Poruke“ na Android uređajima koji koriste generičku aplikaciju za SMS poruke. Za sada znamo da su posebno pogođeni uređaji marke Xiaomi, Oneplus i Google Pixel, ali može se raditi i o drugim proizvođačima.
Problem je povezan sa svim SMS uslugama koje imaju dodatnu naplatu, u ovom slučaju mobilni uređaji uopće ne pošalju SMS poruku mobilnom operateru te isti ne šalje povratnu informaciju o uspješnom ili neuspješnom plaćanju", izvijestili su za Dalmaciju Danas.
Kako otkloniti problem?
Problem je moguće otkloniti deinstalacijom posljednjeg ažuriranja aplikacije "Poruke" te ponovnim ažuriranjem iste, odgovorili su iz Split Parkinga,
Upit o problemu za koji su nas izvijestili čitatelji, uputili smo i telekomunikacijskim operaterima u Republici Hrvatskoj (Telemach, Hrvatski Telekom i A1).
"U Telemachu smo navedenim poteškoćama doskočili nadogradnjom na SMS Centru"
"Prema rezultatima provedenih analiza sustava, do poteškoća dolazi zbog postavki na mobilnim uređajima s Android operativnim sustavom. Iako ovaj slučaj nema izravne veze s mobilnim operatorima, s namjerom da svojim korisnicima omogućimo nesmetano korištenje usluge, u Telemachu smo navedenim poteškoćama doskočili nadogradnjom na SMS Centru ubrzo nakon što se poteškoća pojavila pa naši korisnici uslugu dalje mogu nesmetano koristiti", izvijestili su nas iz Telemachove službe za korisnike.
Iz Hrvatskog Telekoma navode da prilikom korištenja usluge SMSparking korisniku povratno u roku od dvije minute mora doći SMS poruka o izvršenoj transakciji. Ukoliko korisnik ne dobije SMS poruku plaćanje parkiranja ovom uslugom nije uspjelo, a njegov račun neće se teretiti za iznos parkiranja, navode iz Hrvatskog Telekoma.
"U konkretnom slučaju, poteškoće prilikom slanja SMS poruka za parking pojavile su se uslijed nedavnog ažuriranja aplikacije za slanje poruka kod pojedinih korisnika, odnosno na određenim uređajima, na što, nažalost, nemamo utjecaja, no korisnicima savjetujemo da slijede upute koje se dostavljaju unutar automatske poruke koju HT isporučuje kao odgovor na svaku neispravnu poruku", stoji u odgovoru odjela za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma.
Ipak teleoperater A1 izvijestio nas je detaljnije o problemu. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
"Kako je i ZagrebParking objavio na svojoj službenoj stranici, do poteškoća je došlo zbog postavki na mobilnim uređajima s Android operativnim sustavom, a ne od strane mobilnih operatora.
Naime, Google je kod svog najnovijeg ažuriranja na Android sustavu u siječnju 2022. promijenio postavke svoje aplikacije za slanje poruka (Google Android Messaging) na način da kod slanja SMS poruke na odabrani broj automatski dodaje pozivni broj države +385 ili 00385. Telekomunikacijski operatori nisu bili obaviješteni da će ažuriranje Google aplikacije za slanje SMS poruka izazvati moguće poteškoće u pružanju (SMS) usluga.
Kako je HAKOM definirao službenu numeraciju u formatu 7xxxxx (broj sedam kao prva znamenka te još pet znamenki koje označavaju parkirnu zonu), na taj je način konfiguriran i SMS centar svih teleoperatera te svi ostali sustavi u lancu pružanja parking usluge. Međutim, navedena promjena Google aplikacije za slanje SMS poruka izazvala je poremećaj u pružanju (SMS) usluga jer automatski mijenja format onih brojeva koji ne uključuju pozivni broj. Tako se događa da korisnik, primjerice, unese broj 700101 koji Google kod slanja ispravi u format +385700101 ili 00385700101, što nije predviđeni format za plaćanje parking usluge, radi čega SMS poruka ne biva isporučena i usluga parkiranja nije naplaćena. Isto tako, nakon plaćanja parkinga putem SMS-a, svi korisnici dobivaju potvrdu povratnu poruku. Ukoliko ju ne prime, to je znak upozorenja da njihov SMS nije stigao do svog odredišta.
Nakon što smo sami uvidjeli da se dogodio ovaj poremećaj postavili smo automatsku poruku koju možete vidjeti niže. Korisnicima savjetujemo da, ovisno o vrsti i proizvođaču mobilnog uređaja, za plaćanje parkinga koriste izvornu aplikaciju za slanje SMS koju su dobili s uređajem, a ne Messages od Googlea. Ako je neophodno koristiti navedenu Messages aplikaciju, u postavkama mogu odabrati „Upravljanje aplikacijama“, pronaći aplikaciju „Poruke“ te deinstalirati zadnja ažuriranja.
Konačno rješenje od strane Googlea se očekuje s novim ažuriranjem u narednim tjednima", odgovorili su nam iz odjela korporativne komunikacije A1 te navedeno potkrijepili fotografijom.