Jedan od megaprojekata koji Splitu i okolici život znače je izgradnja ceste Mravince-TTTS, što je tek prvi korak ka nikad dosanjanoj brzoj cesti između Splita i Omiša.
Hrvatske ceste objavile su u ponedjeljak da je raspisan natječaj za drugi dio izgradnje ceste Mravince-TTTS s tunelom duljine 340 metara, dva nadvožnjaka i čvorištem za Karepovac. Rok izgradnje je 24 mjeseca.
Kako će izgledati cijeli projekt izgradnje otkrili su nam u Hrvatskim cestama.
Projekt je podijeljen na 3 glavne faze i 6 funkcionalnih etapa/dionica. U prvoj fazi rade se 2 faze, odnosno dionice.
Omišanima je osobito bitna Omiška obilaznica, odnosno cesta Omiš istok – Dugi Rat sa spojnom cestom do D8 u Dugom Ratu.
Što se tiče ove dionice, sa strane Omiša u tijeku je izgradnja dijela obilaznice Omiša, Dionica DC70 - most Cetina - Omiš Istok. Realizacija ugovora za izgradnju započela je u rujnu 2019., radovi su ugovoreni za iznos od 174,5 milijuna kuna, izvođač radova je zajednica ponuditelja STRABAG AG, Austrija i Strabag d.o.o., Zagreb. Obilaznica će se privremeno priključiti na DC 70 kroz tunel Komorjak – sjever, do dovršetka izgradnje spoja do Dugog Rata.
Za Spojnu cestu čvor Dugi Rat – DC8 i trasu do km 15+800 izrađeni su idejni projekti, ishođeni svi posebni uvjeti građenja osim općine Dugi Rat još tijekom 2020. Kompletiran zahtjev predan je za ishođenje lokacijske dozvole u 2021. godini, rujan. U tijeku su dopune prema zahtjevu nadležnog Ministarstva.
Dobre vijesti stižu vezano uz dionicu čvor Mravinci – čvor TTTS sa spojnom cestom do D8 u Stobreču.
Lokacijska dozvola za ovu fazu podijeljena je u šest pod-faza izgradnje. Za pod-faze 1, 2 i 3 izrađena je cjelokupna projektna dokumentacija i elaborati parcelacije koji su ovjereni od katastra. Građevinska dozvola još nije ishođena, budući da nisu prikupljeni dokazi pravnog interesa.
Ugovor o javnoj nabavi radova za pod-faze 1, 2 i 3 je sklopljen na iznos od 54.301.663,62 kune bez PDV-a. Ugovor je sklopljen s izvođačem STRABAG d.o.o. Rok dovršetka radova je 24 mjeseca. Izvoditelj još nije uveden u posao.
Vrijednost radova izgradnje za pod-faze 4, 5 je procijenjena na 281 milijun kuna.
Nabava radova izgradnje za pod-fazu 4 i 5: provedeno je prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima. Dana 28. prosinca 2021. godine objavljeno je Izvješće o prethodnom savjetovanju te je cjelokupna dokumentacija o nabavi proslijeđena SAFU na provedbu ex-ante kontrole.
1.2.2022. objavljen je natječaj za izvođenje radova za faze 4 i 5.
Druga faza se sastoji od 3 etape i to redom:
- čvor TTTS – čvor Stara Podstrana sa spojnom cestom
- čvor Stara Podstrana – čvor Krilo Jesenice sa spojnom cestom
- čvor Krilo Jesenice – čvor Dugi Rat
Što se tiče aktualnog statusa, dionice su u projektiranju: ugovor za izradu izmjene glavne projektne dokumentacije, te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za dionicu TTTS – Dugi Rat sa spojnim cestama. Planirani rok za ishođenje lokacijske dozvole je travanj 2022. godine.
Treća faza (etapa 6) se sastoji se od poboljšanja postojeće D8 na pravcu od Stobreča do Omiša kad se izgradi i pusti u promet kompletna glavna trasa od Mravinaca do Omiša.