Još 2014. godine, Poduzetnički centar Aktiva pokrenuo je osmišljavanje i izradu, a kasnije i provedbu, prvog projekta koji je povezao baš sve bračke općine oko jedne teme, i to gospodarenja otpadom na otoku. Već je ta prva verzija projekta Zeleni Brač istaknuta kao jedan od najboljih edukativnih projekata na nivou Republike Hrvatske od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Danas je njegov nastavak, projekt “Zeleni Brač - edukacijom do održivog gospodarenja otpadom na Braču”kojem je nositelj Grad Supetar, a partneri sve bračke općine, dobio još jedno priznanje - predstavljen je kao primjer dobre prakse na završnoj konferenciji projekta “Obračun i selekcija komunalnog otpada na srednje-dalmatinskim otocima” kojeg provodi udruga za zaštitu potrošača Dalmatinski potrošač, a financira Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja.
Na završnoj konferenciji predstavljeni su detalji ovog bračkog projekta, koji je financiran sredstvima Europske Unije, putem Kohezijskog fonda i Programa OP Konkurentnost i kohezija 2014.-2020, u ukupnom iznosu od 299.490,00 HRK (85% sufinanciranja od strane EU). Tijekom projekta, održano je ukupno 8 tribina, 8 predstava za djecu, 8 radionica za djecu, po jedna u svakoj bračkoj općini. Izrađeno je i distribuirano preko 30 000 informativnih brošura s informacijama o načinima gospodarenja otpadom u svakoj od bračkih općina, potom je izrađeno i bračkoj djeci distribuirano ukupno 600 bojanki sa savjetima i ključnim, ali pojednostavljenim informacijama o otpadu i načinima smanjenja otpada u vlastitom kućanstvu.
Provedeno je i kontinuirano digitalno oglašavanje sa preko 200 oglasa i elektronskih objava, kreirana i uspješno plasirana zero waste kampanja, izrađeni su brojni informativni i edukativni letci i plakati na hrvatskom i engleskom jeziku, a važnost smislenog gospodarenja otpadom na otoku prenosit će ubuduće i maskota Zelenčica koja zajedno s maskotom izrađenom tijekom prošlog projekta, Ekom Zelenkom, čini ključni duo u procesu prijenosa znanja i pozitivnih navika mlađim otočanima. Kako bi se ključne informacije prenijele i starijem stanovništvu, snimljeno je pet radijskih emisija u kojima su gostovali direktori komunalnih poduzeća, gradonačelnica te predstavnica voditelja projekta.
Kroz sve navedene aktivnosti, projekt je dosegnuo do svih ciljanih skupina, informirajući ih i educirajući o poželjnim životnim navikama u kontekstu produkcije i zbrinjavanja otpada, dugoročno mijenjajući način na koji se otpad percipira što vodi ka smanjenoj proizvodnji, a povećanoj količini recikliranog otpada. Otočani se i dalje mogu informirati o svim temama, pravima, ali i obavezama povezanim uz gospodarenje otpadom na otoku putem internet stranice projekta, na adresi www.zelenibrac.eu, gdje postoji već značajna baza savjeta i preporuka, kao i primjera dobre prakse s otoka i šire.
Bračani željno iščekuju nove natječaje kojima mogu nastaviti financirati slične projekte i kontinuirano ulagati u informiranje otočana, kao i usvajanje pozitivnih životnih navika povezanih s gospodarenjem otpadom.