Zbog prometnih zastoja na izlazu iz Splita, početak tematske sjednice Gradskog vijeća, posvećene urbanoj mobilnosti, kasnio je pola sata. Rasprava je obilovala suprotstavljenim stavovima, a naglasak je stavljen na plan održive mobilnosti i socijalne mjere Grada Splita.
Gradonačelnik Puljak: Fokus na održive oblike prometovanja
Prije sjednice javnosti se obratio splitski gradonačelnik Ivica Puljak istaknuvši važnost plana održive mobilnosti za budućnost Splita. "Dosadašnji sustav planiranja prometa bio je fokusiran na osobne automobile, što je dovelo do prometnog zagušenja, ekoloških problema i smanjene kvalitete života. Glavna svrha plana je promovirati održive oblike prometovanja, poput pješačenja, biciklizma i javnog prijevoza. Cilj je poboljšati mobilnost i sigurnost za sve korisnike", kazao je Puljak.
Gradonačelnik je dodao kako je Split jedan od rijetkih gradova koji ima strategiju urbane mobilnosti, no naglasio je kako su za prometne probleme djelomično odgovorne državne institucije. "Zakasnio sam na sjednicu zbog gužvi koje su posljedica višegodišnjeg ignoriranja Splita od strane Hrvatskih cesta i državnih vlasti. Ipak, mi smo uložili velike napore i planiramo graditi ceste, parking-garaže i biciklističke staze", dodao je Puljak.
Dogradonačelnik Bojan Ivošević osvrnuo se na odluku o izmjenama Odluke o socijalnoj skrbi, koja je također bila tema sjednice. Istaknuo je da su promjene bile nužne zbog prilagodbe novom Zakonu o inkluzivnom dodatku.
"Neki kritičari pogrešno tumače ovu odluku. Grad Split nije smanjio niti jedno davanje, no postoje oni koji umjesto da se informiraju kod stručnih službi, unose zbrku. Naši veliki kritičari, koji sada prozivaju, ukinuli su asistente u nastavi u osnovnim školama i koriste bolničke resurse za vlastitu korist", kazao je Ivošević.
Šuta: Imovinski cenzus je ključan problem
Predsjednik splitskog HDZ-a i gradski vijećnik Tomislav Šuta kritizirao je gradsku vlast zbog, kako navodi, propusta u odnosu prema osobama s invaliditetom.
"Uputili smo medijima primjedbu da je iz treće kategorije osoba s invaliditetom određen dio bio izuzet iz potpore. Drago nam je što je gradonačelnik reagirao, no već godinu dana upozoravamo na nužnost ukidanja imovinskog cenzusa što su ostali gradovi u Hrvatskoj već učinili. Split je jedini grad koji to nije uskladio s državnim zakonima", rekao je Šuta.
Osim socijalnih mjera, Šuta je kritizirao i provedbu plana urbane mobilnosti.
"Plan je bio u visokoj fazi pripreme već u prethodnom mandatu, ali gradonačelnik nije poduzeo ništa konkretno u protekle tri i pol godine. Biciklističkih staza nije napravljeno ni metra, a jednako vrijedi i za prometnice", zaključio je Šuta.