Sindikat vozača i prometnih radnika Promet-Split organizirao je prosvjednu vožnju, a pridružio im se i dio taksista. U akciji su sudjelovali samo splitski vozači, odnosno desetak autobusa i do 150 taksi vozila i to zbog nepoštivanja voznog reda u autobusnom prijevozu, od strane nelojalne konkurencije na relaciji ST-OMIŠ-ST i ST-TROGIR-ST, ali i kaosa na cesti zbog lošeg zakona o liberalizaciji taksi tržišta.
Vožnja koja za cilj ima skretanje pozornosti na navedenu problematiku započela je u 11 sati, a poruke koje su upućene s autobusa su: Bezakonje na cesti, Vozni red? Inspekcija?, Do kada?, Sigurnost???,...
Milivoj Topić predsjednik Ceha prijevoznika pri Udruženju obrtnika Split ističe kako su nudili rješenja ne bi li se, navode, riješio kaos na prometnicama zbog lošeg zakona.
- Nastaje problem jer u grad Split dolaze taksisti iz cijele Hrvatske. Na ulicama imamo jednu 'kopiju' dozvole i spremni su za voziti, to je Zakon iz 2018. godine dozvoli. Pozivamo na uređivanje taksi tržišta kako bismo mogli voziti ovu sezonu ako je bude.
Zašto razlika u cijeni, primjerice od Trajektne luke do Firula u nekih je vožnja 20, a u drugih čak do 100% skuplja i iznosi 40 kuna?
- Što je danas normalno, a što nije? Kako je vožnja od 20 kuna rentabilna, a nekome za 40 kuna nije? Postoji studija koja će odlučiti da li je to rentabilno ili ne. Porezna uprava je jedna arhiva tih fiktivnih firmi koje su otvorene za 200 kuna, a danas su u stečaju u milijunskim dugovima.
Mi smo s gradonačelnikom u suradnji donijeli čitav niz rješenja koja bi trebali provesti, ali tu treba malo više od podrške našeg gradonačelnika. Treba nam potpora Ministarstva koji drži sve konce u svojim rukama, apeliramo da urede ovu djelatnost - kazao je Topić te istaknuo kako smo možda jedina država u Europi koja nema kontrolu taksi djelatnosti, 'ne znate ni tko vas vozi, ni koje vozilo vas danas vozi'.
Prometove gubitke zbog nelojalne konkurencije će plaćati svi
Hrvoje Mlikota, dopredsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika u javnom prijevozniku, pozvao je inspekcije i nadležno Ministarstvo da obavljaju svoj posao.
- Problem je koordiniranost suradnje s Cehom prijevoznika, taksistima. Dajemo im podršku da regulira taksi tržište i doprinese redu. Ne možemo na jednu dozvolu imati 100, 200 dozvola.
Što se tiče autobusa Prometa Split, priključili su se dana jer Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u svojoj nadležnosti ima inspekciju cestovnog prometa. Ta inspekcija trebala bi regulirati tržište na relacijama Split-Omiš i Split-Trogir gdje imamo privatne prijevoznike koji prijevoz obavljaju prijevoz isključivo nekoliko minuta prije Prometovih autobusa da bi pridobili veću imovinsku korist. Sva ta šteta koja se nanose Prometu neće platiti samo Promet nego svi porezni obveznici. Cilj Prometa je da usluga budu brze, efikasan, dostupan i jeftin prijevoz gledajući putnike. A to jeftinije možemo dobiti samo onda kada se bude poštivao zakon - kazao je Mlikota.
- Ovo danas ne bi nazvao prosvjedom nego vožnjom koja ukazuje na probleme, ja sada mogu napomenuti ako ne bude konkretnih pomaka što se tiče samog rada inspekcije i Ministarstva, onda možemo pričati o prosvjedu. To da je kap prelila čaši, prelila je davno i mislim da smo se na ovaj korak trebali odlučiti ranije - kazao je Mlikota te dodao kako su u rujnu prošle godine zatražili podatke iz Ministarstva, odgovor nisu dobili iako su ga trebali dobiti u roku od 30 dana.