Prošli tjedan je službeno spojen most kod Omiša. Važan je to korak prema izgradnji ceste koja bi trebala rasteretiti nesnosne gužve u ljetnim mjesecima na jadranskoj magistrali između Splita i Omiša.
No u omiškom zaleđu raste zabrinutost što će se dogoditi trenutkom otvaranja ovog mosta i dionice, kada će se velik dio prometna s magistrale preusmjeriti na nejake prometnice Poljica.
Neadekvatne prometnice
Promet će tako s Jadranske magistrale iz smjera jugoistoka (Makarske) biti preusmjeren na neadekvatne prometnice u omiškom zaleđu – službenog naziva DC70 te ŽC 6142. Riječ je naravno o cesti Gata – Zvečanje – Blato na Cetini, državnoj cesti koja predstavlja spoj Omiša s autocestom, te županijskoj cesti u suprotnom smjeru, koja preko Tugara, Srinjina i Žrnovnice vodi do Stobreča, odnosno Splita.
'Gurnuti' promet s magistrale na cestovnu strukturu iz doba Franje Josipa, to je propast za Poljica! - najkraći je zaključak kojeg iz udruge Saveza za Poljica pokušavaju upozoriti širu javnost pa onda i investitore odnosno izvođače na brojne manjkavosti i promašaje cijelog projekta 'omiške zaobilaznice'.
Najglasniji u Udruzi su dipl. ing. građ Ivan Vulić te Ante Mekinić, oni već godinama skreću pozornost za loše stanje cesta omiškog područja, a prije nekoliko mjeseci su praktički dobili potvrdu svojih navoda i to možda s najneočekivanije adrese: od državnog tajnika Ministarstva mora, prometa i infrastrukture!
Strah i u Žrnovnici
Pravac preko Srinjina je već desetljećima predstavljao alternativu za lokalni promet, za vozače koji su htjeli izbjeći gužve na prilazima Splitu po Jadranskoj magistrali. Zbog toga su proteklih godina na ŽC 6142 nadležni, umjesto temeljite rekonstrukcije, odučili postaviti uspornike prometa: 'ležećih policajaca' je u Žrnovnici točno 13, zatim 'mali milijun' u centru Srinjina pa onda kod autobusne stanice i lokalne trgovine te konačno u Tugarama uz svjetleća upozorenja, kao i kod spomenika u centru mjesta. Kada se dakle ide prema Omišu iz smjera Stobreča, odnosno Splita.
I Žrnovnica strahuje da će cestovni promet puštanjem u promet mosta i tunela u njihovom mjestu postati zagušen.
"Skromnog sam mišljenja da će se ovakvom transformacijom enormna gužva samo dijelom prebaciti na ovaj predio, ali nažalost neće riješiti zastoje kroz Sirobuju. Neizbježne su činjenice da Žrnovnica nema kvalitetan cestovni sustav ulaska i izlaska zbog čega već sad u gužvi žitelji čekaju i po desetak minuta da bi se s privatnih posjeda priključili u promet, a čiji će se intenzitet sad pojačati. Ceste su u katastrofalnom stanju i svakodnevni smo svjedoci rastvaranja ogromnih rupa koje narušavaju sigurnost u prometu. Mala rekonstrukcija asfalta na Perunovoj cesti u Žrnovnici neće biti od pomoći zato što nema kvalitetnog kanalnog sustava za slivne vode s brda Perun", upozorava Tanja Soldić, vijećnica Mjesnog odbora Žrnovnica.
Provozali smo se od Žrnovnice do skretanja za Omiš, a u kakvom je stanju ta cesta, prosudite sami...