Na današnji dan 1914. godine Alma pl. Balley postala je prva žena na području Hrvatske s vozačkom dozvolom
Alma pl. Balley bila je prva žena na području Hrvatske koja je položila vozački ispit! Njezina dozvola nosila je broj 285 – što znači da je na ispit izašla nakon čak 284 muškarca. Iako je upravo žena – Bertha Benz – prva zabilježena osoba koja je samostalno vozila automobil, društveno prihvaćanje žena za volanom razvijalo se vrlo sporo.
Zagrepčanka Alma pl. Balley bila je pionirka tog procesa. Toliko ju je fascinirao Opel 8/14 H.P., automobil koji je kupio njezin suprug, kraljevski kotarski inženjer Vladimir pl. Balley, da je poželjela i sama naučiti voziti. Ta je odluka izazvala burne reakcije – unutar Prvog hrvatskog automobilnog kluba javila se snažna opozicija ideji da žene uopće mogu pristupiti vozačkom ispitu, jer se smatralo kako vožnja nije primjerena ženskoj ulozi.
Unatoč otporima, Alma je uz pomoć Ferdinanda Budickog – začetnika automobilizma u Hrvatskoj – završila obuku i 7. travnja 1914. dobila vozačku dozvolu. O njezinoj pionirskoj ulozi svjedoči i redni broj dozvole, koji jasno pokazuje da je bila prva žena među brojnim muškim kandidatima.
Nakon toga nastavila je redovno voziti i usvojila sve tadašnje tehničke izazove – od pokretanja motora ručnom 'kurblom', preko promjene guma do osnovnih popravaka. U to vrijeme vozači nisu bili uvijek dobro prihvaćeni, a pogotovo žene za volanom, što je često izazivalo negodovanje drugih sudionika u prometu.
Prve automobilistice morale su obavezno oko vrata imati dugački svileni šal koji je vijorio na vjetru. O poteškoćama koje je imala kad je kao prva žena u Hrvatskoj zatražila dozvolu za polaganje vozačkog ispita rekla je sljedeće:
“Muškarcima je bilo čudno da jedna žena želi sama okretati volan svojih kola. Jedni su bili energično protiv toga da mi se dopusti polaganje ispita. Osim toga, bilo je i raznih poklika kao na primjer: “Gledajte, gledajte. Baba za volanom!…Ste je vidjeli?“
Život je Almu pl. Balley kasnije odveo u London, gdje je provela ostatak života i preminula u starosti. Njezina uloga u razvoju automobilizma za žene ostaje važan dio naše povijesti, kao i nadahnuće za mnoge vozačice koje su uslijedile.