Postupak natječaja za električne brodove je pri kraju. Otkrio je to u razgovoru za Novi list šef Jadrolinije David Sopta.
"Završavamo postupak natječaja. Definirali smo brodogradilište s kojim smo krenuli u pregovore, to je Dalmont, s kojim sad razrađujemo sve detalje izgradnje broda.
To nam je vrlo važno, jer nemamo dosadašnja iskustva s nabavom te vrste brodova tako da želimo biti sigurni da će sve biti kako valja.
Vjerujem da ćemo za tri do četiri tjedna biti spremni za potpisivanje ugovora. Za nas je to, iskreno, veliki izazov. Imat ćemo električne brodove koji će biti jedinstveni ne samo u našoj floti, nego na cijelom Mediteranu, gdje ih praktički nema.
To zahtijeva i dodatnu edukaciju naših pomoraca, paralelno s gradnjom brodova, jer ovi brodovi traže drugačija znanja od klasičnih.
Jedan od najvećih izazova nam je infrastruktura, odnosno električni priključci odgovarajućih kapaciteta za punjenje brodskih baterija, posebno na otocima. Tu se moraju angažirati lučke uprave, u suradnji s HEP-om. Razgovaramo i s lučkim upravama i s HEP-om, jer priključke treba izgraditi na vrijeme, kako bi bili spremni u trenutku kada brodovi započnu s plovidbom.
Što se trajekta tiče, završeno je projektiranje trajekta srednjeg kapaciteta, duljine sedamdeset metara, namijenjen plovidbi na zadarskom području.
Riječ je o tailor-made brodu koji mora biti niži od 16 metara, kako bi mogao proći ispod mosta koji povezuje Pašman i Ugljan.
Njime bi značajno unaprijedili tamošnje linije, kako brzinom, tako i kvalitetom. Brod je projektiran, sad moramo osigurati sredstva, o čemu pregovaramo sa Svjetskom bankom, s kojom razgovaramo o financiranju naših budućih projekata", kazao je za Novi list.