Splitski gradonačelnik Ivica Puljak održao je danas konferenciju za medije, a kojom je pozvao građane da izađu na kotarske izbore koji se održavaju 4. rujna. Među ostalim, govorio je i o preustroju gradske uprave, tvrtki Čistoća te nekim planovima za budućnost.
Prvo se osvrnuo na preustroj Gradske uprave.
"Odluka je bila objavljena prošli petak, ona danas postaje pravomoćna što znači da je od sutra na snazi taj novi ustroj. Od ponedjeljka ćemo imenovati nove v.d. pročelnika koji će u vrlo kratkom roku izraditi prijedlog nove sistematizacije i kad se izradi prijedlog sistematizacije tada se mogu raspisati natječaji za nove pročelnike", pojasnio je Puljak.
Najavljeno je postavljanje solarnih panela, mijenjanje žarulja javne rasvjete. Je li još nešto u planu, zanimalo je novinare.
"Mi se nadamo da neće doći do redukcija, pratit ćemo što će se događati u budućnosti. Sam Grad Split ima fiksnu cijenu do iduće godine kada ističe ugovor koji smo potpisali, nekim od naših institucija poput Prometa i Čistoće i nekim od škola već sad ističe ugovor i došlo je do drastičnog poskupljenja. Mi radimo na nekoliko frontova. Pokušat ćemo sami uštedjeti što više možemo kroz ekološke sustave kao što su solarni krovovi, zamjena rasvjete u led rasvjetu, a isto tako ćemo sa drugim gradovima i općinama pokušati razgovarati sa Vladom i ministarstvima na koji način oni mogu pomoći jer se taj teret mora ravnomjerno rasporediti na sve. U konačnici, bilo kakvo poskupljenje u javnim ustanovama dođe na naplatu svim građanima grada Splita, ali mi ćemo se truditi da sa svoje strane uštedimo što više i da na takav način pokažemo da smo racionalni", kaže Puljak.
Što je sa tvrtkom Čistoća?
"Svaki tjedan imamo koordinaciju upravljanja i gospodarenja otpadom. Tvrtka Čistoća je povećala čišćenje, napravili su internu reorganizaciju tvrtke i mislim da se stanje na terenu dosta popravilo, kao i da će se popravljati u budućnosti. Mi ćemo od 1. rujna početi sa instalacijom 85 podzemnih kontejnera na različitim lokacijama u gradu Splitu. Napravit ćemo to u kotaru Plokite koji će biti ogledni kotar. Cijeli kotar ćemo opremiti podzemnim kontejnerima i počet ćemo veliku kampanju održavanja čistoće grada Splita kroz koju ćemo građane koji zaista žele red i čistoću grada Splita pokušati motivirati da zajedno s nama paze na čistoću i red. Čistoća grada Splita ovisi najviše o građanima. Čistoća kao tvrtka se zaista trudi i mislim da se radnici Čistoće trude da očiste grad i da ga drže čistim, ali za to nam trebaju građani. Mi ćemo prvo pokušati motivirati građane kroz jednu veliku kampanju, naročito mlade ljude, a kad se motivacija iscrpi, morat ćemo naplaćivati kazne i na takav način pokušati motivirati građane da oni zaista održavaju čistoću. Održat ćemo veliku kampanju informiranja građana na koji način se to može događati. Mi ovdje imamo reciklažno dvorište na Pazdigradu koje je velika stvar za prikupljanje otpada, ali ga građani ne koriste dovoljno. Vjerojatno ne znaju za to, a mi ćemo raditi na informiranju i motiviranju građana", pojašnjava splitski gradonačelnik.
U kontejnerima se, naročito po centru grada gdje boravi i više turista može naći zaista sve. Baca se sve kante neovisno kakvom su otpadu one namijenjene. Planira li se informirati turiste o tome?
"Ono što planiramo za sljedeću turističku sezonu je povećati turističku taksu i pokušati osmisliti način na koji možemo prikupiti još sredstava da pojačamo čišćenje i da teret pojačanog čišćenja u ljetnim mjesecima najviše podnesu oni koji od turizma najviše zarađuju ili sami turisti. To ćemo napraviti za sljedeće ljeto, a ta kampanja informiranja građana i njihova motivacija da budu odgovorni će se odvijati kontinuirano, ali najveći dio do kraja ove godine", kaže Puljak.
Je li grad počeo izradu strategije turizma u gradu Splitu kojom bi se dovelo do promjene strukture gostiju?
"Jedan od osam odjela Gradske uprave se zove Odjel za razvoj grada, u tom odjelu ćemo koncentrirati sav razvoj grada i kada to ustrojimo, za mjesec do dva dana ja se nadam, tada ćemo intenzivno završit strategiju razvoja grada koja se sastoji od završavanja akcijskog plana i onda cijele strategije, ali i sektorske strategije od koje je možda najvažnija strategija razvoja turizma i rebrending grada Splita", kazao je za kraj Puljak.