- Snijeg na tisuću kilometara autocesta, u dva dana, čistilo je preko 181 teretnih vozila s plugovima i posipačima te je "bačeno" preko 3.300 tona posipala na autoceste, odmorišta, čvorove, platoe naplatnih postaja i na graničnim prijelazima. Na snježnim dionicama, ralice su radile i po 30 sati bez prestanka - odgovorili su na upit portala Dalmacija Danas iz Hrvatskih cesta.
U dva dana HAC-ove ralice uklanjajući snijeg s kolnika prešle su 75.000 km. Samo za usporedbu, opseg zemaljske kugle iznosi 40.075 km.
- Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu - dodaju iz HAC-a.
"Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti"
S obzirom na brojne medijske natpise o vozačima koji se žale na rad ralica, posebice na dionici od Zagreb-Split-Ploče od odmorišta Zir prema jugu, iz HAC-a poručuju:
- Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti – ovdje se zapravo radi o tome da bi svaki vozač najradije vidio ralicu kako bi se uvjerio da je sve u redu, no ipak budimo realni – radnih strojeva ima dovoljno za sve zadaće odražavanja autocesta. Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – to bi bio kolaps i apsurd. I sada se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan opasan.
Za informaciju vozačima koji negoduju da autocesta nije dovoljno očišćena ili da se uopće ne čisti, podsjećamo na tri slike iz 2018. koje vrlo jasno pokazuju kako izgleda autocesta za vrijeme padalina, od prolaska ralice te nakon 10 i 30 minuta - odgovaraju te su potkrijepili fotografija.