"13:16 radno vrijeme DES-a je završilo, ja još sjedim i čekam uskraćene sirnice za Uskrs te buđolu, obećano da ćemo dobiti 2.04. u utorak tj. da ce nam bit nadoknađeno! Ne izlazim dok ne ispoštuju zakonsko pravo korisnika pa da vidimo. Navodno je naručeno 300 obroka što znači 300 sirnica te 300 suhih paketa (buđola, sir, jogurt, jabuke, šunka). Uskrs je prosao ali ja držim za riječ! I u 13 i 40 voditeljica uz ispriku uručuje sirnice, pečenicu i ulje koje je plaćeno iz ravnateljevog džepa osobno! Ne radi se tu samo o meni nego i ostalim zakinutim korisnicima. Dosta je šutnje", objavila je to Jagoda Laco prvi radni dan nakon Uskrsa direktno na FB iz pučke kuhinje.
"Talačka kriza"
Atmosfera najsličnija talačkoj krizi ipak je završila prilično povoljno iako je rekla da neće izaći iz pučke kuhinje dok ne dobije ono što joj pripada i što je obećano, a to je zatražila i za sve druge koji nisu dobili već navedeno. A "kriza" je počela u subotu.
"Danas ne pišem kao osnivačica, nego kao samohrana mama 3 djece, pišem kao korisnica. Do 10 i 30 bilo je čak i buđole pa nestalo ha ha. DES je otvorio u 10 h. Nema ni sirnica. Nama i našoj djeci nije Uskrs ako nismo stigli medu prvih 50-tak ili prvih pola sata. Da, ogorčena sam s pravom za koje smo zakinuti. Nama nije Uskrs, hvala našem divnom gradu, eno sam im uskršnji ručak ostavila na stolu u DES-a!", objavila je Jagoda Laco dan prije Uskrsa.
Komentar, odnosno objašnjenje neugodnih situacija u pučkoj kuhinji DES-a, odnosno Grada Splita, zatražen je od ravnatelja te ustanove Stenka Dell'Orca. Donosimo ga u cijelosti.
Nikad više obroka
"Za Uskrsni i blagdanski meni je pripremljena kuhana hrana, juneći gulaš s njokima i teletina s graškom, a suhi paket po osobi za nedjelju i ponedjeljak pripremljeno je;
Pečenica
Šunka
Dva paketa sira u listićima
Dva jogurta
Tri voćke
Kruh
Sirnica (kao kolač)
Dostavljen plan minimalnih broja obroka za pripremu pučke kuhinje za mj. 3/24 za radni dan je 213, a blagdanom i danima uoči blagdana 272 obroka. Plan se dostavlja od strane Grada Splita, a temelji se na osnovu ostvarenih količina iz proteklog mjeseca i iskustvenih spoznaja tijekom prošle godine i brojem korisnika. Prošle godine u isto vrijeme se pojavilo na liniji približan broj korisnika, 270 njih.
Po osnovi narudžbe DES uvijek pripremi 10% više obroka ili pak ako se ukaže potreba dodatno se izvrši priprema hrane kako bi zadovoljili veći broj konzumenata od najavljenog odnosno planiranog. Nikad se nije dogodilo da je netko ostao bez toplog obroka ili suhog paketa.
Tako smo pripremili 300 obroka kuhanih + 300 suhih paketa. Na liniji se pojavilo 318 korisnika pučke kuhinje, 18 više kojima smo podijelili topli obrok i suhe pakete ali nismo mogli podijeliti sirnice jer ih nismo imali na skladištu a umjesto pečenice podijeljeno je 18 zamjenskih suhih obroka koje su sadržavale zamjenske suhe nareske (čajna kobasica).
Nikad više korisnika
Neistinita je tvrdnja da je podijeljeno 50 sirnica, neistinita je tvrdnja da iza 10 sati nije bilo sirnica, neistina je tvrdnja da smo dijelili buđolu. Gđa. Laco je došla na liniju nakon što je podijeljeno svih 300 obroka, a o čemu imamo službenu evidenciju svih korisnika koji su obroke preuzeli. Gda. Laco je dobila kuhanu hranu i paket koji nije sadržavao pečenicu već čajnu kobasicu i ista je inzistirala da njoj damo pečenicu koja je bila kao i sirnica od 90 gr dio blaganskog paketa. Objašnjeno joj je da se pojavilo više korisnika nego je uobičajeno pa ćemo njoj uručiti sirnicu slijedeći tjedan.
U utorak dobavljač nije mogao isporučiti odmah ujutro sirnicu (ponedjeljak je bio praznik) od 90 gr. pa smo gospođi odlučili uručiti tri sirnice od 400 gr. i pečenicu kako se ne bi gospođa osjećala zakinuto. Kako je ona dugogodišnja korisnica pučke kuhinje, pa je samim tim jako dobro poznajemo, u znak dobrih odnosa poklonili smo joj bocu ekstra djevičanskog maslinovog ulja iz naših nasada. Napominjem, svi zaposlenici se izrazito prijateljski i kulturno odnose prema korisnicima koje poznaju kroz dugogodišnje svakodnevne susrete. Nije bitno tko je platio, bitno je da smo nabavili sirnice gdje smo mogli u tom trenutku jer naš dobavljač nije imao za isporuku. Danas su sve sirnice od 90 gr. od dobavljača isporučene i svi oni koji nisu dobili, a njih je 17 mogli su preuzeti na liniji.
Digitalne kartice
Broj korisnika možete dobiti u Gradu jer mi to ne znamo. Prosječno ovisi o danima i vremenskoj prognozi, ali uglavnom se kreće između 220 i 270, nikad nije došlo 318 korisnika odjednom. Svaki korisnik ima digitalnu karticu koja se provlači kroz čitač, većinu korisnika osobno poznajemo. Na kartici ne piše ime i prezime radi zaštite podataka već samo broj korisnika.
Gđa. Laco je dugogodišnji korisnik pučke kuhinje i razočarani smo njezinim izjavama o trulom voću i sl. informacijama koje su neistinite. Uvrijedila je sve zaposlenike, dobre ljude, osobe sa invaliditetom koji se godinama trude biti ugodni i prijazni s korisnicima pučke kuhinje, ljude koji s posebnom pažnjom pristupaju korisnicima nastojeći i kroz lijepu riječ i osmjeh uljepšati njima dan kao i kuhare koji paze na svaki detalj prilikom pripremanje hrane.
Sve u svemu potpuno nepotrebna medijska predstava", zaključuje ravnatelj DES-a.