Predsjednik splitskih HDZ-ovaca Vice Mihanović reagirao je nakon što smo objavili članak, a koji je vezano za temu plan izgradnje sjeverne luke u Splitu.
Naime, popričali smo s istaknutim splitskim krajobrazni arhitektom Igorom Belamarićem koji nam je kazao da su u studiji utjecaja na okoliš nabrojane neistine, i da je ovo područje druga najveća zelena površina iza Marjana puna vrijednih biljnih i životinjskih vrsta.
Belamarić je oštro okarakterizirao u Facebook grupi "Sačuvajmo Stinice – Pijat" Studiju utjecaja na okoliš - Projekt rekonstrukcije i proširenja Sjeverne luke na lučkom području Vranjičko - solinskog bazena pod upravom Lučke uprave Split.
Na sve se osvrnuo prvi čovjek splitskih HDZ-ovaca Vice Mihanović.
"Nakon uređenja Istočne obale i prvog ulaganja poslije Austro-Ugarske, pred Lučkom upravom se nalazi realizacija još jednog ključnog projekta za gradsku luku, ali i cijeli Split - rekonstrukcija i proširenje Sjeverne luke u dužini od 905 m.
"Važnost projekta za Split prepoznala je i Vlada RH"
Projekta kojim će Split čitavi kamionski transport za otoke prebaciti u Sjevernu luku i na taj način značajno rasteretiti gradsku luku, gdje su gužve postale jedan od najvećih splitskih problema u sezoni, za što smo već prezentirali rješenje izlaza iz luke kroz inicijativu "Dajmo ruke Splitu". Važnost projekta za Split prepoznala je i Vlada RH, uvrstivši ga na listu strateških projekata, a vrijedan je 334 milijuna kuna te sufinanciran EU sredstvima.
Studiju utjecaja na okoliš izradio je građevinski fakultet po najvišim ekološkim kriterijima, uvažavajući specifičnosti ekosustava na Stinicama te je procedura u potpunosti ispoštovana, uključujući javnu raspravu", napisao je Mihanović osvrćući se na članak koji je objavljen na našem portalu.
"Grubo se obrušava na struku i sve sudionike izrade projekta"
U nastavku dodaje i ovo:
"Sada ususret početka radova na izgradnji nove gradske luke koje su strateškim ocijenili i Vlada RH i EU, nastupa krajobrazni arhitekt Parkova i nasada, gospodin Belamarić, koji se grubo obrušava na struku i sve sudionike izrade projekta, optužujući ih valjda za lažiranje podataka. Gospodin Belamarić možda smatra da grad kroz čiju luku prođe 5.6 milijuna putnika i 830 000 vozila kroz 1 prometnu traku uz višesatne čepove ne treba rasterećenje postojeće lučke infrastrukture.
Dok svjedočimo munjevitom razvoju i ulaganju gradova koji su nam nekada gledali u leđa, poput Šibenika i Zadra, koji mudro ulažu svaku kunu u lučko područje, u Splitu se uvijek nađe netko tko će, iz samo njemu znanih pobuda, popljuvati projekt koji su prepoznali Vlada RH i EU, izrađen po najvišim kriterijima struke i vrijedan četvrtinu gradskog proračuna. To je splitsko stanje uma koje koči razvoj grada, čak i ako se radi o projektu koji znači manje gužve u luci, manje kamiona u centru i bržu protočnost prometa uz neupitne ekološke benefite i Stinica i gradske luke.
Ali valjda tako mora biti, da se uvijek nađe netko tko će pitati zašto to radiš. Pitali su i kada smo počeli uređivati Istočnu obalu kojom se već sad ponosimo i koja Splitu daje štih Nice ili Monaca, nasuprot Bejruta s druge strane ceste. Mi ćemo im nastaviti odgovarati projektima na korist našeg grada uz jednostavno pitanje - a zašto ne??", napisao je prvi čovjek splitskih HDZ-ovaca.