Splitski je HNK i ove godine bio domaćin jednom od najljepših suradničkih projekata koji promovira mlade glazbenike – Filharmoniji budućnosti. Koncert pod egidom „Feel the harmony of the future“ pružio je talentiranim učenicima Glazbene škole Josipa Hatzea priliku da kao solisti i orkestar muziciraju sa svojim iskusnim kolegama iz nacionalnog kazališta. Na programu su bile skladbe Mozarta, Božičevića, Saint-Saënsa i Griega, a zajedničkim je orkestrom i solistima ravnao maestro Pavle Zajcev.
Prva se publici predstavila talentirana mlada pijanistica Vita Šimac, učenica trećeg razreda srednje Glazbene škole Josipa Hatzea u klasi profesora Yurija Kota. Štimac je suvereno probila led Mozartovim Koncertom za klavir i orkestar KV 414 u A-duru. Njezin je nastup obilježen savršenom kontrolom, fluidnošću, mekoćom i skladom s orkestrom, koji je sjajno pratio, ali nimalo zasjenio njezin nastup.
Karlo Kosor i Antonio Mlinar, također 3. razred srednje škole, prezentirali su duo oboa. Božičevićev Aulosaulos, concertino za dvije oboe i gudače s praizvedbom Libero, con fantasia – Andante – Allegro vigoroso bio je vrlo izazovan i atraktivan zadatak za mlade glazbenike. Iako se na njihovim licima itekako vidjela odgovornost i strahopoštovanje prema ovom uistinu očaravajućem i mističnom glazbenom komadu, mladi je dvojac mentorice Sanje Milić svirao kao da se radi o prekaljenim glazbenicima, u sinergiji koja je iznimno dotjerana i koja publici na najvišoj razini prezentira mogućnosti oboe.
Maturantica Josipa Kordić pod mentorstvom profesorice Tanje Čudina Bratković oduševila je publiku izvedbom Koncerta za violinu i orkestar op. 61. br 3. u h-molu C. Saint-Saënsa. Već se na dramatičnom početku Allegro non troppo vidjelo o kojem se razmjeru talenta radi. Kordić svira tehnički bravurozno, a interpretativno izuzetno emotivno i promišljeno, u cjelini stvarajući pravu atrakciju za publiku.
Nakon solista koji su svoj zadatak, uz gromoglasnu podršku kolega, profesora i mnogobrojne publike, odradili besprijekorno, i mladi je školski orkestar koji je pripremio prof. Jakov Jurić dao svoj obol večeri za pamćenje. Fantastični Griegov Peer Gynt, napisan kao scenska glazba za istoimenu Ibsenovu dramu, izazvao je salve oduševljenja. I laički slušatelj prepoznao je antologijske dijelove, ali posebno vesele oni koji nisu toliko razvikani, poput Asine smrti, gdje je pod sjajnim vodstvom maestra Zajceva orkestar očarao dinamikom koja je dramatično oslikala Asinu sudbinu. Omiljeni stavak U pećini gorskog kralja obilježen je izuzetno brzim tempom za koji je maestro izvrsno procijenio da ga ujedinjeni orkestar može izvesti na najvišoj razini.
Publika je s razlogom bila potpuno opčinjena takvim epilogom predivne glazbene večeri, a ono što posebno veseli, uz izniman talent mladih glazbenika koji su ovime dobili priliku iskusiti velike pozornice koje ih – nadamo se – čekaju i u budućnosti, prekrasna je gromoglasna podrška njihovih školskih kolega. Talent, rad i sloga tako su obilježili još jednu nadasve uspješnu Filharmoniju budućnosti.