Sinoć je u sklopu 70. Splitskog ljeta na Peristilu održan koncert Opera Appassionata u izvedbi Orkestra Hrvatske ratne mornarice i solista (Antonija Teskera, Terezija Kusanović, Bože Jurić Pešić i Marko Lasić), a za dirigentskim je pultom bio maestro Tonći Ćićerić. Osim publici dobro poznatih uspješnica Verdija i Bizeta te domaćih skladateljskih genija Zajca i Gotovca, na programu su se našla i vrlo atraktivna, ali u Splitu rjeđe izvođena djela Massaneta, von Suppéa, J. Straussa ml., Lehara i Kálmána.
Koncert je počeo poznatom uvertirom iz opere "Nabucco" u izvedbi Orkestra HRM-a, a i prvi je pjevani broj bio pun pogodak. Bariton Marko Lasić, koji je jednu od svojih najuspješnijih solističkih uloga zabilježio upravo u Verdijevoj "Traviati", izveo je ariju Germonta "Di Provenza il mar il suol". Njegova ugodna boja glasa stopila se s izvrsnom kontrolom i uvjerljivošću koja savršeno odgovara ulozi u koju se nakratko vratio u ovom suverenom otvaranju koncerta. Intenzivni vapaj sinu odmetniku, časti i Bogu bio je izvrstan izbor za upečatljivo otvaranje koncerta.
Blistav trenutak mezzosopranistice Terezije Kusanović bila je izvedba habanere Carmen iz opere "Carmen". Osim što je bilo lijepo čuti Bizeta i ovaj frankofoni biser na Peristilu, bilo je opipljivo koliko Kusanović uživa u ulozi Carmen, modelirajući zavodljivost i moć i u svom suverenom glasovnom, ali i u scenskom nastupu. Pohvalno je što je za trenutak umjetničke imaginacije Kusanović iskoristila jedva uočljiv rekvizit poput lepeze, ali njezin je govor tijela stvorio istinsku dramsku atmosferu i dao prostora da zamislimo sasvim bizetovsku scenu. Kasniji prijelaz u lik Mile Gojsalić, pun glumačkog patosa s pažnjom usmjerenom na libreto, ali i glasovne odlučnosti i djevojačkog heroizma narodne junakinje također je bio dočekan s oduševljenjem peristilske publike.
Lijep je odmak od onoga što smatramo klasičnim opernim repertoarom ovih prostora bila arija Hanne iz operete "Vesela udovica" austrougarskog skladatelja Franza Lehara u izvedbi Antonije Teskera. Osjećajna, nježna, ali i duhovita "Vilja, o Vilja", arija o šumskoj vili koja očarava lovce izvedena je s nevjerojatnom lakoćom, prelijepim pianom u visinama u frazama koje dozivaju Vilju i naglaskom na čeznutljiv ton potrage za ljubavlju.
"Komm' Zigan", arija iz operete "Grofica Marica" Emericha Kálmána izvedbi tenora Bože Jurića Pešića oduševila je publiku. Dramatično otvaranje orkestra naznačilo je zanimljiv spoj mađarskog folklora i bečke operete, a Pešićeva izvedba puna duha, vrckavosti, srčanog fortea i smisla za folklornu estetiku zaslužila je ogroman pljesak, posebno u dijelu hrvatskog prepjeva, koji je ujedno bio izvrstan prijelaz u orkestralne i solističke izvedbe domaćih djela, poput orijentalnih plesova iz Zajčeve opere "Nikola Šubić Zrinski".
Orkestar je oduševio i svojim zajedničkim muziciranjem, ali i kvalitetnim solo točkama, osobito u uvertiri iz operete "Laka konjica" Franza von Suppéa u kojoj su puhači pokazali svu raskoš svojih instrumenata i oplemenili Peristil monumentalnim zvukom. Maestro Tonći Ćićerić i ovaj se put iskazao kao pedantan dirigent s vrlo jasnim potpisom, maksimalno angažiran i sugestivan. Suvereno je održavao odličan tempo u uvertiri iz opere "Carmen", a lijepo je oblikovao i zvuk orkestra u Završnom kolu iz opere "Ero s onoga svijeta".
U duhu naziva festivala i kao šlag na torti za svoju publiku, solisti su pripremili bis sa stilom - Antonija Teskera izvela je "Daleko m'e biser mora" iz Tijardovićeve "Male Floramye", a svi su zajedno otpjevali najpoznatiju opernu napitnicu, Verdijevu hedonističku "Libiamo, ne' lieti calici" te "U boj, u boj" iz opere "Nikola Šubić Zrinski".
Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Splitsko-dalmatinske županije u okviru Javnog poziva za financiranje promicanja i razvoja kulturnih sadržaja