Znate li što je rera? Naravno, prva asocijacija mogla bi vam biti da je riječ o pjevanju, no ovaj put misli se na željeznicu popularno nazvanu Rera, a koja je od 12. rujna 1903. godine pa sve do 30. rujna 1962. godine prometovala od Splita do Sinja.
Pruga je planirana sredinom 19. stoljeća kao prva dionica pruge između Splita i Sarajeva.
Bila je duga 39,972 km, a imala je tri tunela – tunel u Gornjoj Rupotini (dužine 400 m), tunel Tri kralja na Grebenu (dužine 123 m) te tunel Jadro (poslije nazvan Mačkovac, dužine 118 m). Četvrti tunel je kasnije probijen na ulazu u kolodvor Split.
Naziv Rera ova je pruga dobila zbog putnika koji su se njom vozili i putem pjevali reru, gangu i ojkavicu, pučke pjesme karakteristične za Sinjsku krajinu i Dalmatinsku zagoru. Od Splita do Sinja vozila je 3 sata, a zbog izgleda i sporosti nazivana je i šuljarica, sinjska željeznica, sinjski vlak, sinjska ferata.
U 59 godina prometovanja, zabilježene su i tri veće nesreće. Dva puta se Rera prevrnula zbog bure - 18. siječnja 1904. u Majdanu kada je ozlijeđeno 15 putnika i 17. ožujka 1926. na lokaciji Ravnica, a tada je troje putnika lakše ozlijeđeno. 17. lipnja 1930. godine Rera je na kolodvoru u Klisu iskočila iz tračnica, ali pritom je nastala samo materijalna šteta.
Rerom se prevozila u Split, na Pazar, hrana i sve ono što su vrijedni težaci stvarali na svojim njivama. Također se putovalo u Split do radnih mjesta ili škole, a iz Splita se Rerom često odlazilo u Cetinsku krajinu na derneke i blagdane.
Općina Klis, Splitsko dalmatinska županija, Konzervatorski odjel u Splitu te HŽ započeli su razgovore oko zaštite i buduće valorizacije trase rere.