Večeras će se posljednjom izvedbom drame „Gazdarica“ svečano zatvoriti Splitsko ljeto i dodijeliti nagrade „Judita“ za umjetnička ostvarenja. Sumirano u kratkim crtama - nijedan program nije otkazan, bilježe se daleko najveća posjećenost i prihodi u zadnjih 10 godina, a i odlični umjetnički rezultati.
Nagrada „Judita“ za najbolje umjetničko ostvarenje glazbenog programa pripala je ukrajinskom glazbeniku Orestu Shourgotu za izvedbu solističkog recitala u splitskoj katedrali pod nazivom „Remek-djela za solo violinu“, a nagrada Judita za najbolje umjetničko ostvarenje dramskog programa 69. Splitskog ljeta jednoglasno je pripala glumačkome ansamblu za izvedbu u predstavi „Ana Karenjina“ u koprodukciji Dramskog studija Prazan prostor i Kraljevskog pozorišta Zetski dom te režiji Mirka Radonjića.
Intendant Vicko Bilandžić zaključio je:
- Ubili smo i šefa i stanicu, mertojačkim slengom. Brojevi su iznad svih očekivanja, rast je od 48% gledatelja u odnosu na prošlu godinu. Imamo 78% rast prihoda, najbolji financijski rezultat u zadnjih 10 godina, 30% bolji od sljedećeg najboljeg iz 2017, i 20% rezultat broja gledatelja. Uvijek imam ozbiljne planove i postavljam visoke standarde, ali ovdje bih i sam sebi rekao da sam pretjerao. Sami smo sebi zadali zadatak da u sljedećoj godini postignemo ove brojeve. Radili smo u nemogućim uvjetima i hvala mom timu koji je omogućio da ovo odradimo. Nekad smo išli i kontra svoje publike koja se i ljutila na nas, ali je došla – nisu izgubili nadu u kvalitetu scenskih djela. Dobili smo vidljivost i gledanost – izišle su iz kvalitete sadržaja. Umjetnici koji su sudjelovali na ovom Splitskom ljetu s ponosom će to staviti u svoj životopis. Hvala tehnici – radili su bez direktora, „obezglavljeni“, a bez ikakvog pogovora i odradili su sve bez ijedne greške. Odlučili smo se za novu scenu Bene, pravnu vratolomiju, između svih političkih opcija legalno smo izveli velika glazbeno-scenska djela i umjetnici su prezadovoljni.
Mislim da je nova scena Bene najveće postignuće ovoga Splitskog ljeta. I posebno zahvaljujem Gradu Splitu na iznimnoj podršci i na tome što nema nikakva upliva gradske politike u kazališnu politiku.
U situaciji smo da metaforički rečeno gasimo požar, nisam svim izvođačima uspio ni pružiti ruku i žao mi je što nisam, ali pokušao sam dočekati svakog gledatelja i reći mu „hvala“. Očekujemo upis pretplata za novu sezonu mjesec dana prije nego inače, bit će i online, ali o tome više naknadno. Nadam se da ćemo do kraja kalendarske godine normalno raditi i planirati dalje. Ovo nije gotovo – nažalost, ja sam takav – znam da možemo više. Nadam se da će sponzori shvatiti koliko vrijedi podržati nas i prezentirati nas i sebe građanima.
Hvala OTP banci, nadam se da ćemo uskoro imati još nekoliko velikih sponzora u skorije vrijeme. Sigurno je da ćemo dizati cijenu ulaznica na sljedećem Splitskom ljetu, ali imat ćemo još više beneficija za socijalne kategorije. Kazalište mora biti dostupno svakom građaninu grada Splita. Hvala novinarima – želimo i pozitivne i negativne kritike, pogotovo kad su potpisane.
Hvala i mojoj obitelji jer me uopće nema doma, ali bit će bolje kad se uhodamo.
Ravnateljica Opere Ivana Srbljan prvo je čestitala Orestu Shourgotu za nagradu Judita, a potom sumirala dojmove:
- Bili smo beskompromisni u kvaliteti, nismo znali što nas očekuje, nismo podilazili publici, program je bio raznovrstan, od renesanse do suvremene glazbe.
Operne produkcije bile su vrhunske, publika nas je maksimalno podržala, a mi smo puno toga naučili, istraživali smo nove ambijente i koncepcije.
Pedro Carneiro, ravnatelj Baleta, istaknuo je da su dva izvedena programa bila vrlo izazovna za plesače. Imamo plesače koji mogu plesati i klasični balet i moderne komade. Ansambl je stilski raznovrstan. Imali smo mnogo posla i mnogo prostora za rast, vjerujem da smo bili vrlo uspješni.
Ravnatelj Drame Ivan Plazibat također je zadovoljan rezultatima:
- U dramskom programu imali smo jednu premijeru, „Gazdaricu“, gdje na četiri izvedbe imamo prepuno gledalište. Možda je ovih godina ispod radara prošlo smanjivanje broja izvedbi naših produkcija, mi radimo na to da damo dužno poštovanje ljudima koji su radili na predstavi i da bude održiva. Inzistirali smo i na kvalitetnim reprizama poput „Lizistrate“ i „Smij i suze starega Splita“. Pri selekciji gostovanja izabrali smo i estetski i financijski isplative predstave.
Vidjeli smo i neke ljude koji su budućnost našeg teatra, poput Sanje Milardović i Ivana Penovića, sjajne predstave „Ana Karanjina“ koja će se pamtiti i koja je s razlogom osvojila „Juditu“. Upisujemo se na kazališnu mapu na kojoj odavno nismo bili. O PlayDrami i „Tako nam Bog pomogao“ i njezinu uspjehu ne treba ni govoriti. Na dobrom smo putu.