Stanovnici mjesta Velić koje pripada općini Trilj u strahu su za djecu koja moraju prelaziti cestu na nepreglednom mjestu. Djecu iz škole na autobusno stajalište doveze autobus, a da bi došli do svojih kuća moraju prijeći cestu na kojoj nema obilježenog pješačkog prijelaza. Riječ je o pravcu na kojem automobili jure. Nema veze što je ograničenje na toj dionici 50 km/h, to nikoga ne sprečava da udari po gasu.
Mještani, a među njima i Marijo Kozina, pokušavaju riješiti problem prije negoli se dogodi zlo. Kozina je obavijestio sve mjerodavne o problematici koja muči mještane Velića, no problem - nikako da se riješi. No, krenimo redom.
"U Veliću imamo prometnu problematiku, a to je vezano uz autobusno stajalište na nepreglednom zavoju. Tu je spoj državne sa lokalnom cestom i djeca tu nemaju preglednost kad prelaze preko ceste jer je tu nepregledan zavoj i brzo se vozi. U zadnjih 20 dana 4 mačke su tu nastradale, znači ne mogu životinje uopće prijeći preko ceste. Ja sam sad poduzeo korake da se to više sanira. Nazvao sam sve relevantne službe, MUP u Sinju, PP Sinj i Split, razgovarao s njihovim načelnicima i pomoćnicima načelnika, Hrvatske ceste, sa Županijskom upravom za ceste (Ispostava Sinj). Proslijedio sam sve i na Grad Trilj", kazao nam je Kozina.
Kako nam je kazao, iz Hrvatskih cesta su brzo izašli na teren.
"Gospodin iz Hrvatskih cesta je došao 3 dana nakon moga poziva na teren. Ograničenje je 50 km/h, međutim to se ne poštuje, jer je gore granični prijelaz Kamensko i tu se vozi brzo. Dali su prijedlog da se naprave 2 pješačka prijelaza i gore 600 metara istočnije, na pravcu kroz mjesto gdje je osnovna škola.
Mi smo roditelji bili prisiljeni djecu voziti u školu i iz škole osobnim automobilom jer se bojimo pustiti ih uz glavnu cestu.
Iz Hrvatskih cesta su rekli da će tu biti dva pješačka prijelaza kompletno obilježena sa svom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom i sa svjetlosnim upozoravajućim signalima. Trebalo je ispred Grada Trilja kao pravne osobe odnosno lokalne samouprave na ovom području samo poslati jedan zahtjev da žele da se to postavi. Na jedvite jade i muke, na moje inzistiranje, zvanje i odlaske kod njih, oni su uputili dva slova čisto pro forma. Zatim je trebalo napraviti elaborat, što ne košta puno, par tisuća kuna, međutim u gradu Trilju mi obećaju stalno da će sve biti u redu, ali kad zovem na mobitel ili telefon - nitko mi se ne javlja. Odbijaju moje pozive, ignoriraju moje dopise.
Napravili smo ponovno na prijedlog gosp. Sikirice iz Županijske uprave za ceste jedan zajednički terenski sastanak 19.4. Nakon toga me nazvao čovjek, kooperant za Grad Trilj, i rekao da ima zadatak napraviti elaborat. Dogovorili smo se da i on dođe vidjeti cestu, međutim u 8 sati taj dan kad je trebao doći je javio da ipak neće doći jer taj elaborat visi u zraku, nije ništa konkretno definirano i da se on neće upuštati u radove dok se ne bude sve zvanično dogovorilo. Nakon toga sam išao u Grad Trilj i tražio odgovore, oni su mi obećavali. Oni se formalno-pravno slažu, no ništa ne rade. Ignoriranje non-stop", frustriran je naš sugovornik.
Kaže kako je prošlo osam mjeseci otkad se pokušalo riješiti tu problematiku, no tvrdi da Grad Trilj sve - koči.
"Kontaktirao sam i pučku pravobraniteljicu za djecu, opet Grad Trilj, ali ništa nisu odgovorili. Navodno su se očitovali na ono što su im pisali iz Hrvatskih cesta. Ja pokušavam nešto riješiti, organizirati svima zajedno da se stavi kamera. Obaviješten je ravnatelj triljske škole, s njim je postignut dogovor da se djecu ne iskrcava na tom opasnom stajalištu, da se prebaci na drugu stranu ceste, da bezbrižno mogu izaći i ići svojim kućama.
Hrvatske šume su vrlo brzo odradile svoj dio posla, sječu raslinja uz samu nepreglednu krivinu, koridor od 4-5 metara. Sad kad je sve procvjetalo, tu se ništa ne bi vidilo da to nisu učinili. I sad se slabo vidi, ali bar je malo bolja preglednost. Problem je brzina, nepregledan zavoj i treća stvar tu su školska djeca kojih ove godine ima malo veći broj", priča nam sugovornik.
Pita se tko i zašto sve to koči.
"Postavljam pitanje tko to iz grada Trilja neće da radi svoj posao, zašto to ne odrade?! Ja da ih mogu zaobići, ja bi ih zaobišao, međutim ne možete zaobići svoju lokalnu samoupravu.
Bio sam predsjednik mjesnog odbora Velić, od 2011. do 2015. godine i konstantno sam inzistirao da se toj djeci napravi nogostup, međutim do današnjeg dana to se nije napravilo. Ali, taj nogostup je rješenje za samo jedan dio djece, nije za ostalu djecu koja moraju proći taj opasni zavoj. Bojim se da će se početi rješavati kad već bude kasno", kaže nam za kraj Marijo Kozina.
Poslali smo upit Grad Trilju s pitanjem gdje je zapelo, no do trenutka objave nismo dobili odgovor, objavit ćemo ga čim ga dobijemo.