"Čestitamo veliku obljetnicu – 20 godina od početka izgradnje 'brze ceste' Split-Omiš!", poručili su iz Saveza za Poljica povodom nesvakidašnje godišnjice koja više nalikuje na ironiju nego na slavlje.
Na svojoj Facebook stranici, Savez za Poljica podsjetio je javnost kako je još 2005. godine potpisan ugovor za projekt izgradnje četverotračne ceste između Hrvatskih cesta d.o.o. i Europske investicijske banke (EIB), uz jamstvo Republike Hrvatske. Vrijednost radova tada je procijenjena na 203 milijuna eura, a kredit EIB-a od 60 milijuna eura odobren je na 25 godina. Cilj projekta bio je izgradnja dionica Stobreč-Dugi Rat (13,9 km) i Dugi Rat-Omiš (6,7 km), uz rekonstrukciju dionice Kaštel Sućurac-Plano (11,1 km).
"Dvadeset godina kasnije, od pompozne najave izgradnje ceste u dužini od 22,5 kilometara, otvorene su tek ponude za izvođenje radova na dionici Dugi Rat-Omiš dugoj svega 4,5 kilometara", ističu iz Saveza za Poljica, uz napomenu da je vrijednost cijelog projekta u međuvremenu narasla na čak 314 milijuna eura – i to bez planirane rekonstrukcije dionice Kaštel Sućurac-Plano.
Objavila i Slobodna Dalmacija
Unatoč svemu, novac nije propao, tvrde iz Saveza, ali ne zbog izgradnje ove prometnice. "Onaj zajam od 60 milijuna eura na kraju je utrošen u izgradnju riječke obilaznice, dok je 50 milijuna kuna, potrošenih između 2007. i 2011. na dionici TTTS-Grljevac, jednostavno propalo nakon što se od tog dijela trase naprasno odustalo."
Savez za Poljica, s dozom sarkazma, zaključuje: "Dok čekamo konačan početak izgradnje najopterećenije prometnice u državi, pridružujemo se svima koji slave ovu nesvakidašnju obljetnicu – 20 godina od početka izgradnje 'brze ceste' Split-Omiš!"
Osim toga, Savez za Poljica posebno ističe kako je i Slobodna Dalmacija u broju od subote, 22. ožujka 2025., objavila čestitku povodom ove obljetnice, dodatno podsjećajući na neslavni jubilej jednog od najdugovječnijih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj.