Zbog lažne dojave o bombi u avionu koji je iz Praga stigao u Split, u 19 sati je načelnik PU splitsko-dalmatinske Slobodan Marendić dao izjavu.
"Odmah nakon prve dojave uspostavili smo liniju komuniciranja planiranu i treniranu za ovakve situacije, angažirali vatrogasce, hitnu i policiju. Pripremili sve za sigurno slijetanje zrakoplova. To je bio uvod u pregled putnika. Pregled je trajao 3 i pol sata... Angažirali smo sve raspoložive resurse, zadovoljan sam reakcijom svih uključenih", rekao je Marendić, piše Index.
Odakle je došla lažna dojava?
"Zrakoplov je bio u hrvatskom zračnom prostoru, odakle je došla informacija to je predmet kriminalističkog istraživanja. Avion je bio na letu Prag - Split, preuzela ga je Hrvatska kontrola zračne plovidbe i sletio je u Split", odgovorio je Marendić.
Kome je stigla dojava?
"To je dio kriminalističkog istraživanja. Prijetnja je bila na hrvatskom jeziku. Mi smo dobili dojavu od Zračne luke Split", kratko je rekao Marendić.
SVE PUNO POLICIJE U SPLITSKOJ ZRAČNOJ LUCI Stižu nove informacije: "Zrakoplov je predan kapetanu"
Što se dogodilo?
Podsjetimo, tri i pol sata trajao je detaljan protueksplozijski i rendgenski pregled zrakoplova, putnika i prtljage nakon čega je otklonjena sumnja u ugrozu, javili su iz policije nakon što je oko 13:35 sati zrakoplov češke kompanije na relaciji Prag-Split sletio je u Zračnu luku Split zbog dojave o mogućoj ugrozi.
Odmah po zaprimljenoj dojavi u standardni operativni postupak uključene su sve snage koje se inače nalaze u zračnoj luci: policija, vatrogasci i HMP, te je pokrenuta procedura za siguran prihvat zrakoplova i putnika, ali i upućene dodatne policijske snage. Zrakoplov je sigurno izdvojen na za to predviđenu lokaciju na stajanci, svih 147 putnika i 5 članova posade su napustili zrakoplov i zbrinuti su te je odmah započelo postupanje nadležnih službi na terenu, izvijestili su iz policije.
Specijalizirani djelatnici Protueksplozijskog odjela PU splitsko-dalmatinske obavili su detaljan pregled zrakoplova i prtljage, uz korištenje tehničkih pomagala te službenih pasa za detekciju eksploziva. Nakon obavljenih protueksplozijskih pregleda zrakoplova te rendgenskog pregleda prtljage, nije potvrđena ranije zaprimljena dojava o ugrozi zrakoplova te je poslije 17 sati zrakoplov predan kapetanu.