Ponosni su Split, Otok, UMAS, a ponosan će biti i Zagreb, gdje će se 9. svibnja 2025. u Velikoj dvorani Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u sklopu 2. festivala Zagrebačko glazbeno proljeće praizvesti Passacaglia, za orkestar višestruko talentiranog mladog hrvatskog kompozitora Šimuna-Čarlija Botice. Botica je pobjednik Natječaja za novu skladbu koji je raspisao festival Zagrebačko glazbeno proljeće u organizaciji Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog i Zagrebačke filharmonije, a nagradu mu je dodijelilo stručno povjerenstvo koje čine Tomislav Oliver, Zoran Juranić i Dawid Runtz.
Drugo izdanje Festivala, usmjerenog na hrvatsku glazbenu baštinu, održat će se od 8. do 11. svibnja ove godine i bit će posvećeno Stjepanu Šuleku, skladatelju, violinistu i pedagogu, nekadašnjem profesoru na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu koji je profesionalizirao i formirao Studij kompozicije u Hrvatskoj. Cilj natječaja bio je potaknuti skladatelje i skladateljice u povezivanju dostignuća suvremene glazbe s djelima Stjepana Šuleka. Nagrađenu skladbu praizvest će Zagrebačka filharmonija pod ravnanjem šefa dirigenta Dawida Runtza 9. svibnja 2025. u Velikoj dvorani Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u sklopu 2. festivala Zagrebačko glazbeno proljeće.
Autor o skladbi Passacaglia, za orkestar
„Passacaglia, za orkestar, mogao bih reći, svoj glavni oslonac ima u jednom ključnom akordu – upravo onom akordu kojim započinje, ali i završava. U početnim, izrazitim naletima, najviše budi onu iskonsku ekspresiju i temperament pojedinca; postavlja i priprema teren za pojavu glavne teme - teme passacaglie. Ona se s vremenom sve više modificira i organski izrasta iz praktički ničega u nešto intenzivno, iskonsko. Želja mi je bila napraviti suptilno orkestralno prelijevanje iz varijacije u varijaciju da se kompletno izlaganje svih varijacija doživi kao jedna kontinuirana, neprekinuta misao, a, možda paradoksalno, materijal uvoda skladbe poslije iskoristiti i za njezin vrhunac. Premda mi je uvijek teško opisivati vlastitu glazbu nečim izvanglazbenim, ovu Passacagliu mogao bih poistovjetiti s protokom ljudske misli – izlaganjem neke glavne ideje, zatim razmišljanjem o njoj koje nas dovodi do zaključka, zaključka koji može biti i točka, i upitnik, i uskličnik, kako za koga.“

Pobjednik na donjoj dobnoj granici natječaja!
Šimun-Čarli Botica u kratkom nas je komentaru dodatno upoznao s idejom svoje skladbe, a nismo mogli ne uočiti nevjerojatan kuriozitet – mladi je student kompozicije i stručni suradnik na UMAS-u jedva zadovoljio uvjet natječaja! Uz osmijeh nam govori…
- Da, natječaj je bez gornjeg dobnog ograničenja, ali s ograničenjem na donjoj granici – morate biti barem na posljednjoj godini studija kompozicije ili stariji, tako da – knap! Tema je bila forma – passacaglia ili fuga za orkestar, a natječaj je bio anoniman. Odabrao sam passacagliu, baroknu formu, što mi je sjajno došlo kao dodatno razvijanje vještine pri završetku moga diplomskog studija, gdje sam se svakako planirao ozbiljno uhvatiti najvećeg izazova – orkestra. Formu passacaglie mogli bismo objasniti kao mikrotemu s mikrovarijacijama, a zamislio sam temu koja se svojim protokom sve više organski mijenja. Cilj mi je bio da svaka varijacija pokazuje stalni, neprekinuti rast unutar skladbe. Ovu mi je skladbu teško opisati, nije programska, ništa nije očito na prvi pogled. Intenzivan i ekspresivan početak spuštaju se u mističniju temu, a na razini usporedbe najbliži bi joj opis bila ljudska misao, dinamična i neprekinuta. Ipak će na kraju svaki slušatelj krojiti svoju interpretaciju djela.
Ovo mi je prvi put da imam priliku raditi s orkestrom, što mi po prirodi zanimanja neizmjerno znači. Sad me čeka rad na pojedinačnim dionicama i trema i radost izvedbe u svibnju u Lisinskom. Ovo je najveće postignuće na mom dosadašnjem profesionalnom putu i nadam se da će i skladba i izvedba opravdati očekivanja svih ljudi koji im se vesele.

O skladatelju:
Šimun-Čarli Botica (1997.) rođen je u Sinju, a prve skladbe piše u dobi od deset godina. Nakon osnovne i srednje glazbene škole, smjer gitara, završava studij glazbene pedagogije i magistrira na temu „Béla Bartók: Suita za klavir, op. 14 - orkestracija za gudački orkestar“ te upisuje studij kompozicije u klasi prof. Ivana Božičevića. Trenutačno je student pete godine kompozicije na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Dobitnik je najvećeg broja Rektorovih nagrada koje je moguće primiti za individualni rad na Sveučilištu u Splitu (za izvrsnost 2022., za posebna postignuća 2023. te za umjetnički rad 2024.), kao i dviju Dekanovih nagrada za izvrsnost. Skladbom Es Verdad 2022. godine osvaja prvo mjesto na 26. Međunarodnom festivalu zborske glazbe CRO PATRIA, kao i skladbom Salvum me godinu dana poslije. Glazbena mladež Split dodijelila mu je i posebnu nagradu za doprinos XI. ciklusu koncerata mladih glazbenika mo. Vinko Lesić. Dobitnik je i stimulacije stvaralaštva mladih skladatelja iz sredstava fonda Rudolf i Margita Matz 2024. godine. Skladao je za brojne sastave i izvođače, od kojih vrijedi istaknuti Splitske virtuoze, Duo Tudor&Režić, Gitarski duo Montenegrin, Thorwalda Jørgensena, Kalamos kvintet, Miju Pečnik, Branimira Norca, Petra Čulića, Silvija Bilića i brojne druge.