Kako su odgovorili za Slobodnu Dalmaciju iz Policijske uprave splitsko-dalmatinske, protiv ”Prometovog” vozača koji je upravljao gradskim autobusom na liniji broj 18 u četvrtak 14. prosinca kada je došlo do prometne nesreće u kojoj je ozlijeđeno četiri putnika, bit će podnesena kaznena prijava.
Policija je kriminalističkim istraživanjem utvrdila postojanje sumnje u ostvarenje kaznenog djela izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu. Predviđena kazna zatvora za ovo kazneno djelo je šest mjeseci do pet godina zatvora. Ako se utvrdi nehaj, predviđena kazna je do tri, a ako je prouzročena teška tjelesna ozljeda je kazna od jedne do osam godina zatvora. Kaznena prijava biti će podnesena nadležnom državnom odvjetništvu, poručili su iz PU SD 16. prosinca.
DRAMA U 'PROMETOVOM' AUTOBUSU Tri osobe hitno prevezene u splitsku bolnicu!
Policija je zaprimila dojavu o prometnoj nesreći u četvrtak 14. prosinca nešto prije 10. Tada je očevidom utvrđeno kako vozač autobusa nije prilagodio brzinu kretanja stanju na cesti te je naglo zakočio kako ne bi udario u vozilo ispred njega pri čemu su četiri osobe zatražile liječničku pomoć. Dvije su osobe lakše, a dvije teže ozljeđene.
Prema riječima svjedoka, autobus je naglo zakočio prije semafora na raskrižju Vukovarske i Ulice Josipa Jovića zbog čega su putnici pali i udarili se o staklena vrata. Kod ulaznih i izlaznih vrata „18-ice” vidjeli su dosta krvi.
Jedna osoba 1956. godište je zadobila tešku ozljedu glave – hematom i bio je van životne opasnosti. Drugi pacijent 1949. godište je imao blaži potres mozda i ranu na glavi. Oboje su zadržani na bolničkom liječenju. Drugo dvoje pacijenata je pušteno kući s lakšim ozljedama glave, odgovorili su nam iz splitske bolnice tog dana.
Kako su za Slobodnu Dalmaciju odgovorili iz KBC-a, putnik s hematomom je nakon četiri dana boravka u Klinici za neurologiju otpušten na kućnu njegu 17. prosinca. Drugi putnik s potresom mozga i ranom na glavi je nakon promatranja otpušten kući. Druga dvojica putnika (1955. i 1961. godište) su s površinskim ozljedama glave odmah otpušteni kući, informirali su iz splitske bolnice.
"Vozač će dobiti svu pravnu pomoć"
Kontaktirali smo Hrvoja Mlikotu, povjerenika Sindikata vozača i prometnih radnika ”Prometa" koji je rekao kako će vozač dobiti svu pravnu pomoć.
"Vozač ima između 30 i 35 godina i oko pet godina radnog iskustva. Vozi svakog mjeseca 2000 kilometara i više te nije do sada sudjelovao u ikakvoj prometnoj nesreći. Kada smo se čuli nakon nesreće, bio je pribran i smiren. Nakon završenog uviđaja kolega se odmah uputio prema bolnici kako bi doznao kako su putnici ", rekao je Mlikota za Slobodnu Dalmaciju.
Povjerenik kaže kako se moraju uzeti u obzir brzina, nizdbrdica i ponašanje putnika kao faktori nesreće te je apelirao na putnike da koriste rukohvate.
"Neslužbeno, vozio je 25 do 35 kilometara na sat što je primjerena brzina. U obzir se mora uzeti nizbrdica, a i putnici su faktor nesreće. Ovo je još jednom poruka da se koriste rukohvatima, jer nekad nagli manevri ili događaji poput naglog kočenja u vožnji su nepredvidivi i neizbježni, ali najčešće su u svrhu sigurnosti drugih sudionika u prometa i samih putnika", ističe Mlikota koji je i sam bio dugogodišnji vozač.
Vozač nije suspendiran te bi se Sindikat već očitovao i izrazio nezadovoljstvo da se tako nešto dogodilo, odgovorio nam je Mlikota. To je i očekivano s obzirom kako nije došlo do "najcrnjeg scenarija", odnosno, smrtnih ishoda i jož težih ozljeda.
Prosječna dob zaposlenika 'Prometa' je 30 godina
U ”Prometu” je zaposleno 329 vozača od čega je u posljednjih godinu do dvije zaposleno između 15 i 30 novih vozača, procjenio je povjerenik Sindikata. Kaže kako su kriteriji za zapošljavanje ublaženi jer vozača manjka.
"Prosječna dob novozaposlenih je oko 30 godina i imaju oko pet godina iskustva. Prosječna dob vozača ”Prometa” je 46 godina. Za postati vozačem potrebno je položiti prometne propise, test vožnje i psihotest koji je najbitniji. Konkretno, za liniju broj 18 potrebno je biti smiren, prilagoditi se gradskoj vožnji te uz to biti i pristupačan i ljubazan. Postoji razlika između vozača gradskih i prigradskih linija ", rekao je povjerenik Sindikata za Slobodnu Dalmaciju.