U slučaju “mali Uljanik”, gdje se sudi Dragutinu Pavletiću, Zdravku Plisku i pulskom brodaru Alpha Adriaticu, svjedočili su visoki državni dužnosnici iz ere Kukuriku koalicije – bivši ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, bivši ministar financija i potpredsjednik Vlade Slavko Linić te Hajdaš Dončićev pomoćnik Igor Butorac.
Potonja dva svjedoka predloženi su i pozvani od strane tužiteljstva da razjasne sporne detalje oko isplaćenih potpora za izgrađene tankere Alpha Adriatica, ex Uljanik plovidbe u riječkom 3.maju.
Hajdaš Dončića, pak, pozvao je sam Sud po službenoj dužnosti s obzirom na to da je njegov potpis na Sporazumu o uređenju međusobnih odnosa između ministarstva kojem je bio na čelu i Uljanik plovidbe iz lipnja 2013. godine, piše Novi list.
Tim sporazumom bilo je, između ostalog, definirano da Uljanik plovidba isplaćena sredstva potpore za gradnju brodova mora u roku tri dana proslijediti riječkom brodogradilištu, sto se u slučaju tankera “Istra” nije dogodilo odnosno od ukupno isplaćenih 23, 9 milijuna kuna potpore “3.maju” je na kraju proslijeđeno 2 milijuna kuna dok je većim dijelom tog novca zatvoren zajednički kredit kojeg je pulski brodar imao kod HBOR-a i Raiffeisen banke.
Hajdaš Dončić na pitanja sutkinje Damire Delost kazao je da je sklopljeni sporazum s pulskim brodarom iz lipnja 2013. proizašao iz ranijih sporazuma koje je Ministarstvo mora sklopilo u mandatu Božidara Kalmete.
Hajdaš Dončić podsjetio je na političku odluku Milanovićeve Vlade da se ogroman financijski teret iz mase naslijeđenih obveza ranije vlasti pokuša iznivelirati.
Detalje o sklopljenom sporazumu iz lipnja 2013. Hajdaš Dončić nije znao, pravdajući se protekom vremena, kao i o razlozima uglavljivanja članka 4. kojim se Uljanik plovidba obvezuje primljene potpore proslijediti riječkom brodogradilištu.
Njegova je bila samo pretpostavka da se radilo, kolokvijalno rečeno, o spašavanju vojnika Ryana, u ovom slučaju “3.maja”.
Ustvrdio je i da pitanje državnih potpora uopće nije bilo u ingerenciji ministarstva kojem je bio na čelu, pa tako ni za brodare već da su tu problematiku operativno odrađivala ministarstva financija i gospodarstva.
Slavko Linić ustvrdio je, pak, kako potpore brodogradnji nakon 2008. godine više nisu bile dozvoljene, a s predmetnim sporazumom iz lipnja 2013. nije upoznat.
Za razloge uglavljivanja članka 4. najprije je ustvrdio kako to ne bi komentirao, a potom i da se isti nije ni smio nalaziti u predmetnom sporazumu s obzirom na to da implicira i mogao bi se tumačiti kao potpora brodogradilištu sto je EU zabranjivala.
Kao predsjednik Nadzornog odbora HBOR-a, Linić je posvjedočio da se na sjednicama raspravljalo o refinanciranju kredita Uljanik plovidbi s obzirom na situaciju da brodari nisu uspijevali naci povoljna financijska sredstva na ino-tržištu.
Ustvrdio je Linić i da je problem bio što brodari, pa tako i Uljanik plovidba, niti za jedan kredit nisu dobili državno jamstvo, na sto je sutkinja komentirala kako misli da to nije točno, javlja Novi list.
Za ugovor o cesiji između HBOR-a i Uljanik plovidbe Linić je kazao da je cilj bio odnosno da je takva bila politika HBOR-a – da se osigura kolateral odnosno naplata izdanih kredita.
Jedno od pitanja tužitelja Liniću odnosilo se i na to ima li osobne kontakte s čelnim ljudima 3.maja i Alpha Adriatica.