Splitsko brodogradilište gradit će seriju ophodnih brodova, objavio je službeno Brodosplit u kolovozu 2020. godine, nakon što je konačno dvije godine prije porinut i to poslije teških porođajnih muka Omiš, zasad jedini novi brod u Hrvatskoj ratnoj mornarici poslije (u to vrijeme) 16 godina.
I gradnja je krenula, brodovi su, ono što javnost uopće ne zna, u većoj mjeri dovršeni, a mi smo ih, građani ove zemlje i porezni obveznici (prema ugovoru iz 2014. godine) dobrim dijelom i otplatili. I tu je priča stala, a radnici su se s navoza povukli.
Što je sad s brodovima i kako izgledaju? Nakon pregovora s upravom Brodosplita, novinari Morskog.hr prvi su dobili posebnu dozvolu da uđemo u hale i osobno se uvjerimo kako izgledaju. Morski.hr prvi donosi ekskluzivne snimke vojnih brodova koji se grade za Hrvatsku vojsku, koje, kako zasad stvari stoje, nitko ne želi.
Vlada RH je na svojoj sjednici od 2. prosinca 2021. bila široke ruke i dala blagonaklonost za povećanu cijenu gradnje pet ophodnih brodova. Bilo je to usred korona krize, a dobrano prije rata u Ukrajini i posljedica koje je ova tragedija donijela brodogradnji i ovom hrvatskom brodogradilištu u koje su se svi donedavno kleli, šakom i kapom dijelili državni novac, no sada se odjednom državna pipa zatvorila, a argumenata niotkud. Novinare Morskog.hr je pak zanimalo u kakvom su stanju ti brodovi danas.
Prvi brod nakon Omiša 86 posto gotov!
Podacima koje je Morski.hr doznao:
Fizička gotovost brodova iz Ugovora i postotak plaćanja je sljedeći:
- Prvi brod (prototip) je 100% gotov i isporučen, a plaćeno je 97% njegove vrijednosti iz 2014. godine.
- Drugi brod je fizički gotov 86%, a plaćeno je 77% njegove vrijednosti iz 2014. godine.
- Treći brod je gotov 73% fizički gotov, a plaćeno je 64% njegove vrijednosti iz 2014. godine.
- Četvrti brod je fizički gotov 64%, a plaćeno je 58% njegove vrijednosti iz 2014. godine.
- Peti brod je fizički gotov 58%, a plaćeno je 58% njegove vrijednosti iz 2014. godine.
Više o ovoj temi pročitajte na portalu Morski.hr.