Splitski se HNK pobrinuo da ljubitelji plesa ovaj vikend u sklopu gostovanja Baleta zagrebačkog HNK-a na Splitskom ljetu pogledaju koreografiju koja se najkraće rečeno može opisati kao spektakl svjetskih razmjera. Iza projekta „Decadance“ stoji izraelski koreograf i suvremeni plesač Ohad Naharin koji je desetljećima mijenjao plesnu paradigmu i od „Decadancea“ napravio jedan od najboljih proizvoda izraleskog kazališta. Naharin, dijete koreografkinje i glumca te psihologa, svojim je djelovanjem kroz promišljanje konstrukcije i dekonstrukcije stvorio novi plesni jezik nazvan „GAGA“. Školovanje na prestižnim američkim baletnim školama te kontinuiran rad na Batsheva Dance Company uz Naharina su povezali niz renomiranih plesača i prestižnih nagrada, ali krucijalan je njegov utjecaj na novi plesni pokret koji se usmjerio na senzaciju i imaginaciju.
„Ohad je jedan od najvećih majstora pokreta našeg vremena. Na mene je uvelike utjecao u pokušaju da nađem užitak u stvaralaštvu te da otkrijem zadovoljstvo, značenje i emociju u plesu. On ne zadaje korak koji ti zatim moraš izvesti, nego te potiče da razmišljaš o ideji iza pokreta koji tvoje tijelo stvara“, o Naharinu je izjavila Natalie Portman, Oscarom nagrađena glumica za svoj sjajan nastup u ulozi primabalerine u filmu „Black Swan“ Darrena Aronofskog.
Koreografija „Decadance“ ovog povučenog genijalca koji ne prakticira vježbanje pred ogledalima (da se plesači ne sputavaju samokritičnošću) u izvedbama zagrebačkog HNK-a pobrala je jednoglasne ovacije i oduševljenje. Kritičarka Maja Đurinović za Baleti.hr izvrsno primjećuje da je, uz Naharinov nedvojben talent i ustrajnost u vlastitom plesnom jeziku, važan faktor bio i ono što Hrvatskoj nedostaje – podrška tada mladom umjetniku kojega su shvatili kao projekt od nacionalne važnosti, koji je naposljetku primio i dva počasna doktorata (https://www.baleti.hr/index.php?p=article&id=2606 ) te poslužio kao „borac protiv estremne vjerske cenzure na štetu kulture“.
Naharinova ideja o pomicanju granica, ali ne izmišljanjem, nego iznalaženjem već postojećeg u sebi, poprimila je svjetske razmjere i plesače koji plešu, ali i misle „GAGA“ pokret učinila nevjerojatno snažnim emocionalnim alatom za posredovanje umjetnosti. Ti kolažirani isječci u „Decadanceu“ splitskoj će publici istovremeno biti i novost, ali i već vidljiva pametna politika iskušavanja drugačijeg. Osim toga, suradnja hrvatskih kazališta i promicanje rada svjetski poznatih umjetnika nose nemjerljivu težinu za širenje umjetničke percepcije gledatelja, ali i renome plesača koji zaslužuju ovakve izazove.
Prepoznavši važnost trenutka, HNK Split s ponosom je ugostio svoje zagrebačke kolege, u posljednji trenutak uspjevši „uhvatiti“ koreografiju prije isteka autorskih prava, a publici koja je prijavljena na newsletter HNK-a kôdom je ponuđen i izvrstan popust na ulaznice za ovaj plesni spektakl koji će se održati 15. i 16. 7. na pozornici splitskog teatra.