Izložba "Split at light" otvara se četvrtak, 15. veljače u 19 sati, a ostaje otvorena do 7. ožujka 2024. Izložba je nastala u suradnji s ARtHESIS, umjetničkom organizacijom za suvremenu glazbu i likovnu umjetnost.
U likovnom smislu ARTHESIS promovira umjetnost koja nije toliko politički angažirana već počiva na vrlo sličnim estetskim principima kao i glazba gdje je naglasak na kompoziciji, boji, duhovnom te slikarima koji tradicionalnim medijima poput slikarstva ili kiparstva komuniciraju svoj unutrašnji svijet kao refleksiju vanjskog te nalaze drugačije načine komunikacije s publikom od angažirane i i kritičke umjetnosti koja prevladava zadnjih desetljeća.
Ova izložba okuplja pet splitskih autora različitih likovnih razmišljanja, umjetničkih orijentacija i likovne estetike: Karin Grenc, Marinko Jelača, Jakša Matošić, Velebit Restović, Jadranka Štrbić Krstičević
Branka Hlevnjak, prof. povijesti umjetnosti, likovna kritičarka u predgovoru izložbe zapisala je " Teško da se ovoj skupini autora može dati neki zajednički nazivnik.
Povezuje ih jedino Split kao grad u kojem djeluju i čija ih živa umjetnička scena nadahnjuje. Neke od njih povezuje i Sarajevo, kao mjesto školovanja, grad koji također ima jaku likovnu scenu suvremene umjetnosti. Veže ih izrazita individualnost, ili pluralizam, kako se 1980-ih nazvala pojava sve originalnijih i autorski različitih stilova i metoda izražavanja. Višeznačnost se očituje kroz miješanje medija: od klasičnog slikarstva i dizajna do performansi i ambijentalne umjetnosti, od instalacija do svjetlosti i glazbe. U toj povezanosti različitih izraza umjetnost se očigledno približava svom praizvoru kroz umjetnost kao magiju, terapiju, iscjeliteljstvo, kao metoda jačanja kolektivne svijesti kojom se želi odagnati zlo i prizvati dobre vibracije.
Nadnaravni figuralni oblici u apstraktnom prostoru (Velebit Restović, Jadranka Štrbić Krstičević), boje i grafizam u sučeljavanju, osobni doživljaji stvarnosti s dozom humora i ironije (Marinko Jelača), kaotične mrlje koje dočaravaju neobične portrete (Karin Grenc) – sve to na svoj originalan način sudjeluje u doživljaju novomilenijske estetike u kojem se miješa neočekivani kaos i suptilni red, slikarstva, grafike i dizajna, te napokon glazbe, kao dio umjetničke ličnosti (Jakša Matošić).
Iz ovih radova ne izvire dah Mediterana, što bi možda očekivali, već duh široke internacionalne likovne scene."