Donosimo vam pregled programa trećeg dana Splitskog filmskog festivala. 3. rujna 2022. projekcije će se održati u kinu Karaman i Kino klubu Split.
U sklopu kategorije Frame Extended, u 18:45 će se u kinu Karaman prikazivati film redatelja Damiena Manivela – Magdala.
Magdala je priča o Mariji Magdaleni, koja se nakon Isusove smrti povukla iz svijeta. Kosa joj je posijedjela, jede bobice, pije kišnicu i spava među drvećem. Sama u srcu šume, prisjeća se svoje izgubljene ljubavi i traži način da ga pronađe.
Damien Manivel je započeo svoju umjetničku karijeru kao plesač, prije nego što se okrenuo kinematografiji. Režirao je nekoliko nagrađenih kratkometražnih filmova, a od 2014. je producirao i režirao 4 dugometražna filma predstavljena na najvećim festivalima (Cannes, Locarno, Venecija, San Sebastian, itd.).
Kino Karaman će potom u 21:00 prikazati film redatelja Juichira Yamasakija, Yamabuki, iz kategorije Dugometražne konkurencije. Juichiro Yamasaki je za vrijeme studija režirao kratkometražne filmove i sudjelovao u izradi programa za međunarodni filmski festival u Kyotu. 2007. godine s prijateljima iz sela osniva produkcijsku i projekcijsku grupu Cinemaniwa. Njegov treći po redu dugometražni film, Yamabuki, sniman na 16mm filmu.
Svaki je Yamasakijev dugometražni film do sada smješten u Maniwi, pa tako i Yamabuki, koji prati živote nekoliko pojedinaca iz toga gradića, čiji se životi kroz film sve više isprepliću.
Projekciji će nazočiti Terutaro Osana, producent filma, koji će 4.9. (nedjelja) u 11:30 u Domu mladih – Razred govoriti o filmu i rado odgovarati na pitanja.
Kino klub Split će u 18:45 prikazati film redateljice Nicole Hewitt, Žene minorne spekulacije, iz kategorije hrvatskih dugometražnih filmova. Nicole Hewitt se bavi filmom, instalacijama, performansom i tekstom. Članica je kolektiva Zvukospjevi te je suosnivačica umjetničke organizacije Studio Pangolin. Predaje na Odsjeku za Animirani film i nove medije ALU Zagreb. Živi i radi u Londonu i Zagrebu.
Žene minorne spekulacije vibrira između historiografije, dokumentarizma, objektne analize, putopisa i spekulativne fikcije. U središtu radnje je neolitska figurina, a kao protutežu učitavanju prirode u figurine, film smješta figurinu u okvire znanstvene fantastike, koristeći tehnologije memorije, sprave za pohranjivanje podataka, te isprepliće mnogostruke prošlosti s potencijalnim budućnostima.